Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 51
1
Symulator ISDR / Odp: Aktualny stan rozwoju projektu
« dnia: 24 Wrzesień 2020, 15:09:28 »
Może kiedyś? Zobaczymy... Ale nie wszystko na raz. Jak wyjdzie nowa wersja to wtedy będzie dyskusja o możliwościach tworzenia nowych stacji.

Tymczasowo zamykam, proszę nie otwierać kolejnych wątków na ten temat.

2
Symulator ISDR / Odp: Aktualny stan rozwoju projektu
« dnia: 23 Wrzesień 2020, 15:30:43 »
Tak, będą nowe stacje ;) Cierpliwości.

3
Symulator ISDR / Odp: Aktualny stan rozwoju projektu
« dnia: 23 Wrzesień 2020, 01:53:10 »
Nie, mowa o nowej wersji ISDR, z urządzeniami przekaźnikowymi.

4
Symulator ISDR / Odp: Aktualny stan rozwoju projektu
« dnia: 21 Wrzesień 2020, 13:23:01 »
Nowa wersja przechodzi ostatnie testy, będzie udostępniona za niedługo.

5
ISDR Lisków / Odp: Defekt lokomotywy z "Wilamowic" Proszę pomóc
« dnia: 04 Wrzesień 2020, 12:45:52 »
Jeżeli posterunek Tęcza twierdzi że odstęp jest zajęty przez ten pociąg, zgłoś mu telefonicznie "(numer) przyjechał".

6
Urządzenia srk / Odp: Tablica zależności
« dnia: 26 Sierpień 2020, 19:28:27 »
Trochę planów i tablic można znaleźć w załącznikach postępowań na platformie zakupowej PLK, choć raczej dla małych stacji. Poszukaj np. "Lipowa Tucholska" w archiwalnych postępowaniach regulaminowych.

7
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 10 Sierpień 2020, 13:34:25 »
Albumowy przykład konstrukcji pulpitów AC 20 dla przekaźnikowych usrk pokazuje dla przycisków dKo i dPo liczniki oraz plomby..

W Ie-10, par. 28 znalazły się następujące zapisy:

Cytuj
W blokadzie liniowej półsamoczynnej przekaźnikowej po wyjeździe pociągu przy sygnale „stój" (...) jest możliwość blokowania „w przód" po obsłużeniu pomocniczego nieplombowanego przycisku bloku początkowego, współpracującego z licznikiem.

Cytuj
Jeżeli natomiast nie można nastawić semafora wjazdowego na sygnał zezwalający, to po obsłużeniu pomocniczego nieplombowanego przycisku bloku końcowego w blokadzie liniowej przekaźnikowej - współpracującego z licznikiem, co powinno być dokonane przed wydaniem zezwolenia na wjazd pociągu, istnieje możliwość potwierdzenia jego przybycia przez blokowanie „w tył".

Jest więc niespójność między albumami a instrukcją. Plomby na tych przyciskach nie są zakładane zapewne na podstawie zapisów instrukcji.

8
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 09 Sierpień 2020, 16:11:06 »
Ale efektem takiego rozwiązania jest całkowita niemożność podania sygnału Sz, jeśli odcinek ten wykazywał zajętość (w wyniku usterki).

W przypadku o którym pisałem zależność od odcinka była omijana trzymaniem przycisku Sz - Sz wyświetlał się dopóki nie nastąpiło zajęcie odcinka, lub dopóki trzymany był przycisk. Tak samo zresztą Sz działa w niektórych nowszych systemach przekaźnikowych, np. OSA, gdzie nie ma przekaźnika czasowego Sz (który swoją drogą może się zaciąć, i o ile pamiętam też już były spowodowane tym wypadki), tylko wyświetlanie Sz przez czas trzymania przycisku.

Oczywiście w przypadku wjazdu dwóch pociągów na Sz winny jest drugi maszynista który nie obserwował co się przed nim dzieje, ale ja patrzę raczej pod kątem znalezienia takiego rozwiązania, które minimalizuje prawdopodobieństwo wypadku i zarazem nie utrudnia pracy, zamiast zakładać że człowiek będzie zawsze pracował przepisowo i nie popełni błędu.

9
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 09 Sierpień 2020, 12:28:21 »
kiedyś "w śląskim DOKP" był zapis, że usterka zajętości odcinka zasemaforowego uniemożliwiała użycie sz na wjazdowym i było to uzależnione....

Z posterunków "śląskiej DOKP" znam rozwiązanie takie, że zajętość pierwszego odcinka za semaforem wjazdowym ze szlaku z sbl powoduje wygaszenie Sz, chyba że cały czas trzymany jest przycisk Sz (aby dało się wyświetlić Sz przy usterce tego odcinka). Jest to zabezpieczenie przed wjazdem na jeden sygnał dwóch pociągów które ustawiły się na ostatnim odstępie dojeżdżając na widoczność. Może o to chodzi? Moim zdaniem to dobry pomysł (mimo że narusza zasadę braku zależności dla Sz), kto wie czy nie pojawił się po jakimś incydencie/wypadku.

10
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 08 Sierpień 2020, 20:33:23 »
Przyciski dPo i dKo mają liczniki użyć więc sens ich dodatkowego plombowania jest wątpliwy. Według albumów faktycznie są to przyciski plombowane i tak też się je oznacza na planach pulpitów, natomiast w praktyce nie przypominam sobie żeby te przyciski miały gdzieś założone plomby.

11
Symulator ISDR / Odp: Stara Werjsa ISDR testowo
« dnia: 15 Lipiec 2020, 23:58:38 »
Było dużo "starych wersji". Jeżeli chodzi o pliki stanu początkowego, możesz je po prostu usunąć, bez nich rozkład będzie działał tyle że kilka pociągów na początku może nie przyjechać.

12
Urządzenia srk / Odp: Semafor z pasem świetlnym - schemat
« dnia: 11 Lipiec 2020, 23:49:43 »
Przełączenie zielonego migającego na pomarańczowe migające na poprzednim semaforze/To.

13
Jeżeli ruch odbywa się na podstawie blokady liniowej, a nie telefonicznego zapowiadania, to nie muszą. Odjazd i przyjazd jest sygnalizowany przez zmianę stanu blokady liniowej, a numer pociągu jest przekazywany przy żądaniu pozwolenia.

14
ISDR Lisków / Odp: Edytor RJ dla Liskowa
« dnia: 07 Lipiec 2020, 18:17:29 »
i czy ewentualnie można skorzystać z Edytora RJ dla na przykład Testowa?

Tak, to ten sam edytor.

15
ISDR Lisków / Odp: Posterunek 3 - pytanie
« dnia: 29 Czerwiec 2020, 02:26:44 »
Poza tym nie można jej ściągnąć, więc nie mogę sam tego sprawdzić...

Link na górze forum faktycznie był błędny, poprawiłem.

Istotnie stacje Lisków i Lisków Miasto nie były w pełni ukończone ani dokładnie sprawdzone.

Strony: [1] 2 3 4 ... 51