Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22
46
Ale to wyjątki.

47
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 17 Marca 2015, 14:14:04 »
Ale mnie się wydaje, że trochę przesadzili z tym zniżeniem do 0,2. Chyba że w tym jest jakiś kruczek.
Cytuj
bez korekcji 0,4/0,2
0,4 już z trudnością przeczytam. Więc nie wiem... Czy 0,2 czy 0,3 czy 0,4.

48
A wyobraź sobie, że podczas modernizacji najczęściej wymienia się czerwone i białe żarówki, a na radio wyśpiewują co chwilę piękną litanię samych "S"  ;D Urząd swego czasu przyczepił się do Żyrardowa, czy Radziwiłowa. 
 
To
Cytuj
Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach.
= to
Cytuj
a urządzenia blokady liniowej należy obsługiwać pomocniczo jeśli to możliwe .
Czyli to opiera się na instrukcji z tego cytatu.

Cytuj
1. Zazwyczaj - to słowo razi, kiedy mówimy o prowadzeniu ruchu pociągów...myślę, że warto przedstawiać jednoznaczne, konkretne argumenty najlepiej podparte stosowną instrukcją aby uniknąć niejasności,
2. Nigdy nie słyszałem o "pełnym TZP"
3 Czy blokada liniowa rzeczywiście coś przekazuje? czy raczej jest urządzeniem na podstawie którego prowadzony jest ruch pociągów...?
4. Zasadniczo instrukcje są po to, żeby ruch był prowadzony w zależności o instrukcje, a nie w zależności od dyżurnych. Historia pokazała kilka przypadków, kiedy to faktycznie ruch był prowadzony w zależności od dyżurnych, pech chciał, że ich "zależności" odbiegały od przyjętych instrukcji...

1. Słowo zazwyczaj jest zastępowane w instrukcjach należy. Tylko że właśnie to należy...
4. ...jest często zastępowane przez dyżurnych zazwyczaj. I tutaj mamy całą zależność człowiek - papier.
2. Bo tego oficjalnie się nie stosuje, ale wiadomo, że nie ma w Polsce posterunku, który by nie stosował łączności telefonicznej.
3. Podstawowym zadaniem blokady jest pomoc dyżurnym (i jak słusznie przedstawiłeś) na jej podstawie prowadzony jest ruch pociągów. Lecz z czego Ci dyżurni (kiedy to nie wprowadzono TZP) wpisują godziny do dziennika?

49
Nawet nie ma takiej możliwości. Telefoniczne zapowiadanie stosuje się zazwyczaj właśnie w momencie, kiedy to owa blokada jest niesprawna. Najstarsza metoda prowadzenia ruchu. Tak naprawdę to cały czas stosuje się TZP. Blokady tylko eliminują ew. pomyłki i podają godziny do dokumentów bez dodatkowego dzwonienia. Na PKP również nie ma systemów padającego numer, rodzaj itp. pociągu. Pojęcie tego pełnego TZP pojawia się, gdy telefoniczne podawane są godziny w których pociąg odjechał/przyjechał i to właśnie stosuje się podczas, gdy blokada nie może tego w prosty sposób przekazać. Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach. Chyba rozdział 4 Ir-1, ale nie pamiętam dokładnie.

50
No to jest chyba naturalna rzecz. To nie jest TZP, aby nie trzeba było obsługiwać blokady. Zapytanie o pozwolenie na pociąg inny niż osobowy nie zwalnia ani Ciebie, ani Pani/Pana ze stacji obok od obsługi blokady liniowej.

51
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marca 2015, 20:02:26 »
Tak. Rzędy to jest 0,x
0,8 to rząd, który powinno przeczytać każde zdrowe oko. A rzędów jest 11. Tych po 0,8 najczęściej się nie używa, bo mało kto je przeczyta.

Drugi od góry to naprawdę nie sztuka przeczytać... Chyba że:
a) badano mnie z błędnej odległości - a badano w dwóch różnych gabinetach, raz w szkole, dwa w prywatnym gabinecie
b) mam nienormalne oczy
c) panowie trochę przegięli z złagodzeniem przepisów
d) dziwne to...  :o

52
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marca 2015, 19:48:00 »
Czyli jak mam wadę 4,75... I ostrość wzroku BEZ KOREKCJI taką, iż mogę przeczytać te dwie kobyły w drugim rzędzie, to mogę przejść badania i pracować BEZ KOREKCJI, bo tak przeszedłem badania? Naprawdę...? Dioptrie nic nie mają podczas badań?  No bo inaczej tego nie rozumiem. Przecież ja na tym oku jestem ślepy jak kret, ale te 0,2 przeczytam. Szczęście w całym, że na drugim mam 1,5 dioptrii.

53
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marca 2015, 14:44:22 »
0,2 D to lepszy wzrok niż 0,8 D to jak mam przy 0,2 D przeczytać drugi rząd od góry...
Jak przy 0,8 D mam przeczytać ostatni to przy 0,2 D te kobyły?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9f/Snellen_chart.svg/640px-Snellen_chart.svg.png
Teoretycznie rzecz ujmując po tym co piszesz to ja przy wadzie 4,75 D, czytając drugi rząd od góry bez okularów (bo nie ma w tym najmniejszego problemu) powinienem przejść badania. Ale jak mam okulary, w których już nie przeczytam ósmego rzędu (max. 5) - już nie. Ciekawa teoria.

My tu nie mówimy o ostrości wzroku, lecz o zdolności skupiającej, czyli o zjawisku znanym jako zmiana struktury soczewki, a dalej mówiąc o wadzie wzroku. A Twoje dane powinieneś podać właśnie w dioptriach.

54
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 11 Marca 2015, 14:01:15 »
Są. To tzw. kategorie zdrowia z podziałem na wzrok i słuch. To jest w załączniku w którejś tam ustawie. Ściśle ustalone - jakbyś leciał w kosmos. Na pewno są to wartości dziesiętne (0,8 D) czy coś koło tego.
Jak wszystko będzie dobrze i nadal będzie jakieś miejsce - to Cię przyjmą. Wtedy nie będą mieli żadnego haczyka. Mało ich rusza, że miałeś laser. Jak Ci się pogorszy przy następnych badaniach (bo też może tak być przy tym laserze - niestety - jak sam napisałeś u niektórych szybciej u niektórych wolniej, a to również dotyczy ewentualnego pogorszenia wzroku) to po prostu dadzą papierek i pa pa.
Znam (poprzez PW) maszynistę po laserze i aż miło jeździ sobie w InterCity. Powiedział mi, że wzrok nie jest żadną przeszkodą w pracy na kolei. Ty ten najważniejszy krok masz już za sobą. Jak nie czytasz tylko ostatniego to i tak jest wyśmienicie.  ;) Ja już się poddaję w połowie...

55
ctrl + PPM

56
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 18 Stycznia 2015, 16:31:06 »
Nie wiem czy tu nie wchodzi do sprawy gwarancja producenta, że ew. naprawy może dokonać tylko wyspecjalizowana ekipa. Ale jeden bezpiecznik...

57
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 16 Stycznia 2015, 22:56:51 »
Dżizas... Kiedy ja to napisałem. Ponad dwa lata temu. :o

A co odmówisz jak nie będzie innej pracy?

Cytuj
No bo przecież od naprawy jest warsztat a maszynista jest tylko od "kieracenia".
No właśnie. A potem zatrzyma Ci się taki Elf, bo mu komputer siadł i bezpiecznik wywaliło, a ten nie wie co zrobić i ściąga z miejscowości x oddalonej o x km całą ekipę, żeby bezpiecznik prztyknąć - też żywy przykład - i 1 h w polu.

58
Urządzenia srk / Odp: Pytanie do znawców: Co to za sygnalizator?
« dnia: 28 Listopada 2014, 20:20:29 »
Łoj się czepiacie... Po co wydawać pieniążki na dodatkową, kolorową blachę jak i tak ten semafor jest używany raz na nieokreślony czas... To się nazywa MODERNIZACJA. Grunt, że coś się świeci...
A to nie jest przypadkiem LK nr 1?

59
Lisków Miasto (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków Miasto - Dyskusja
« dnia: 23 Listopada 2014, 16:23:45 »
Cytuj
OT - instrukcje dopuszczają obsługę podróżnych na torach bez krawędzi ;)
Ale chyba nie non-stop.  ???

60
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 18 Listopada 2014, 21:57:54 »
Przede wszystkim jeśli chcesz robić to tylko dla pieniędzy to sobie odpuść... To nie jest praca, tylko służba (wg. starokolejarskiej filozofii). Tu nie wystarczy przychodzić, robić, wychodzić. To trzeba też przynajmniej lubić.
Wpierw przejdź badania lekarskie - jak w kosmos - potem się targuj z... państwową spółką.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22