Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 50
1
ISDR Lisków / Odp: Defekt lokomotywy z "Wilamowic" Proszę pomóc
« dnia: 04 Wrzesień 2020, 12:45:52 »
Jeżeli posterunek Tęcza twierdzi że odstęp jest zajęty przez ten pociąg, zgłoś mu telefonicznie "(numer) przyjechał".

2
Urządzenia srk / Odp: Tablica zależności
« dnia: 26 Sierpień 2020, 19:28:27 »
Trochę planów i tablic można znaleźć w załącznikach postępowań na platformie zakupowej PLK, choć raczej dla małych stacji. Poszukaj np. "Lipowa Tucholska" w archiwalnych postępowaniach regulaminowych.

3
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 10 Sierpień 2020, 13:34:25 »
Albumowy przykład konstrukcji pulpitów AC 20 dla przekaźnikowych usrk pokazuje dla przycisków dKo i dPo liczniki oraz plomby..

W Ie-10, par. 28 znalazły się następujące zapisy:

Cytuj
W blokadzie liniowej półsamoczynnej przekaźnikowej po wyjeździe pociągu przy sygnale „stój" (...) jest możliwość blokowania „w przód" po obsłużeniu pomocniczego nieplombowanego przycisku bloku początkowego, współpracującego z licznikiem.

Cytuj
Jeżeli natomiast nie można nastawić semafora wjazdowego na sygnał zezwalający, to po obsłużeniu pomocniczego nieplombowanego przycisku bloku końcowego w blokadzie liniowej przekaźnikowej - współpracującego z licznikiem, co powinno być dokonane przed wydaniem zezwolenia na wjazd pociągu, istnieje możliwość potwierdzenia jego przybycia przez blokowanie „w tył".

Jest więc niespójność między albumami a instrukcją. Plomby na tych przyciskach nie są zakładane zapewne na podstawie zapisów instrukcji.

4
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 09 Sierpień 2020, 16:11:06 »
Ale efektem takiego rozwiązania jest całkowita niemożność podania sygnału Sz, jeśli odcinek ten wykazywał zajętość (w wyniku usterki).

W przypadku o którym pisałem zależność od odcinka była omijana trzymaniem przycisku Sz - Sz wyświetlał się dopóki nie nastąpiło zajęcie odcinka, lub dopóki trzymany był przycisk. Tak samo zresztą Sz działa w niektórych nowszych systemach przekaźnikowych, np. OSA, gdzie nie ma przekaźnika czasowego Sz (który swoją drogą może się zaciąć, i o ile pamiętam też już były spowodowane tym wypadki), tylko wyświetlanie Sz przez czas trzymania przycisku.

Oczywiście w przypadku wjazdu dwóch pociągów na Sz winny jest drugi maszynista który nie obserwował co się przed nim dzieje, ale ja patrzę raczej pod kątem znalezienia takiego rozwiązania, które minimalizuje prawdopodobieństwo wypadku i zarazem nie utrudnia pracy, zamiast zakładać że człowiek będzie zawsze pracował przepisowo i nie popełni błędu.

5
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 09 Sierpień 2020, 12:28:21 »
kiedyś "w śląskim DOKP" był zapis, że usterka zajętości odcinka zasemaforowego uniemożliwiała użycie sz na wjazdowym i było to uzależnione....

Z posterunków "śląskiej DOKP" znam rozwiązanie takie, że zajętość pierwszego odcinka za semaforem wjazdowym ze szlaku z sbl powoduje wygaszenie Sz, chyba że cały czas trzymany jest przycisk Sz (aby dało się wyświetlić Sz przy usterce tego odcinka). Jest to zabezpieczenie przed wjazdem na jeden sygnał dwóch pociągów które ustawiły się na ostatnim odstępie dojeżdżając na widoczność. Może o to chodzi? Moim zdaniem to dobry pomysł (mimo że narusza zasadę braku zależności dla Sz), kto wie czy nie pojawił się po jakimś incydencie/wypadku.

6
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 08 Sierpień 2020, 20:33:23 »
Przyciski dPo i dKo mają liczniki użyć więc sens ich dodatkowego plombowania jest wątpliwy. Według albumów faktycznie są to przyciski plombowane i tak też się je oznacza na planach pulpitów, natomiast w praktyce nie przypominam sobie żeby te przyciski miały gdzieś założone plomby.

7
Symulator ISDR / Odp: Stara Werjsa ISDR testowo
« dnia: 15 Lipiec 2020, 23:58:38 »
Było dużo "starych wersji". Jeżeli chodzi o pliki stanu początkowego, możesz je po prostu usunąć, bez nich rozkład będzie działał tyle że kilka pociągów na początku może nie przyjechać.

8
Urządzenia srk / Odp: Semafor z pasem świetlnym - schemat
« dnia: 11 Lipiec 2020, 23:49:43 »
Przełączenie zielonego migającego na pomarańczowe migające na poprzednim semaforze/To.

9
Jeżeli ruch odbywa się na podstawie blokady liniowej, a nie telefonicznego zapowiadania, to nie muszą. Odjazd i przyjazd jest sygnalizowany przez zmianę stanu blokady liniowej, a numer pociągu jest przekazywany przy żądaniu pozwolenia.

10
ISDR Lisków / Odp: Edytor RJ dla Liskowa
« dnia: 07 Lipiec 2020, 18:17:29 »
i czy ewentualnie można skorzystać z Edytora RJ dla na przykład Testowa?

Tak, to ten sam edytor.

11
ISDR Lisków / Odp: Posterunek 3 - pytanie
« dnia: 29 Czerwiec 2020, 02:26:44 »
Poza tym nie można jej ściągnąć, więc nie mogę sam tego sprawdzić...

Link na górze forum faktycznie był błędny, poprawiłem.

Istotnie stacje Lisków i Lisków Miasto nie były w pełni ukończone ani dokładnie sprawdzone.

12
Urządzenia srk / Odp: Blokada Eap
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 12:50:08 »
Stacja Kraków Mydlniki przed przebudową miała na szlaku z KGZ blokadę Eap, w której po zażądaniu pozwolenia z KGZ kierunek ustawiał się sam, bez obsługiwania przycisku Poz2KŁ. Na zdjęciu w załączniku widać że pod kapturkiem główka przycisku jest w dole. Nie jestem w 100% pewny czy był tam wstawiony przycisk stabilny zamiast niestabilnego, czy może ktoś mu w inny sposób "pomógł" pozostać w położeniu wciśniętym.

Rozwiązanie ze stabilnym przyciskiem Poz nie jest przewidziane w dokumentacji blokady Eap. Nic na ten temat zapewne nie było też w regulaminie technicznym. Faktem jest jednak, że ta blokada w podstawowej wersji średnio nadaje się dla szlaków dwutorowych, bo obsługiwanie Wbl i Poz dla każdego pociągu przy ruchu dwutorowym nie ma większego sensu i jest dla dyżurnych ruchu uciążliwością. Stąd biorą się takie "wynalazki". Nie wiem na ile jest to powszechne na innych stacjach z Eap na szlakach dwutorowych.

13
Symulator ISDR / Odp: rozpruta zwrotnica
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 02:00:16 »
dodam jeszcze ze klikam na ten Kr i nic to nie daje

Obstawiam, że klikasz lewym przyciskiem myszy, co jest odpowiednikiem wciśnięcia przycisku na pulpicie. W przypadku Kr (i większości innych awaryjnych przycisków) trzeba użyć prawego przycisku myszy (pociągnięcie przycisku) przytrzymując przy tym Ctrl (zerwanie plomby).

14
Inne / Odp: Plan schematyczny.
« dnia: 19 Czerwiec 2020, 17:09:35 »
Te ,,tajemnicze" symbole to dawny symbol odcinka izolowanego - w tym konkretnym przypadku oznaczają rozjazd z izolowaną zwrotnicą. Typowe rozwiązanie techniczne w urządzeniach suwakowych.

Chyba bardzo dawny, literatura z lat 50 ma już współczesne symbole złączy izolowanych.

Jeden odcinek na cała stacje ? To nie ten trop zapewne.

Na skanach widać więcej zwrotnic z tymi symbolami. W starych urządzeniach w kontrolę niezajętości wyposażano tylko niektóre zwrotnice, np. oddalone i słabo widoczne z nastawni.

15
Inne / Odp: Pytanko
« dnia: 13 Czerwiec 2020, 12:38:06 »
SCS jest aplikacją do sterowania ruchem w TD2/Maszynie, nie ma wersji na telefon. Może szukasz "Symulator MOR" na Androida?

Strony: [1] 2 3 4 ... 50