Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zacha

Strony: [1] 2 3 4 ... 30
1
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 18:11:01 »
Jako maszynista nie wyobrażam sobie, żeby ktokolwiek ze 120km/h hamował dopiero za tarczą... Tylko nie wyjeżdżajcie mi z tekstem, że w "maszynie" tak się da.

2
ISDR Lisków / Odp: Ograniczenie prędkości obok robót, tor wolny
« dnia: 15 Wrzesień 2017, 21:28:28 »
Czy da się nakazać manewrom jechać z prędkością 40 km/h po torach wolnych?
Nie.
Nie prawda. Kiedy manewr ruszy spod Tm na podglądzie gruntu dajemy mu Rd1 i po  torze stacyjnym rozpędza się do 40km/h ;)

3
Inne / Odp: Nastawniczy
« dnia: 24 Czerwiec 2017, 23:32:50 »
No to chyba nie w PLK. Kiedyś były stacje podzielone na 3 kategorie nasilenia ruchu, dziś pojedyncze nastawnie są chronometrażowane i obliczany jest % za obsługę ruchu.
Jeżeli na tych 100 czy 200zł więcej tak bardzo zależy pracownikowi ruchu, że woli po służbie wyglądać jak po tygodniu ćpania niż wypoczęty wracać do domu to słusznie :) Nawet nie brałem tego pod uwagę :P

4
Inne / Odp: Nastawniczy
« dnia: 22 Czerwiec 2017, 23:12:11 »
Panie, Ty się obejmiesz, 2 godziny próba, 4 godziny czekania na wolną, przejedziesz 20 km, na bok kolejne 2 godziny i szychta ;)
I zarobię takie same pieniądze jakbym miał zrobić 400km na służbie ;) Podobnie jak takie same pieniądze zarobi ISDR, u którego przejadą 2 pociągi na służbę, co taki, który na zmianie ma 400 przebiegów ;)

5
Inne / Odp: Badania nastawniczy
« dnia: 03 Czerwiec 2017, 14:09:20 »
Mniej pić więcej się ru... szać :P

6
Inne / Odp: Piszę książkę :)
« dnia: 16 Luty 2017, 11:21:00 »
Albo o frywolnych sz-tach :)

7
Inne / Odp: Nastawniczy
« dnia: 08 Listopad 2016, 00:32:34 »
A gdzie w Polsce zarobki są proporcjonalne do wykonywanej pracy? Takie mamy związki zawodowe i takich mamy ludzi, którzy się za takie pieniądze godzą pracować. Maszynista w spółce skarbu Państwa pomimo, że zarabia więcej od dyżurnego również nie ma powodów do zadowolenia przy normie godzin, patrząc na ryzyko utraty życia i zdrowia oraz warunki miejsca pracy.

8
ISDR Lisków / Odp: Urealnienie symka.
« dnia: 18 Sierpień 2016, 20:57:12 »
Czasami odnoszę wrażenie, że z mechaników, choć powinni mieć pierwszą kategorię wzroku, robi się ślepców. Czyżby on nie widział na semaforze sam z siebie zmiany jego obrazu? Tak, jak do siedzącego przy stole powiedzieć - podano do stołu.
Zapewne nie piszesz o symulatorze?Tak więc, gdyby obraz semafora był zawsze widoczny co najmniej z przepisowych 600m, to takich pytań by nie było... A często mijając wjazd na S5 z rozkładową, muszę podjąć decyzję, czy rozpocząć hamowanie, czy dyżurny łaskawie poda wyjazd, z którym się obija (na stacjach, gdzie nie mam planowego postoju).

9
Inne / Odp: Dziennik telefoniczny
« dnia: 15 Styczeń 2016, 21:02:22 »
Trzeba sobie w życiu radzić... :D

10
Urządzenia srk / Odp: "Sz" przy lewym i To
« dnia: 13 Styczeń 2016, 17:21:24 »
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10)  ;D
Wynika z tego, że semafor o układzie komór CB jest traktowany jako semafor wjazdowy i należy przed nim bez wyjątku postawić To. W starej E-1 był ust. odnośnie "Sz", gdzie przewidywano taką możliwość, by To nie stawiać - obecnie tego nie ma. Inną sprawą jest sygnalizator "Sz" na szarym słupie tylko z białą komorą - nie jest on traktowany jako semafor, w związku z czym nie stawia się przed nim To.

11
Ruch kolejowy / Odp: Praca na LCS
« dnia: 11 Styczeń 2016, 00:14:37 »
Ile dodatku dostaje dyżurny na LCS-ie? Biorąc na logikę powinien dostawać przynajmniej 200% normalnej stawki obsługując więcej niż 2 posterunki...

12
Inne / Odp: Wskaźniki We8/We9
« dnia: 06 Styczeń 2016, 01:12:48 »
Na zwykłych izolatorach, tzw. "żabach" występujących w stacji tych wskaźników nie spotkamy, jedynie na podłużnym sekcjonowaniu sieci trakcyjnej występującym między podstacjami. Jedną z przyczyn zwrócenia uwagi obsłudze elektrowozu na sekcjonowanie sieci oprócz możliwości uszkodzenia sieci/pantografu były różnice napięć między podstacjami, mogące wprowadzić lokomotywę w poślizg, wyzwolić przekaźniki nadmiarowe lub w efekcie nawet rozerwać pociąg. Obecnie na większości podstacji napięcie jest na tyle wyrównane, że praktycznie nie czuję się różnicy przejeżdżając z napędem na odcinku bez prądowym.

13
ISDR Testowo / Odp: Zabawa z usterkami
« dnia: 06 Styczeń 2016, 01:10:06 »
Czy przypadkiem jeśli chcemy wymusić na AI puszczenie pociągu po lewym torze nie wystarczy wstrzymać wyprawiania poc. po prawym, bez konieczności zamykania tego toru?

14
Ruch kolejowy / Odp: Nowa numeracja pociągów
« dnia: 03 Styczeń 2016, 00:54:15 »
W takim razie dlaczego PLK nie stosuje się do numeracji pociągów, które sama trasuje? Dzisiaj miałem 782003 pod symbolem TBE (wg starej numeracji był jako 780011), A takich przykładów nieścisłości jest cała masa. Czy ktoś potrafi powiedzieć, z czego ciągłe zmiany zasad tej numeracji wynikają? Od nowego roku zaczynają naliczać się nowe KWR-y, zawsze naliczają się od 1xx xxx?

15
Inne / Odp: Sprzeczne drogi przebiegu.
« dnia: 18 Listopad 2015, 12:56:41 »
Tam nie ma w ogóle zależności, wszystko działa na prostych eventach załączanych przez pociągi.

Strony: [1] 2 3 4 ... 30