Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - EN57-002

Strony: [1] 2 3
1
ISDR Lisków / Ciemne tło w Lisków Główny.
« dnia: 25 Maj 2017, 16:13:26 »
Czy takie ciemne tło jak w Testowie można dorobić do Liskowa Gł., przed wydaniem oficjalnych zmian? Jednak to okno podglądu tak nie będzie wtedy świecić.

2
ISDR Lisków / Zatrzymanie przez Borek.
« dnia: 08 Luty 2017, 22:22:09 »
Witam. Z powodu awarii na szlaku Borek - Lisków w torze nr 2 poc. 64488 zamknąłem tor nr 2 Od Liskowa do Borku i wprowadziłem ruch dwukierunkowy, jednotorowy po torze nr 1. Z powodu zepchnięcia poc. do stacji Borek, otwarłem tor dla ruchu, a następnie został przywrócony ruch dwutorowy jednokierunkowy. Pierwszym poc. po tych odwołaniach był 44016, który został zatrzymany pod sem wjazdowym do Borka.
  Jakaś koncepcja, co z tym teraz zrobić i jaka jest przyczyna?

3
ISDR Lisków / Przeniesienie poc. na tor szlakowy.
« dnia: 16 Sierpień 2016, 19:02:33 »
Witam, nie wiedziałem jak to zatytułować, ale wydarzyła się dziwna sytuacja w symku. Otóż. Zdefektował na szlaku Lisków - Borek w torze nr 2, na p.o. Lisków Przedmieście poc. 57104. Zamknąłem tor dla ruchu i po jakimś czasie na R305 wysłałem poc. Rat.2 dla zepchnięcia 57104 do Borka. Po spięciu się Rat.2 ze składem 57104 na sygnał jazda ode mnie skład nazwany już 57104 ruszył. Cały czas był w torze 2. W tym czasie po lewym do Borka szedł 57192 i do Borka weszły praktycznie razem. Borek zgłosił wejście poc. 57192 na stację o 20:45 co widać w oknie rozmów telefonicznych. Gdy zadzwoniłem, aby po lewym puścić następny poc. dostałem odpowiedź, że tor lewy jest zajęty przez 57104, co faktycznie w debugowaniu widać. Jak to się stało, że 57104 został przeniesiony w tor 1?

4
Urządzenia srk / Tarcza manewrowa.
« dnia: 30 Lipiec 2016, 11:27:59 »
Tarcza manewrowa dwukomorowa jest mi jak najbardziej znana, ale co to do cyca za twór ta czterokomorowa i jakie sygnały może, oprócz Ms1 i Ms2 podawać, albo do jakich sygnałów ją stworzono?

5
Inne / Kraków ŚDM niedziela
« dnia: 27 Lipiec 2016, 13:33:09 »
Czy ktoś będzie może w Krakowie, aby w nd. móc nagrać co się będzie działo na dworcu Kr-ów Gł. kiedy tłum ruszy na odjazd poc. ze stacji?

6
ISDR Lisków / Błąd progrramu ?
« dnia: 11 Czerwiec 2016, 23:32:00 »
Włączył się alarm przejazdu 2.450. Chciałem go wyłączyć, ale się nie da, przynajmniej u mnie. Co z tym zrobić?

7
ISDR Lisków / Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« dnia: 21 Maj 2016, 21:50:34 »
Witam. Ponieważ w RJ, który ułożyłem jest dość pełny to zdarzają się ciekawe sytuacje. Otóż po przypięciu loka do składu 7511 na torze nr 1b podpięta tam EU07 zdefektowała. Ponieważ skład 7511 jest długi przeto ostatni wagon został na izolacji rozjazdu 27cd blokując głowicę rozjazdową do krawędzi peronowych przy torach nieparzystych. W czasie przepinania loka do 7511 na tor 15 wjechał poc. 4422 z SP42 na czole do przepięcia i powrotu do Liskowa Miasta. Z powodu zajęcia izolacji rozjazdu w/w nie jest możliwe przestawienie loka, a od M-ta jedzie 44216, który jak zajmie tor 13 to nie możliwy będzie oblot składu 4423 (po zmianie numeru). Jak wybrnęlibyście z takiej sytuacji?
W załączeniu save.

8
ISDR Lisków / Dziwne działanie programu.
« dnia: 06 Maj 2016, 19:34:45 »
Czasami przy skomplikowanej sytuacji ruchowej program dziwnie działa. Pisałem to już chyba przy okazji szlaku Borek - Lisków Gł., teraz jest to na szlaku Lisków Gł. - Tęcza [Wilamowice] po torze nr 2. Otóż wpierw z powodu jakiejś usterki wprowadziłem TZP po torze nr 2. Następnie zdefektował mi 64184 ok. 20:30 pod wjazdowym do stacji, to też zamknąłem tor nr 2. Wciągnąłem go do stacji 21:23 i o 21:25 nadałem telefonogram o otwarciu toru nr 2. Nadal pozostało TZP, co w debugowaniu jest widoczne. Mimo TZP Wilamowice z kolejki poc. oczekujących odejścia do Liskowa nic nie wypuszczają. Wobec tego o 21:54 żądam wolnej po lewym dla 36191 i ją otrzymuję. Z drżeniem serca wypuszczam 36191 na 2-kę do Wl., bowiem blokadę mam wzbudzoną od Tęczy i wypuszczam praktycznie na zajęty mimo zgłoszenia telefonicznie przybycia 64184 o 21:38. 36191 przejeżdża wpierw Tęczę o 22:04, a następnie szczęśliwie wchodzi do Wl. o 22:10 o czym Wl. mi zgłaszają. O 22:13 Wl wypuszczają już po 2-ce normalnie 57500.
 
I jeszcze jedno, podanie Sz na semaforze "R" nie powoduje wyświetlenia wskaźnika "W24" przy wzbudzonej blokadzie do Tęczy po torze nr 2.

9
ISDR Lisków Miasto / Błąd Post.3
« dnia: 18 Kwiecień 2016, 13:00:06 »
Testując RJ w Liskowie Mieście, już drugi raz zauważyłem, że jak daję się polecenie zamknięcia rogatek na post. 3, a po przejeździe poc. polecenie otwarcia rogatek, to post. 3 zgłasza: "Pociąg 44214 nie przejechał.", choć on już jest na p.o. Lisków Zarzecze.

10
Rozkłady jazdy / RJ dla Liskowa Miasto.
« dnia: 11 Kwiecień 2016, 17:16:51 »
Na podstawie własnego RJ dla Liskowa Głównego, zrobiłem RJ dla Liskowa Miasta. Czyli poc., które przejeżdżają przez Lisków Główny w moim RJ, są wpisane w rozkład w Mieście. Ponieważ RJ dla L. Głównego powstawał jak jeszcze nie było Miasta, przeto poc. są tam wytrasowane tylko dla zmiany czoła, dot. poc. osobowych lub oblotu składu przez loka, to w jednym obiegu osobówki z wagonami, dzielonej w Głównym, a dalej jadącym do M-ta i wszystkich towarowych do i z Spedpolu. Nie ma więc na razie poc. na bocznice przylegające do stacji M-to, może kiedyś taki zrobię, umieszczając je również w RJ dla L. Głównego. Ponieważ w czasie testów ok. 09:30 zauważyłem nierównomierność spływu składów, w Mieście o tej godz. spotykały się 4 poc. to przesunąłem godzinowo kilka, by nie było takiego spiętrzenia. To spowodowało również zmiany w RJ dla L. Głównego, aby RJ dla obu stacji były kompatybilne. RJ dla L. Głównego postaram się tu ponownie, po dalszych poprawkach umieścić.

11
ISDR Lisków / Blokowanie się Borka.
« dnia: 19 Marzec 2016, 13:31:21 »
Co jakiś czas zauważyłem blokowanie się Borku po torze szlakowym nr 1. Objawia się to nie podawaniem w telefonogramach zapowiadawczych przez Borek słowa "koniec". Wtedy, bo kiedyś tam nie wiedziałem, tylko zastanawiałem się czemu Borek nie pcha poc. po jedynce skoro jest wolna, blokuje się z wysyłaniem poc. po torze szlakowym nr 1. Lekarstwem na to jest wprowadzenie TZP po jedynce i wysłanie po lewym w czasie TZP poc. Po tym myku, Borek się odblokowuje. W oknie debugowanie jednocześnie w "czasie" odliczania do wypowiedzenia słowa koniec, jest blokada, tzn. funkcja odliczająca zapętla się. Czy ktoś z Was już coś takiego miał?

12
Ruch kolejowy / Zamknięcie toru
« dnia: 06 Marzec 2016, 17:52:35 »
W jakim czasie po np. defekcie lokomotywy pociągu pod semaforem wjazdowym [tu konkretny przykład ("W" do stacji Lisków Główny od strony podst. Tęcza)] należy zamknąć tor szlakowy?
Najczęstszą usterką w uruchomionym symulatorze, przy usterkach na max, są defekty lokomotyw trakcyjnych. Nic tak często nie defektuje jak one. Zdarza się, że wysłany lok, do ściągnięcia składu (zaraża się od loka zdefektowanego i) też defektuje. Wysyłam drugiego i jemu udaje się wciągnąć skład już z dwoma lokami na haku zdefektowanymi.
Jeżeli on mi głosi defekt, a mam na torach grupy towarowej loka, akurat od strony przejazdu strzeżonego w km. 67.592 i zakładam cała operacja wciągnięcia go do stacji (spięcie ze składem, uproszczona próba hamulca) nie potrwa dłużej jak 20min to czy zamykam tor szlakowy?

13
ISDR Lisków / Pewne niedopracowania.
« dnia: 24 Luty 2016, 18:49:13 »
W symku są odzwierciedlone defekty pojazdów trakcyjnych. W zasadzie po zgłoszeniu defektu w skrypcie powinno być wyłączone pytanie się o wolną, bo przecież zgłosił wcześniej, iż zdefektował, a tu... (w screenie) kiedy wysyłam mu przetok ze stacji do wciągnięcia na tory stacyjne.

14
ISDR Lisków / Urealnienie symka.
« dnia: 02 Luty 2016, 10:26:16 »
   Uruchamiam już od jakiegoś czasu symka z usterkami na max, z własnym RJ, który jest dość pełny przeto przy niektórych usterkach stacja się klinuje. Powoduje to niemożność przyjęcia poc. na tory, z podowu – brak wolnego toru. Po usunięciu usterek, czy tego co było przyczyną klinowania, kolejka poc. rozładowuje się. W zasadzie na którykolwiek kierunek nie wysyłało by się składów na zwrotny, Borek, Testowo, Wilamowice (po za przypadkiem kiedy za towarem leci osobówka i wtedy czeka w Tęczy np. 2min), to każdy łyka poc. jak głodny pelikan i tak mi przyszło do głowy, czy może, w ramach urealnienia symka, nie zrobić opcji, aby także na przyległych stacjach czasami “nie brali”, i poc. stał np. pod wjazdowym 5min wszak tam też mogą mieć problemy. Mogło by to być wpisane jako opcja w “usterkach”. U mnie przy trudnej sytuacji techniczno-ruchowej stoją nawet 45min. Przecież nie pojedzie jeden na drugim.

15
ISDR Lisków / Problem zwolnienia szlaku do Wi
« dnia: 24 Styczeń 2016, 18:27:37 »
Po torze nr 2 przejechał poc. 64180, który wjechał na stację, co jest w screenie potw. przejazdem przez SKP o 12:36. Z jakiś mi nieznanych przyczyn poc. ten "wisi" na blokadzie i mimo wprowadzenia TZP, zgłoszenia telefonicznego (też na screenie) jego przybycia AI nie chce go zdjąć. Po torze tym przejechały już poc. w kierunku przeciwnym do zasadniczego i dalej nic. Co zrobić, zwolnić tor? Skończyły mi się pomysły, a nie chce mi się aż o tyle cofać.


Udało się. Przypomniało mi się, że przecież w debugowaniu można ustawiać składy na torach. Ustawiłem ponownie 64180 przed wskaźnikiem W11a do tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego do Tęczy i wydałem mu R305 na pominięcie "D" na Tęczy. Po jego przejeździe odwołałem TZP i wróciło do normy (choć kolejka poc. 2 godzinna).

Strony: [1] 2 3