Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - axtomek

Strony: [1] 2
1
Ruch kolejowy / Perony boczne
« dnia: 24 Marzec 2017, 15:01:23 »
Witam,
Jak nam wszystkim wiadomo, jako jeden z najbardziej klasycznych podziałów peronów to na boczne i wyspowe. Są przystanki na szlakach dwutorowych, gdzie perony boczne są położone naprzemiennie, a są takie, gdzie są vis'a'vis siebie po dwóch stronach torów.
Gdzieś spotkałem się z informacją, że aktualnie budowane/przebudowywane przystanki powinny mieć perony umieszczane naprzemiennie. Czy to jest usankcjonowane jakimiś konkretnymi przepisami, czy bardziej traktowane ze względów bezpieczeństwa, jako coś w rodzaju "dobrej praktyki"?

2
Urządzenia srk / geograficzna/niegeograficza struktura obwodów
« dnia: 11 Sierpień 2015, 09:20:33 »
Zastanawia mnie to określenie. Czytam np. na stronie Pawła o urządzeniach typu E1 "cechą urządzeń jest niegeograficzna struktura większości obwodów". Natomiast o urządzeniach PB "Cechą charakterystyczną urządzeń PB jest połączenie znacznej części obwodów w strukturę geograficzną". Co to oznacza w praktyce? Czym się różni budowa jednych i drugich urządzeń SRK? Czy chodzi o oprogramowanie modułów, czy o coś jeszcze zupełnie innego?

3
Inne / GSM-R
« dnia: 02 Czerwiec 2015, 22:59:06 »
Ostatnio coraz więcej linii jest wyposażana w sieć GSM-R. To samo właśnie dzieje się na linii, którą często podróżuję. Zanosiłem się z zamiarem zakupu skanera nasłuchowego, aby mieć pojęcie, co się dzieje w okolicy, gdy będę jechał. Obawiam się jednak, że jak ukończą sieć GSM-R, to przejdą na nowy system i będę sobie mógł skaner do kieszeni schować. Czy mam rację?

5
Ruch kolejowy / Wypadek w Lublinie 2015
« dnia: 17 Styczeń 2015, 23:13:17 »
Czy ktoś mi powie, jak może dojść do takiej sytuacji? Przecież mechanika SRK zdaje się być dość skutecznym mechanizmem, wypracowanym dawno i funkcjonującym skutecznie od dawna, a jednak jest jeszcze miejsce na (najpewniej) błędy ludzi...
http://www.lublin112.pl/zderzenie-dwoch-pociagow-dworcu-lublinie-wideo-zdjecia/

6
Urządzenia srk / Nazwy/numery posterunków
« dnia: 02 Styczeń 2015, 13:58:30 »
Witam. W Testowie posterunek SKP, o ile dobrze pamiętam jest oznaczony post.11. Nie jestem zawodowo związany z koleją, nie mam zatem rzetelnej wiedzy zaczerpniętej z książek, lub instrukcji kolejowych. Jednakże zauważyłem, że nazwa post.11 jest czymś więcej, niż tylko numerem porządkowym (por.: http://semaforek.tk/wiki/index.php/Olszamowice). Zatem moje pytanie jest następujące. Gdzie znaleźć (w jakiej instrukcji np.) informację zawierającą opis tych posterunków (11-SKP, 3-przejazdowy, itp.). Interesuje mnie, co, który oznacza.

8
Ruch kolejowy / Stacje czołowe a semafory zaporowe
« dnia: 08 Grudzień 2014, 11:38:11 »
Mam wątpliwości i chciałbym poprosić o pomoc w ich rozwikłaniu. Wydawało mi się, że gdy mamy do czynienia ze stacją, z której ruch pociągowy obsługiwany jest tylko w kierunku jednej z głowic stacji, w kierunku, w którym ruch pociągowy nie jest prowadzony, powinny stać przynajmniej jednokomorowe semafory zaporowe. Tak jest w przypadku stacji Warszawa Śródmieście WKD, gdzie są semafory zaporowe na końcu linii. Przeglądałem sobie schemat stacji Suwałki http://semaforek.tk/wiki/images/7/74/Suwalki.png i tam nie ma semaforów zaporowych. Jak jest z koniecznością ustawiania semaforów zaporowych na zakończeniach linii?

10
Inne / System informacji pasażerskiej - sterowanie
« dnia: 07 Październik 2014, 13:51:05 »
Czy ktoś posiada i mógłby udostępnić jakieś ładne zdjęcia systemów sterowania informacją pasażerską (od strony ustawiającego). Szczególnie interesuje mnie najnowsze systemy, tj. "klapki" i LCD. Bardzo mnie ciekawi, jak to wygląda. Tu na tym forum bodajże kiedyś Paweł publikował jakieś fotki tego typu, ale ich rozmiar był nieduży. Mnie interesowałoby coś takiego w normalnych, czytelnych formatach. Ciekawi mnie temat takiej informacji pasażerskiej.

11
Urządzenia srk / Zwrotnice nierozpruwalne
« dnia: 05 Maj 2014, 10:06:58 »
Jako laik mam pytanie. Trafiłem na ciekawą informację na stronie http://transportszynowy.pl/kolsrknastscentralizowane.php, lecz nie ma szerszego opisu.
Cytuj
Zwrotnice zaryglowane są nierozpruwalne.
Co zatem dzieje się, gdy zestaw kołowy wkleszcza się pomiędzy iglicę dolegającą a opornicę, gdy zwrotnica jest zaryglowana, a pociąg wyjeżdża po nieustawionej dla niego drodze?

12
Urządzenia srk / Semafory kształtowe a urządzenia mechaniczne kluczowe
« dnia: 30 Kwiecień 2014, 16:05:00 »
Mam pewne pytanie. Jeśli na nastawni mamy urządzenia mechaniczne kluczowe, to jak są napędzane semafory kształtowe? Pędnią?

W przypadku semaforów świetlnych sprawa wydaje się prostsza. Przypuszczalnie podłącza się odpowiednie obwody elektryczne do skrzyni kluczowej i gra gitara.

Ale skoro zasadniczo w skrzyni kluczowej nie używa się pędni, to jak jest rozwiązany problem nastawiania semaforów kształtowych w nastawni wyposażonej w urządzenia kluczowe?

13
Ruch kolejowy / Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 15 Luty 2014, 23:31:50 »
Mam pytania odnośnie coraz popularniejszych w różnych zakątkach Polski Lokalnych Centr Sterowania (jakkolwiek to się odmienia). Wiadomo. Jest taki LCS, który ma szereg urządzeń sterowanych w różnych posterunkach. Czy dobrze sobie wyobrażam, że w LCS jest kilka stanowisk dyżurnych, którzy odpowiadają za poszczególne posterunki? A teraz do czego zmierzam: Weźmy na tapetę LCS w Mińsku Mazowieckim. Jeżdżę do pracy pociągami na linii Sulejówek - Warszawa. Rano ruch na linii jest bardzo intensywny, toteż często, gdy trafi się w pobliżu kierpoć, to słyszę komunikację między pociągami dojeżdżającymi do stacji S. Miłosna, a ... no właśnie... wywołania są adresowane do "Miłosna". Jednakże fizycznie w Miłośnie funkcjonuje tylko strażnica przejazdowa, ale z Ebiscreenem. Jeśli prawidłowo sobie to wyobrażam, w LCS w Mińsku siedzi gość, któy obsługuje posterunek "Miłosna" i odpowiada na te wywołania. On też zdalnie ustawia drogę i podaje sygnały w Miłośnie. A może się mylę? Może jest inaczej?

14
Ruch kolejowy / Tarcza manewrowa a tarcza zaporowa
« dnia: 30 Styczeń 2014, 10:45:25 »
Witam. Mamy tarczę manewrową podającą sygnał Ms1/Ms2 oraz dwukomorową tarczę zaporową podającą S1/Ms2/Sz. Rozumiem różnicę co do zasady pomiędzy tymi dwoma. Chodzi mi jednak o pewien szczegół. Kiedy przy torach stacyjnych stosuje się dwukomorową tarczę zaporową z możliwością podania sygnału Ms2, a kiedy manewrową? Czy dobrze rozumuję, że tor, przy którym stoi tarcza zaporowa może przyjąć pociąg bezpośrednio ze szlaku i dalej służyć do obsługi pracy manewrowej, a tor przy którym jest tylko tarcza manewrowa zasadniczo nie może przyjąć pociągu ze szlaku?

15
Ostatnio spotkałem się z nowym pojęciem nastawnicy elektrycznej suwakowej. Czym różni się ona od znanych mi urządzeń elektrycznych przekaźnikowych?
Dzięki.

Strony: [1] 2