736
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Obsługa Blokady Liniowej
« dnia: 23 Październik 2011, 16:13:51 »Przy wjazdach na Sz/R305 nie ma potrzeby wprowadzania TZP.
Normalnie nie, ale jak się zapomni o dKo to raczej nie ma innego wyjścia.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Przy wjazdach na Sz/R305 nie ma potrzeby wprowadzania TZP.
Na stacji Ślemień zdarza się im często nie wysłać składu figurującego w SWDR. Trochę nauczyłem się korzystać z narzędzia "Diagnostyka", i pomimo że minęła już godzina wysłania składu, w okienku diagnostyki nie ma jego numeru.
Raz wydałem do Ślemienia dyspozycję zatrzymania pewnego składu, lecz pomimo usilnych moich starań nie puścili go (w okienku diagnostyki figurował z dodatnim, przyrastającym czasem w jego liczniku) gdy anulowałem wstrzymanie.
Jeśli chodzi o SWDR, to właściwe kolory podświetlenia danej pozycji w rozkładzie uparcie zmieniają się na niebieskie podświetlenie, gdy tylko zmienić (myszką czy strzałkami na klawiaturze) na inną pozycję w rozkładzie. Prawidłowe kolory wracają, gdy przełączę się na zakładkę "Opis pociągu" i z powrotem na "Wykaz pociągów".
Rzeczywiście w pomocy nie ma o tym ani słówka,
Swoją drogą można by było pozbierać te i inne pytania i metodą Ctrl+C, Ctrl+V zrobić FAQ.
Prędzej ktoś odwiedzi ten dział, niż przeczyta dokumentację, tym bardziej że powstaje nowa, lepsza (i dłuższa) dokumentacja, a takiej z pewnością każdy czytać nie będzie.
6. W razie stwierdzenia lub dowiedzenia się o powstaniu na szlaku wypadku kolejowego lub zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, osób lub mienia kolejowego dyżurny ruchu lub dróżnik przejazdowy powinien zawiadomić o tym wszystkie posterunki włączone do telefonicznego łącza strażnicowego, wzywając ich sygnałem dzwonkowym "Alarm".
Na ten sygnał powinni zgłosić się natychmiast dyżurni ruchu sąsiednich posterunków zapowiadawczych i wszyscy dróżnicy przejazdowi.
Panowie. Czy nie widzicie różnicy w łączu strażnicowym i zapowiadawczym? Zapowiadawcze, raz wzbudzone napiernicza aż ktoś odbierze.
Strażnicowe, jest jak telefon. Z tym jeszcze, że dzwonki wychodzą tak jak naciśnie się guzik.
Czyli w przypadku strażnicowego łąca, kiedy dajemy alarm dróżnikowi, dajemy -... (długi i trzy krótkie) i tak to wychodzi u dróżnika.
No właśnie najczęściej na centralce jak ktoś wzbudzi sygnał wywoławczy to dzwonić będzie cały czas, z resztą pamiętasz Paweł jak to zrobiłeś w ISDR. Ale potem uznałeś, że lepiej jest zrobić rzekome rozróżniacze sygnałów, które blokowałyby niechciany sygnał. Z tym, że w takim wypadku taki posterunek 17 musiałby mieć albo dwa aparaty (jeden na Ślemień i jeden na Testowo), albo jeden selektor na dwa łącza, bo szczerze wątpię, żeby centralka umiała rozróżnić, skąd po drucie idzie sygnał.
Na szlakach (odstępach) krótkich oznajmienie odjazdu pociągu należy dawać odpowiednio wcześnie do 5 minut, co powinno być określone w regulaminie technicznym.
4. O mającej nastąpić jeździe pociągu lub zamierzonych manewrach przez przejazdy znajdujące się w obrębie posterunku ruchu należy zawiadamiać pracowników obsługujących rogatki w sposób ustalony w regulaminie technicznym tego posterunku ruchu.