Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 55
1
Ponieważ Post. 65 znajduje się w obrębie stacji, w symulatorze jest powiadamiany o wjeździe oddzielnym łączem przez dyżurnego z Wilkowic, analogicznie jak Post. Skp.

Dodam że nie jestem w 100% pewny że tak było w rzeczywistości, posterunki dróżników w Wilkowicach od dawna nie istnieją i zostały odwzorowane w przybliżeniu z powodu braku dokładnych informacji.

2
Wilkowice Bystra / Odp: Pociągi nieuwzględnione w rozkładzie
« dnia: 02 Marca 2021, 21:44:15 »
O ile pamiętam poza rozkładem jazdy jest tylko kilka losowych drezyn. Faktycznie brakuje informacji co z nimi zrobić, zakładałem że jadą dalej, ale właściwie możesz z nimi zrobić co chcesz.

3
Znany problem, przy łączeniu/rozłączaniu ginie jakiś stan związany ze zgłaszaniem "odjazd".

4
Być może przyczyną jest moduł który ubija proces symulatora gdy ten nie reaguje przez określony czas (ok 20 s), już natknąłem się na ten problem na wolniejszych komputerach przy wczytywaniu posterunku. W przyszłych wersjach zostanie to naprawione. Zobacz czy w katalogu symulatora pojawił się plik "watchdog.log".

5
W załączniku przykładowy plan pulpitu posterunku odstępowego Baciuty. Obejmuje on blokady liniowe, zobrazowane podobnie jak na normalnych pulpitach, z tym że bez przycisków pozwolenia dla blokad dwukierunkowych, oraz semafory z przyciskami sygnałowymi (tu z oddzielnym przyciskiem do STÓJ, ale zwykle jest jeden trzypołożeniowy jak w usrk E).

Sygnały na semaforach po wyświetleniu są wygaszane odcinkami EON używanymi również do zwalniania zastawki Ko. Nie ma dodatkowego utwierdzania przebiegu, więc nie ma również przycisku zwolnienia utwierdzenia. Poza EON, na posterunku nie ma odcinków izolowanych, a szczeliny torów są ślepe.

6
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Lutego 2021, 22:22:22 »
Nawiązując do tego co zostało napisane powyżej, pomiary odległości jednak wskazują, że te przebiegi do 60 km/h są związane właśnie ze skróconymi drogami ochronnymi wynoszącymi 50 m - dlaczego uważasz, że jednak nie?

Przebiegi wyjazdowe na wprost też mają prędkość ograniczoną do 60 km/h, a dla nich droga ochronna nie ma zastosowania. W związku z tym obstawiam że powodem ograniczenia było coś innego, a zastosowanie dróg ochronnych 50 m jest skutkiem ograniczenia prędkości, a nie odwrotnie. Poza tym niektóre semafory wyjazdowe w torach głównych zasadniczych są bliżej niż 50 m od pierwszej zwrotnicy (G1, J14), więc ograniczenie prędkości wjazdu niewiele zmienia.

7
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Lutego 2021, 18:47:21 »
https://youtu.be/LClxMqY55N4?t=3793

Przejazd z kierunku Miłkowic w kierunku Żar (F-L1-T101), układy komór zgadzają się z planem - wjazd na wprost z ograniczeniem do 60, wyjazd na wprost z ograniczeniem do 60. Z jakiegoś powodu (uproszczenie urządzeń?) założono ograniczenie prędkości we wszystkich przebiegach (z wyjątkiem U101-U207, W), również przy wyjeździe, nie ma to związku z drogami ochronnymi ani skróconymi drogami hamowania.

8
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Czas grania w symulator
« dnia: 05 Lutego 2021, 15:11:34 »
Symulacja się nie skończy, data będzie postępować, ale rozkład jazdy, funkcje ani wyposażenie posterunku się nie zmieni.

9
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Schodkowe krawędzie
« dnia: 25 Stycznia 2021, 00:57:43 »
Obecne rozwiązanie podglądu sytuacji w terenie nie przewiduje anti-aliasingu.

10
To jest instrukcja obsługi symulatora, obecnie jest tylko w pdf.

11
Inne / Odp: Pulpit Stacji Wrocław Sołtysowice
« dnia: 22 Stycznia 2021, 12:21:46 »
Wydaje mi się że na torach bocznych 5-15 musi znajdować się sterowanie bocznicami, chodziłem tam kilka razy i widziałem że pociągi towarowe tam czekały, mimo że nikt ręcznie rozjazdów tam nie zmieniał.

Zobacz na zdjęcia w Google Maps - widać że nie ma tam napędów zwrotnicowych.

13
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 08 Stycznia 2021, 20:13:52 »
O ile mi wiadomo, obecnie na odcinkach dwu- i wielotorowych na ogół stosuje się powiadamianie telefonogramem. Sygnalizacja samymi dzwonkami w symulatorze również działa.

14
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 08 Stycznia 2021, 02:57:48 »
Zgłoszenie przyjazdu i ponowne pytanie o pozwolenie to oddzielny przypadek. Nie widzę przepisu, z którego by to wynikało - jeżeli dobrze pamiętam, zostało to wprowadzone w symulatorze dla uniknięcia zbędnego czekania na nadanie przez użytkownika telefonogramu "Teraz dla pociągu ... droga jest wolna" - zamiast tego sąsiednia stacja informuje że szlak już się zwolnił, używając telefonogramu przyjazdu, i przypomina o oczekującym pociągu ponownie pytając o pozwolenie.

15
Testowo / Odp: Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 07 Stycznia 2021, 18:52:22 »
Par. 22 ust. 6 i 7 stwierdzają, że potwierdzeniem przyjazdu może być blokada liniowa lub telefoniczne zgłoszenie przyjazdu. Par. 26 opisuje sposób telefonicznego zgłoszenia przyjazdu - wg ust. 1 "Przyjazd (przejazd) pociągu dyżurny ruchu posterunku następczego potwierdza dyżurnemu ruchu najbliższego tylnego posterunku następczego, ..." - co nie znaczy, że potwierdza zawsze, a tylko wtedy, gdy jest to wymagane (gdy blokada liniowa nie może być wykorzystana do potwierdzenia przyjazdu). Dalsze zapisy o szlaku z ruchem jednotorowym dwukierunkowym, podzielonym na odstępy, stanowią uszczegółowienie sposobu potwierdzenia przyjazdu, ale nie oznaczają, że telefoniczne potwierdzenie przyjazdu jest wymagane w każdym przypadku prowadzenia takiego ruchu.

Strony: [1] 2 3 4 ... 55