Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 47
1
Symulator ISDR / Odp: Zdefektowany pociąg
« dnia: 16 Grudzień 2018, 00:29:06 »
Prawdopodobnie problem wynika z wcześniejszego ustawienia przebiegu wjazdowego dla 381202. Spróbuj zgłosić zatrzymanie tego pociągu.

2
Urządzenia srk / Odp: Półsamoczynna blokada kodowa
« dnia: 15 Grudzień 2018, 01:03:17 »
Półsamoczynna blokada kodowa (typ COB 64 - opracowana w latach 60) posiada przekaźnikowe odpowiedniki bloków Po/Poz/Ko których stan zmieniany jest kodami - seriami czterech impulsów o różnej biegunowości. Powiązanie z urządzeniami stacyjnymi realizowane jest elektrycznie, możliwa jest również współpraca z sygnalizacją kształtową poprzez zastosowanie sprzęgieł elektrycznych i zastawek pod dźwigniami.

Do obsługi służy oddzielny pulpit nastawczy (widoczny na zdjęciu z pierwszej wiadomości), do blokowania używane są przyciski Po/Poz/Ko naciskane jednocześnie z przyciskiem W. Stan bloków Po, Ko sygnalizowany jest parą lampek biała/czerwona, stan bloku Poz - parą lampek biała/czerwona w kształcie strzałek, do tego stosowane są podobne jak w zwykłej blokadzie przekaźnikowej przyciski/lampki Pwl, Ko, dPo, dKo, Ozl. Pozostałe lampki i przyciski to kontrola nadawania i odbierania kodów, stany awaryjne itp.

Blokada ta przeznaczona była zwłaszcza dla małych stacji z urządzeniami mechanicznymi, w tym kluczowymi, w których instalacja zwykłej blokady elektromechanicznej wymagałaby znacznej przebudowy urządzeń. Ponadto blokada do działania mogła wykorzystywać istniejące łącze teletechniczne łączności zapowiadawczej.

Szerszy opis blokady można znaleźć w książce A. Mikulskiego "Mechaniczne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego".

3
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia niezblokowane i zblokowane
« dnia: 08 Listopad 2018, 22:14:53 »
Chodzi o konstrukcję części zależnościowej urządzeń przekaźnikowych. W urządzeniach niezblokowanych obwody przekaźnikowe muszą zostać zaprojektowane indywidualnie dla każdej stacji, a przekaźniki umieszczane są bezpośrednio na stojakach. W razie usterki monterzy usuwają ją bezpośrednio w obwodach. Do tej grupy należą urządzenia typu E.

W urządzeniach zblokowanych działanie opiera się na blokach przekaźnikowych, tzn. elementach zawierających w fabrycznie zamkniętej obudowie typowe zestawy przekaźników realizujących funkcje związane z danym rodzajem urządzenia - np. zwrotnicą, sygnalizatorem, odcinkiem torowym. Bloki łączone są ze sobą zgodnie z układem urządzeń na stacji i współpracują ze sobą przy realizacji przebiegów. Możliwe na stacji przebiegi nie są projektowane indywidualnie, a wynikają z układu i funkcji bloków. W razie usterki monterzy wymieniają cały blok.

Na PKP stosowane były urządzenia zblokowane typu JZH-111, ale nie było ich wiele i obecnie niemal wszystkie zostały już wymienione na komputerowe. W porównaniu do urządzeń E mają inny sposób obsługi - dla każdej czynności używa się przycisku adresowego, określającego urządzenie (dla przebiegów - dwóch lub więcej przycisków), oraz przycisku funkcyjnego, określającego funkcję (wspólnego dla różnych urządzeń).

Są jeszcze urządzenia półblokowe, w których wykorzystuje się typowe fragmenty obwodów łączone zgodnie z układem geograficznym urządzeń, podobnie jak w urządzeniach zblokowanych, jednak przekaźniki nie są zgrupowane fizycznie w bloki a montowane indywidualnie, jak w urządzeniach niezblokowanych. Urządzenia takie są dość popularne na PKP, w skrócie oznaczane są jako urządzenia typu PB.

W załączniku widok przekaźnikowni urządzeń niezblokowanych i zblokowanych.

4
Symulator ISDR / Odp: Zdefektowany pociąg
« dnia: 14 Październik 2018, 20:04:49 »
Jeżeli maszynista nie zgłosił przy defekcie, że nie może kontynuować jazdy, to najprawdopodobniej może się ruszyć.

5
Symulator ISDR / Odp: Zdefektowany pociąg
« dnia: 14 Październik 2018, 14:56:56 »
Jeżeli nadal jest opis "zdefekt." to defekt pozostał. W symulatorze są dwa rodzaje defektów - jeden wyklucza dalszą jazdę, a drugi ogranicza moc pojazdu, ale dalsza jazda jest możliwa (chyba że skład jest za ciężki).

6
ISDR Lisków / Odp: Pociągi z Tefamy nie przyjeżdżają.
« dnia: 11 Październik 2018, 22:42:54 »
Tak jak napisał EN57-002, najprawdopodobniej brakuje wyprawienia na bocznicę poprzednich składów z obiegu ustalonego w rozkładzie jazdy.

7
Urządzenia srk / Odp: Zawórki blokowe i inne pierdółki.
« dnia: 07 Październik 2018, 23:10:48 »
Opis najpowszechniejszego typu urządzeń suwakowych - jednorzędowe S&H (VES) znajdziesz w większości książek o elektrycznych urządzeniach srk, np. "Elektryczne urządzenia zabezpieczenia ruchu pociągów" T. Mickiewicz, WK 1959, czy "Elektryczne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego. Urządzenia stacyjne" A. Zajączkowski, K. Kalicińska, W. Olendrzyński, WKŁ 1982. Jest ponadto książka "Działanie i obsługa elektrycznych nastawnic suwakowych", T. Dukowicz, WK 1954, z krótkim opisem wszystkich używanych na PKP typów urządzeń suwakowych (bardziej pod kątem gałkologii niż konstrukcji).

8
Rzeczywiście jest błąd w programie, nie ma to nic wspólnego z Linuxem/Wine. Przy czym ujawnia się tylko przy odwoływaniu ograniczenia na szlaku z więcej niż jednym przejazdem. Wygląda na to że jesteś pierwszym użytkownikiem który spróbował to zrobić...

9
Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 02 Wrzesień 2018, 22:05:06 »
Zapobiec temu komunikatowi da się jedynie umieszczając obok pliku rozkładu jazdy plik (lub pliki) ze stanem początkowym. Zasadniczo powinien być przygotowany przez twórcę rozkładu, ale może być wykonany przez kogokolwiek - instrukcja znajduje się w instrukcji edytora rozkładu. Przy braku tego pliku będzie brakować niektórych składów na początku symulacji (tych które przy uruchomieniu powinny stać na stacji, znajdować się na szlakach lub które za niedługo miały być wyprawione z sąsiednich stacji - moment ich inicjalizacji wypada zwykle na kilka-kilkadziesiąt minut przed planowym przyjazdem). Zależnie od rozkładu albo się po jakimś czasie zjadą, albo cały czas będzie czegoś brakować, np. gdy zdefiniowane są obiegi (wówczas kolejny pociąg może nie zostać uruchomiony do czasu przyjazdu poprzedniego, którego może brakować). Uwaga: plik z zapisanym stanem, w tym stanem początkowym, może zostać odrzucony, jeżeli został przygotowany przy pomocy starszej wersji symulatora.

10
Inne / Odp: Symulator Systemu Informacji Pasażerskiej
« dnia: 07 Sierpień 2018, 14:12:45 »
Mimo wszystko lepiej zrobić możliwość współpracy z systemowym - jedni będą mieli domyślny syntezator lub licencję, pozostali najwyżej będą musieli użyć jakiejś darmowej alternatywy. Ze względu na różne języki zapowiedzi istotne jest to żeby była możliwość współpracy z różnymi syntezatorami, a nie tylko jakimś wbudowanym na stałe w program.

11
Inne / Odp: Symulator Systemu Informacji Pasażerskiej
« dnia: 07 Sierpień 2018, 02:38:41 »
Nie trzeba nagrywać zapowiedzi, najprościej jest wykorzystać API Microsoftu do sterowania zainstalowanymi w systemie syntezatorami mowy (jednym lub różnymi, np. gdy potrzebne są zapowiedzi w różnych językach). Zwykle podobnie działają rzeczywiste systemy generujące zapowiedzi na stacjach.

W załączniku przykładowy wygląd interfejsu systemu zapowiedzi MEGA, powszechnie używanego na PKP PLK SA (tu Kraków Bieżanów). Zapowiedzi generują się według ustalonego szablonu, zgodnie z wprowadzonym wcześniej rozkładem jazdy, w miarę zbliżania się godziny przyjazdu/odjazdu (przy czym rozkład może obejmować więcej niż jedną stację). Opóźnienia czy zmiany toru/peronu mogą być wprowadzane ręcznie lub automatycznie z systemu srk, np. EBIScreen, ponadto operator może np. ręcznie wpisać dodatkową zapowiedź do odtworzenia.

12
Inne / Problemy z serwerem
« dnia: 31 Lipiec 2018, 20:52:44 »
Z uwagi na awarię serwera i jego przywracanie, wysłane wiadomości i zmiany dokonane przez użytkowników w ostatnich dwóch dniach (30-31.07) mogły ulec usunięciu. W przypadku braku wiadomości proszę o ponowne wysłanie.

13
Ruch kolejowy / Odp: Wprowadzanie TZP i odwołnie
« dnia: 22 Lipiec 2018, 11:43:31 »
Zgodnie z Ir-1 par. 28 ust. 24 pkt. 2), przy czasowym ruchu jednotorowym dwukierunkowym z blokadą jednokierunkową, TZP wprowadzone wskutek usterki można odwołać dopiero po przywróceniu ruchu dwutorowego jednokierunkowego po każdym torze i przejeździe pociągu przy prawidłowo działającej blokadzie.

Odwołanie wprowadzonego TZP w momencie, gdy nadal będzie stosowane TZP z innego powodu mogłoby wprowadzić drugiego dyżurnego w błąd.

14
Inne / Odp: Wersja na linuxa
« dnia: 17 Lipiec 2018, 15:53:10 »
Proszę nie dramatyzować, projekt żyje, ale z różnych powodów prace nad wersją ogólnodostepną idą bardzo powoli (przede wszystkim mało czasu i duży zakres zmian).

15
Tylko w arkuszach kalkulacyjnych problem jest z podwójnym indeksem przebiegu górny+dolny. Zastanawiam się czy od symboli graficznych nie lepsza byłaby zmodyfikowana czcionka z symbolami dla tablicy - wtedy dane tablicy można traktować jak format tekstowy, co ułatwia kopiowanie, wyszukiwanie itp.

Strony: [1] 2 3 4 ... 47