Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Droznik

Strony: [1]
1
Inne / Mundur kolejowy na sprzedaż
« dnia: 20 Lipiec 2016, 09:18:16 »
Witam, jak w temacie
http://olx.pl/oferta/mundur-kolejowy-CID87-IDgFaOT.html#1012a831d2

Wymiary 182/100/90 spodnie na 182/90. Możliwa negocjacja a także wymiana.

Pozdrawiam

2
Inne / Dziennik telefoniczny
« dnia: 14 Styczeń 2016, 12:11:48 »
Mam do sprzedania dziennik telefoniczny. Krótko jasno i na temat, kto chętny pisać prv.

3
Inne / Menadżer linii
« dnia: 05 Styczeń 2016, 15:12:55 »
Wiem że to zabrzmi jak spamowanie ale może jak się komuś znudzi bycie dyżurnym ruchu, to może zostać menadżerem linii lotniczych.

Proponuje polski projekt www.planetycoon.com Jest on w całości napisany przez zapaleńców, takich jak nasz Paweł (szacun za pomysł), bezpłatny i realistyczny. Jest to gra przeglądarkowa , nie wymagająca zbytnio znania branży lotniczej, i w oczekiwaniu na kolejny pociąg  w Liskowie, można spokojnie puścić parę swoich maszyn :)
Dzięki za przeczytanie, i od razu piszę, że nic z tego nie mam ale miło jest potem popatrzeć na znane kolejowe nicki :)

Więcej info na www.planetycoon.com

4
Rozkłady jazdy / Zasady tworzenia ruchu pociągów
« dnia: 16 Listopad 2014, 19:01:37 »
Wątek ten dotyczy zasad tworzenia pociągów zgodnie z przyjętymi normami. Post został stworzony na podstawie wiedzy,  a także zajęć praktycznych.

Na początku trzeba na wykresie naszym znaleźć szlaki krytyczne, aby ustalić maksymalną przepustowość naszej linii.  Parametry jakie musimy znać, to:
- prędkość maksymalna
- długość odcinka
- liczba torów na szlaku
- geometria toru (tor prosty, łuki)
- niwelacja grunt (tor na płaskim, wzniesienia).

Jeśli mamy już to podane to wybieramy szlak o najgorszych parametrach, przyjmując go za szlak krytyczny. W naszym przypadku można uznać że każdy szlak może być krytycznym, ponieważ tworząc rozkład piszemy go pod dany odcinek a nie linie. Wyjątkiem mogą być pociągi przelotowe typu Ślemień - Wilamowice, Ślemień - Zbyszki - Wilamowice, ale w tym przypadku zmniejsza nam się max liczba pociągów jakie można stworzyć.

Kolejnym potrzebnym parametrem jest czas jazdy pociągu. W skład czasu jazdy pociągu wchodzą następujące czynniki:
- czas potrzebny do rozruchu
- czas potrzebny do hamowania
- czas jazdy ze stałą prędkością.

Jak wiadomo każdy pociąg posiada inny czas rozruchu, oraz hamowania, a także prędkość, tak więc trzeba wyliczyć min 4 rodzaje czasu jazdy poc dla:
- poc towarowych
- poc osobowych
- poc pospiesznych
- innych (czas jazdy najwolniejszego + zapas odpowiedni )
Na potrzeby symulacji polecam tylko 3 czasy policzyć.
Wszelkie czasy jazdy w kreśleniu rozkładu określamy w sekundach, następnie zaokrąglamy do pełnych minut w górę, np mamy 46sek = 1 min; 72 sek = 2min; 123sek = 3min

Kolejny parametrem jaki musimy posiadać, to tor na który będziemy przyjmować pociąg. Może to być dziwne dla was, ale od prędkości na semaforze zależy czas wyjazdu kolejnego pociągu. Dla potrzeb kreślenia zaleca się stosować wjazd pociągu z prędkością V=40km/h chyba że warunki miejscowe pozwalają na zastosowanie innej prędkości. Przykład: Wjazd poc na stacje zawsze odbywa się z V max.

Ostatnim parametrem do prawidłowego wykreślenia ruchu pociągów jest czas na przygotowania miejscowe. W skład ten wchodzi:
- zapytania o wolną drogę
- przygotowania drogi przebiegu
W zależności od rodzajów nastawni jakie posiadamy czas ten może wahać od 60 sek do nawet 300sek. Oczywiście my posiadamy urządzenia elektryczne więc 60 sek na przygotowanie drogi przebiegu nam starczy. Czas do stosowania telefonogramów zazwyczaj wynosi 15 sekund.

Tak więc jeśli mamy podane wszystkie dane można spokojnie kreślić ruch pociągów, uwzględniając wyjazd kolejnego pociągu po 75sek od przybycia pociągu na naszą stację.



Mam nadzieje że jakoś wytłumaczyłem wam zasady konstruowania wykresu ruchu pociągów. Jeśli chodzi o dane do wyliczeń, musicie sami sobie wyliczyć, ponieważ każdy przyjmuje inne prędkości, masy itp. Jednak ważne jest aby każdy czas wyliczać w sekundach a dopiero później zamieniać go na minuty zaokrąglając w górę. Pomaga to nam szczególnie w tworzeniu skróconego czasu jazdy pociągów.



Powodzenia :)

5
Inne / Poznajmy się anonimowi dyżurni
« dnia: 23 Październik 2014, 19:11:54 »
Chciałbym się dowiedzieć jak się tutaj znaleźliście, od kiedy gracie, jak długo gracie. Czy ktoś wam polecił tego symka, czy tak jakoś na necie wyszukaliście go.

Ja zacznę:
Gram w niego już od 08.2011 roku, a dowiedziałem się o nim o kolegi który był prawdziwym dyżurnym na średniej stacji. Gram czasami ale nie za długo jakieś kilka godzin w tygodniu jeśli mam tylko czas na niego.

6
Ruch kolejowy / Jazda okrężna - treść rozkazu
« dnia: 07 Wrzesień 2014, 19:38:44 »
Kto wie, a może już ktoś miał jak brzmi/wygląda/zna treść rozkazu pisemnego dla pociągu jadącego trasą okrężną.
Wiem że niby się pisze jazda od stacji  Katowice do Stacji Gliwice przez stację Bytom. Dalej nie pamiętam, ale wiem że wypisywało się chyba wszystkie ograniczenia na szlaku, nie tylko te czasowe, ale również stałe. Prędkość pociągu pisało się wg jakiegoś rozkładu pociągu który jedzie danym szlakiem czy jakoś tak.
Podpowie ktoś jak to wygląda? Może ktoś ma zdj takiego rozkazu.

7
Inne / RailNation
« dnia: 16 Lipiec 2014, 20:28:17 »
Czy ktoś w to gra, albo ktoś słyszał o tym?

8
Inne / Znaleziono w...
« dnia: 10 Maj 2014, 18:42:30 »
Takie cudo znalazłem ostatnio. Ciekawe czy to nie nasz stary dobry kolega :)

Wrocław Gądów +40 Interwencja SOK do osoby nieupoważnionej na pociągu xxxxxx PKP Cargo.

Czyżby nasz stary dobry znajomy Mac140 został złapany??

9
Inne / Nabór na ISDR w PLK
« dnia: 03 Marzec 2014, 20:01:32 »
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych ogłasza nabór na stanowisko pracy: dyżurny ruchu

Miejsce wykonywania pracy: Zakład Linii Kolejowych w Sosnowcu, Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu, Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie (Sekcja Eksploatacji Ełk), Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim (Sekcja Eksploatacji w Ostrowie Wielkopolskim, Kępnie, Krotoszynie), Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy (Sekcja Eksploatacji w Bydgoszcz Główna, Bydgoszcz Wschód, Inowrocław, Inowrocław Rąbinek, Jabłonowo Pomorskie, Laskowice Pomorskie, Toruń Główny, Toruń Wschodni), Zakład Linii Kolejowych w Lublinie

Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za prowadzenie ruchu pociągów celem realizacji rozkładu jazdy.


Więcej http://www.plk-sa.pl/kariera/

Czy ktoś jest z ww sekcji tutaj na forum?? Jak tak to proszę o priva

10
Inne / Dzień Kolejarz
« dnia: 30 Październik 2013, 16:26:33 »
Nie wiecie ile będzie premii na dzień kolejarza??

11
Inne / Kto przed kim kogo puszczał
« dnia: 18 Sierpień 2013, 17:25:51 »
Z racji tego że wywalili posty z forum głównego ( a szkoda bo ciekawe były), dotyczące SKM ja napisze swoje przypadki ;p

Puszczono przodem pociąg Cargo (był opoź.) zamiast pociągu sieciowego (miał sporo czasu do planu), co skutkowało tym, iż zostałem pouczony że na kolei nie ma zasady kto pierwszy ten leci, tylko zasada rozkład, a jeśli coś ma inny plan niż powinno to dzwonić do dyspozytora. Dziwne dla mnie było bo wydawało mi się że pociąg który jest 1 na stacji i gotowy do jazdy powinien jechać niż ten co dopiero się do niej zbliża. Ale to były moje początki teraz już tak nie robię :) No  chyba że podam nie ten wyjazd co trzeba ;p

Traktuje ten temat tak na luzie bo jest to dział inne :)

12
Inne / Oryginalne hobby kolejowe
« dnia: 27 Marzec 2013, 21:02:01 »
Ostatnio znalazłem na p.m.k. taki oto link z dość dziwnym hobby
http://freighthoppinginpoland.blogspot.com/

Owszem wiadomo jest to niebezpieczne, ale przyznajcie dość specyficzna forma podróżowania. Poczekajmy może jeszcze kilka lat i Cargo zacznie miejscówki sprzedawać na takie pociągi

Strony: [1]