Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22
31
Tylko jakby co to ja nie mam mikrofonu.  :(

32
Utwierdzenie przebiegu jakby nie było to część blokady liniowej. Jedno oddziałuje na drugie. Ale zawsze można prowadzić ruch na telefoniczne zapowiadania. Do tego potrzebna jest (jak nic) rozmowa pomiędzy posterunkami.
Tutaj trochę gadki: https://www.youtube.com/watch?v=FgvX_IfLq5M

33
Cytuj
Aby używać hamowania pneumatycznego w EN57 należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycję 0, lub wyłączyć "wisa" pod pulpitem.
No to robię (tyle co MaSzyna może mi w tej sprawie zaoferować, czyli pierwszy sposób).
Odhamować ep
Nastawnik na 0
Zejść w kranie na pozycję hamowania pneu - hamuje
Pozycja spoczynku.
Pozycja odhamowania - odhamuje.
Przygotowanie do jazdy - przestawienie nastawnika na pozycję N 1 i...
Mimo, że jestem kranem na odhamowania pneu. skład hamuje ep.  :'(
Cytuj
Na lokomotywach typu EU07/ET22 itp. opory są trwalsze, niż się wydaje
To też mi się osobiście wydaje, że są łatwiejsze przez to w prowadzeniu.  ;)

Ale już wychodzimy poza tematykę wątku.  :-\

34
Cytuj
Jak się nie da, to zawsze można ściągnąć pirata (dam głowę, że już dawno na jakimś chomiku jest)
A właśnie, że nie ma. I to jest problem.  ;D

Cytuj
W MaSzynie jest to dobrze rozwiązane?
Hamulec EU07 - tak.
Ale hamulcowi ep (elektropneumatycznemu) w EN57 coś jest. Nie można w MaSzynie hamować hamulcem pneumatycznym na EN57. Chyba, że ja nie umiem ustawić go, ale po nastawieniu kranu w pozycję jazda na pneumatycznym i załączeniu napięcia na nastawnik - załącza się hamowanie ep... 

Cytuj
coś łatwiejszego w prowadzeniu
Z mojego - technicznego punktu widzenia to EU07 jest prostszą konstrukcją niż EN57. I tak samo jest prostszy do prowadzenia (ma się większą kontrolę nad rozruchem oporowym).   

Propos rozruchu oporowego. Można by jeszcze zasymulować przegrzanie się/spalenie obwodu głównego w lokomotywach/jednostkach, bo jak wiadomo - dłuższa jazda niż ok. 1-2 min na oporach może do tego doprowadzić. 

Dźwięki wyślę jak tylko siądę do innego komputera.

35
Ty to chyba na co dzień się tym "bawisz", co? Macie tam na tej bocznicy mechaniczne scentralizowane?  ;D

36
Cytuj
Oczywiście, często drążkami przebiegowymi podaje się tarcze manewrowe,

Ale my tutaj mówimy o sytuacji, w której nie ma tarcz manewrowych. Na małych stacjach z reguły nie były one stosowane.


Realniej?
Pojazd:
Ustawianie kierunku jazdy.
Podnoszenie pantografów.
Nowe dźwięki do jednostek EN57 - szczególnie drzwi i brzęczyka (o ile będą w v2; mogę podesłać dźwięki własnej "produkcji")
Sieć trakcyjna widzę, że już ma druty.
Słupki hektometrowe by dodały uroku.

Sterowanie ruchem:
Szafa
Ten widok na stację powinien nie być "z góry", lecz (najlepiej byłoby) jakby był on ukazywany z czegoś w rodzaju nastawni. W rzeczywistości dyżurny nie ma podglądu "z góry" (chyba, że nastawnie są dość wysokie, aby uzyskać taki efekt, ale nawet "grzybki" nie są takie wysokie).

A co do ceny... To szczerze nie mogę zakupić nawet wersji 1.7, bo te wszystkie sklepy z APKami nie dają mi takiej możliwości przy moim koncie.

EDIT: A jeszcze propos EN57. Przydałaby się lekka zmiana sposobu hamowania. Jak jechałem u kolegi na komórce to nie pasowało mi to. http://pl.wikipedia.org/wiki/Oerlikon_FVel6

37
Cytuj
Prowadzenie manewrów. Z tego co wyczytałem, mechaniczne tarcze manewrowe nie są wszędzie stosowane. Jak się prowadzi manewry na stacjach, gdzie ich nie ma? Dyżurny po prostu przekazuje polecenia maszyniście, gdzie ma jechać? Planuję na dniach zaimplementować komunikację tekstową pomiędzy dyżurnym a maszynistami (w przyszłości można pomyśleć o zintegrowaniu z jakimś darmowym systemem komunikacji głosowej), więc nie byłoby to problemem.
- sygnały dźwiękowe
- sygnały "ręczne"
- rozmowa przez radiotelefon
- rozmowa tak po prostu
Uzależnienia chyba nie ma, gdy nie ma tarcz. CHYBA.

Cytuj
Czy takie uzależnienia są w rzeczywistych nastawniach?
Wajchy to tylko jedna strona medalu. Drugą jest skrzynia. I to ona jest głównym urządzeniem. Tam są drążki przebiegowe, które można nastawić tylko gdy ustawione są dobrze rozjazdy. Dopiero wtedy można podać semafor.
Uzależnienie było już nawet w urządzeniach kluczowych... Na tym (jakby nie było) głównie opiera się bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Odeślę tutaj: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_scentr.php
A jak już to czytałeś to polecam jeszcze raz.

Swoją drogą? Do ilu skoczy teraz cena tej APKi? Jak już na poziomie 1.7 kosztuje 5 zł?

38
Inne / Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« dnia: 14 Maja 2015, 17:01:58 »
Cytuj
W obecnie budowanym taborze oraz tym starszym modernizowanym np EN57 --> EN57AL...AKM itd

Teraz w KMkowych starych kiblach (zwykłych EN57) też jest coś takiego jak SOD (System Otwartych Drzwi). Jest niezła zabawa z Systemem jak ktoś postanowi sobie na końcu składu pojechać jak za dawnych lat na "wiatr we włosach".  Albo jak jest kupa narodu (jak to na LK 447) i drzwi się nie domykają.

39
Inne / Odp: Zaglądając w przeszłość
« dnia: 24 Kwietnia 2015, 20:28:46 »
Ale jakby nie było teren kolejowy to to jest. I wypadałoby zobaczyć co mówią o tym papiery. :D

40
Inne / Odp: Zaglądając w przeszłość
« dnia: 23 Kwietnia 2015, 21:22:58 »
A szlak zamknięty to też nie jest (jakby nie było) nieogólnodostępny teren kolejowy?  ;D
Mam wrażenie, że jest.

41
Inne / Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« dnia: 18 Kwietnia 2015, 18:18:37 »
A jeśli ja (jako podróżny czekający na peronie) zauważę, że w pociągu X są otwarte drzwi, a pociąg ma przelot to mogę coś w tym momencie zrobić?* Niby to stwarza realne zagrożenie w ruchu pociągów oraz zagrożenie dla pasażerów. Szczególnie te otwarte drzwi były dziwne, że to były drzwi tego najnowszego typu (elektryczne, z guziczkami, LED'em, wysuwanym schodkiem), które powinny się same zamknąć. Zadzwonić do centrali PLK? Co jak pociąg jest w Pruszkowie i się w końcu tam dodzwonię i oni zareagują to skład będzie już sprzątany na Grochowie?  ;D

* A nawet jeśli stoi w polu pod S1 - przecież nie wlezę na tory i nie zapukam do maszynisty, albo latał po składzie i szukał obsługi, bo jeszcze mech wezwie SOK, albo obsługa sprawdzi mi bilet... 

42
Inne / Odp: Nastawnia w 3D
« dnia: 18 Kwietnia 2015, 00:10:48 »
A da się to w ogóle pobrać? Na tej stronie jest tyle tych linków, że się pogubiłem. To jest osobny program, czy dodatek do innego symulatora?

43
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 12 Kwietnia 2015, 12:34:53 »
Z tego co wiem to dla klas ostatnich rocznikowo zakończenie okresu/semestru - edukacji w tej szkole - odbędzie się 24 kwietnia. Jeśli chodzi o szkołę średnią.

44
ISDR - Tematy ogólne / ISDR na dwie osoby (prowizorka)
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 23:05:13 »
Witam.
Trochę mi się nudziło i myślałem. Tak długo myślałem, aż w końcu o 3ciej w nocy wymyśliłem, że:
"... kurde. Skoro można łatwo połączyć dwa komputery to przecież można również to zrobić przy ISDR. Tylko jak?"
I tu mi się film urwał, bo zasnąłem  ;D
Ale gdy się już obudziłem to poszukałem programu, którym łatwo można połączyć dwa komputery. Znalazłem to:
http://www.teamviewer.com/pl/
Potem znalazłem kolegę, któremu też się nudziło i uruchomiliśmy i TeamViewer i u mnie ISDR.
Efekt? Ja byłem dyżurnym, a on nastawniczym. Ja dodatkowo uzupełniałem papiery.
Zabawa była doskonała. Mówił, mi że miał jakieś problemy z widocznością całego pulpitu, więc ja niektóre przyciski obsługiwałem. Oczywiście czasami zdarzało się (ja to nazywam) podebranie myszki, ale jak się dobrze zorganizować to zabawa jest jak już powiedziałem miodzio.
Jak ktoś chce i ma osobę towarzyszącą to może sobie wypróbować taki prowizoryczny Multiplayer na jednym posterunku.
Piszę to bardziej jako ciekawostkę.
Pozdrawiam.

45
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dziwna fizyka składów
« dnia: 18 Marca 2015, 20:29:49 »
Zatrzymałem go chamsko radiostopem (ja niedobry :D ), potem Rd1 i pojechał... Nie miał problemów z ruszeniem.
Jak rozbujać do wyższych prędkości? Zmienić trakcję.  ;)

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22