Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 48
31
Ruch kolejowy / Odp: Wprowadzanie TZP i odwołnie
« dnia: 22 Lipca 2018, 11:43:31 »
Zgodnie z Ir-1 par. 28 ust. 24 pkt. 2), przy czasowym ruchu jednotorowym dwukierunkowym z blokadą jednokierunkową, TZP wprowadzone wskutek usterki można odwołać dopiero po przywróceniu ruchu dwutorowego jednokierunkowego po każdym torze i przejeździe pociągu przy prawidłowo działającej blokadzie.

Odwołanie wprowadzonego TZP w momencie, gdy nadal będzie stosowane TZP z innego powodu mogłoby wprowadzić drugiego dyżurnego w błąd.

32
Inne / Odp: Wersja na linuxa
« dnia: 17 Lipca 2018, 15:53:10 »
Proszę nie dramatyzować, projekt żyje, ale z różnych powodów prace nad wersją ogólnodostepną idą bardzo powoli (przede wszystkim mało czasu i duży zakres zmian).

33
Tylko w arkuszach kalkulacyjnych problem jest z podwójnym indeksem przebiegu górny+dolny. Zastanawiam się czy od symboli graficznych nie lepsza byłaby zmodyfikowana czcionka z symbolami dla tablicy - wtedy dane tablicy można traktować jak format tekstowy, co ułatwia kopiowanie, wyszukiwanie itp.

34
ISDR Lisków / Odp: Przywitanie, podziękowanie i pytania (o usterkę)
« dnia: 30 Czerwca 2018, 22:40:42 »
Witaj,

Załączanie ostrzegania na tym przejeździe realizowane jest licznikami osi, czyli liczeniem osi przejeżdżających między czujnikami (wykazanie zajętości odcinka przez licznik powoduje załączenie ssp). Obecnie w symulatorze nie ma dla nich przewidzianego stałego stanu usterki, a jedynie losowe błędy w zliczeniu/braku zliczenia osi, czego skutkiem może być błędny bilans osi - dodani będzie widziany jako pozostała zajętość, ujemny jako usterka. Nie ma możliwości ręcznego wywołania tego stanu, conajwyżej można wyzerować liczniki gdy skład znajduje się między czujnikami, lub wjechać między czujniki po ich wyłączeniu, a następnie je włączyć - wówczas najechanie składu na czujnik spowoduje wykazanie usterki.

Pozdrawiam

35
Ruch kolejowy / Odp: Pociągi towarowe
« dnia: 21 Maja 2018, 16:16:55 »
Przewozy masowe dotyczą przewozu jednego rodzaju ładunku, zwykle bezpośrednio między stacją nadającą i odbierającą ładunek (np. węgiel z kopalni do elektrowni). Obejmują także zwrot próżnych wagonów po takich przewozach. Przewozy niemasowe to pojedyncze wagony lub grupy wagonów z różnymi ładunkami, zbierane z poszczególnych lokalnych stacji i bocznic i łączone później w składy jadące na dłuższym dystansie, czasem przeformowywane na stacjach rozrządowych. Organizacja przewozów niemasowych i rodzaje pociągów w takich przewozach z grubsza opisane są tu: https://bsk.isdr.pl/siec_sr.php

36
Inne / Odp: JAK ZROBIĆ WŁASNY PULPIT
« dnia: 21 Maja 2018, 16:01:58 »
Prace powoli posuwają się do przodu, ale nie podaję konkretów i niczego nie deklaruję, bo już nie raz coś mnie odrywało od projektu na kilka miesięcy i wtedy wszystko jest wstrzymane "do odwołania". Do tego kilka miesięcy temu mocno zmieniła się koncepcja architektury programu.

W nowej wersji działa już symulacja ruchu, urządzeń srk, w trakcie testów jest współpraca z sąsiednimi posterunkami ruchu. Poza tym pozostało do dopracowania trochę detali, które jednak mogą zająć sporo czasu. W pierwszej kolejności pojawi się zapewne Testowo, więc rewolucji na pierwszy rzut oka nie będzie.

37
ISDR Testowo / Odp: Bug - Borek nie chce przyjąć blokady
« dnia: 09 Maja 2018, 12:20:01 »
Przy stwierdzeniu usterki blokady przy próbie jej zwolnienia sąsiednia stacja dodatkowo telefonicznie zgłasza przyjazd pociągu, o ile nie ma wprowadzonego telefonicznego zapowiadania (bo wtedy i tak by zgłosiła). Powtórzenie zgłoszenia (i to z inną godziną) istotnie jest błędem, wynikło z odwołania telefonicznego zapowiadania między telefonicznym zgłoszeniem przyjazdu a próbą obsłużenia blokady.

38
ISDR Testowo / Odp: Borek nie wyprawia pociągów
« dnia: 15 Kwietnia 2018, 14:42:29 »
A czy przyjmuje pociągi? Jeżeli problem jest jeszcze aktualny, załącz zapisany stan symulacji i opcjonalnie rozkład jazdy, o ile jest inny niż domyślny.
Pozdrawiam

39
Symulator ISDR / Odp: Okno debugowania - o co w tym chodzi?
« dnia: 27 Marca 2018, 00:30:27 »
Okno debugu ułatwia namierzanie niektórych problemów, ale zasadniczo przeznaczone jest dla autorów, a nie użytkowników, stąd brak dokumentacji wyjaśniającej co oznaczają wyświetlane tam informacje. Co najwyżej bardziej wprawieni mogą domyślać się po nich np. co się dzieje z zaginionym pociągiem.

40
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 12 Marca 2018, 13:38:49 »
A jak by któryś z kolegów pokusił się podać, jak wyglądają pozostałe komory świetlne na tych semaforach? Od razu zaznaczam, że na schemacie zamieszczonym przez Adriana Karwata na stronie http://www.semafor.prv.pl/ układy komór sygnałowych tychże semaforów są błędne.

Semafor N ma indeks 2, z czego wynika że można od niego wyjechać tylko do Mizerowa, a na wprost na tor lewy do ZMK brak przebiegu - potwierdza to oryginalny plan schematyczny (na którym układ komór jeszcze mniej zgadza się ze zdjęciami, przynajmniej w wersji do której mam dostęp). Szlak do Mizerowa jest krótki, nie ma na nim tarczy ostrzegawczej - zatem semafory M, N powtarzają sygnał semafora wjazdowego B1/2 w Mizerowie. Nie pozostaje chyba nic innego jak: semafor M od góry zielone-pomarańczowe-czerwone, semafor N od góry zielone-pomarańczowe-czerwone-pomarańczowe, bez światła białego.

41
ISDR Lisków / Odp: Kilometryzacja szlaków
« dnia: 20 Stycznia 2018, 18:27:57 »
Najwidoczniej Lisków ma nieprawidłowo skonfigurowany kilometraż - skład zlokalizował się w kilometrze 67, z błędem 3 km. Sposób wpisania kilometra do rozkazu nie ma na to wpływu.

42
Symulator ISDR / Odp: Current status of the simulator
« dnia: 28 Listopada 2017, 17:27:56 »
Wersja ogólnodostępna będzie przebudowana i przystosowana do łatwej rozbudowy o nowe stacje, być może w dalszej kolejności pojawią się inne typy urządzeń. Na razie nie ma konkretnych planów ogólnodostępnej wersji sieciowej.

43
Symulator ISDR / Odp: Current status of the simulator
« dnia: 27 Listopada 2017, 17:14:01 »
Symulator cały czas jest rozwijany, z tym że obecnie prace poszły w nieco innym kierunku i niestety brakuje czasu na zajęcie się wersją ogólnodostępną - co nie znaczy że nie planuję się jeszcze za nią zabrać, większość potrzebnych do niej komponentów jest już gotowa.

Trochę więcej o tym co ostatnio się dzieje z projektem: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzeszow/a/zespol-szkol-ksztalcenia-ustawicznego-w-rzeszowie-na-symulatorach-steruja-ruchem-kolejowym,12622614/

44
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« dnia: 26 Października 2017, 14:17:10 »
Jest to ewidentna "luka w oprogramowaniu", ale ponoć inaczej się nie da...

Uzależnienie zwolnienia zastawki od odblokowania bloku Ko było początkowo stosowane, ale zostało usunięte z innego powodu: na krótkich szlakach zdarzało się, że pociąg zdążył dojechać do drugiej stacji zanim pierwsza zablokowała blok Po, czego skutkiem był brak zwolnienia zastawki i konieczność wprowadzenia tzp.

Sytuacja taka zdarzała się częściej niż jazdy do kilometra i z powrotem i prawdopodobnie to jest powód przyjęcia rozwiązania bez uzależnienia, mimo że brak możliwości zablokowania bloku Ko po wjeździe pociągu jest raczej bezpieczniejszą "usterką" niż możliwość zablokowania go przy pociągu na szlaku. Na pewno jednak dało by się ten problem rozwiązać inaczej - np. wprowadzając uzależnioną w przebiegach i obwodach blokady (w tym uniemożliwiającą zwolnienie zastawki) funkcję zamknięcia toru szlakowego, coś podobnego do NO/NP lub STOP blokady Eac.

Zwolnienie zastawki powinno być natomiast uzależnione od stanu bloku Poz i następować tylko wtedy, gdy blok ten jest zablokowany. Wówczas po wyprawieniu pociągu do kilometra na rozkaz pisemny jego wjazd na sygnał zezwalający przy odblokowanym bloku Poz nie powoduje zmian w stanie blokady. Takie uzależnienie widzę w obwodach z blokami przekaźnikowymi, nie jestem pewny czy było zawsze stosowane, zwłaszcza że @jageer pisze o przypadku zwolnienia zastawki mimo odblokowanego bloku Poz (o ile dobrze zrozumiałem).

45
Inne / Odp: Podróż do przyszłości.
« dnia: 30 Września 2017, 16:09:43 »
Nie wiem, ale jak tam jesteś to zobacz czy w końcu zabrałem się za nowe stacje i typy urządzeń...

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 48