Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 47 48 49 [50] 51 52 53 ... 64
736
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Obsługa Blokady Liniowej
« dnia: 23 Październik 2011, 16:13:51 »
Przy wjazdach na Sz/R305 nie ma potrzeby wprowadzania TZP.

Normalnie nie, ale jak się zapomni o dKo to raczej nie ma innego wyjścia.

737
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Starsze wersje
« dnia: 22 Październik 2011, 16:11:07 »
W razie czego posiadam archiwum wszystkich poprzednich wersji, ale każda wersja wstecz to mniejsza funkcjonalność.

738
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Nowy rozkład
« dnia: 22 Październik 2011, 16:05:23 »
Instrukcja wczytywania własnego rozkładu jazdy znajduje się w pliku info.txt.

739
Testowo / Odp: AI Ślemień i SWDR
« dnia: 20 Październik 2011, 14:23:48 »
Na stacji Ślemień zdarza się im często nie wysłać składu figurującego w SWDR. Trochę nauczyłem się korzystać z narzędzia "Diagnostyka", i pomimo że minęła już godzina wysłania składu, w okienku diagnostyki nie ma jego numeru.

Może skład figuruje w SWDR, ale nie jest zaznaczony jako kursujący?

Raz wydałem do Ślemienia dyspozycję zatrzymania pewnego składu, lecz pomimo usilnych moich starań nie puścili go (w okienku diagnostyki figurował z dodatnim, przyrastającym czasem w jego liczniku) gdy anulowałem wstrzymanie.

Jeżeli użyłeś przycisku "Zatrzymać", to najprawdopodobniej odwołanie nastąpi poprzez "Danie poz.".

Jeśli chodzi o SWDR, to właściwe kolory podświetlenia danej pozycji w rozkładzie uparcie zmieniają się na niebieskie podświetlenie, gdy tylko zmienić (myszką czy strzałkami na klawiaturze) na inną pozycję w rozkładzie. Prawidłowe kolory wracają, gdy przełączę się na zakładkę "Opis pociągu" i z powrotem na "Wykaz pociągów".

Zgodne z rzeczywistością. Dlaczego tak to działa, nie mam pojęcia - pytaj programistów SWDR :)

740
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: jak odpalić swój rozkład?
« dnia: 20 Październik 2011, 14:11:13 »
To może załącz plik rozkładu, bo niestety nie jestem jasnowidzem.

741
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: jak odpalić swój rozkład?
« dnia: 19 Październik 2011, 11:10:42 »
w 2 linii (2 pociąg na liście) wpisałeś "n" gdzieś, gdzie miała być liczba.

742
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Starsze wersje
« dnia: 16 Październik 2011, 20:21:40 »
Nie ma dostępnych starszych wersji. Po co Ci one? Każda kolejna wersja to w dużej mierze poprawianie błędów.

743
Testowo / Odp: Przejazd do Zbyszek
« dnia: 14 Październik 2011, 17:46:32 »
Ty chyba rzeczywiście nawet nie przejrzałeś opisu dołączonego do programu... (Pomoc... -> Dokumentacja -> RASP-UZK)

744
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 14 Październik 2011, 17:05:11 »
Dokumentacja składać się będzie z trzech części.

1. Ogólne informacje o programie
2. Informacje o posterunku ruchu w formie przypominającej nieco RTS, tzn.: położenie posterunku na linii, sposób prowadzenia ruchu na szlakach, wykaz posterunków technicznych, przejazdów, torów stacyjnych itp.
3. Instrukcja obsługi programu, zawierająca dodatkowo trochę informacji o zasadach prowadzenia ruchu i postępowania w różnych przypadkach (Ir-1, Ie-10).

W stosunku do obecnej wersji całość będzie bardziej obszerna i przejrzysta, poszczególne rozdziały i podpunkty ponumerowane, a wszystko powiązane ze sobą odnośnikami (np. opis obsługi blokad z opisem zapowiadania telefonicznego).

745
Testowo / Odp: Przejazd do Zbyszek
« dnia: 13 Październik 2011, 22:31:55 »
Po wybraniu polecenia trzeba je potwierdzić klawiszem Enter.

746
Testowo / Odp: Przejazd do Zbyszek
« dnia: 13 Październik 2011, 13:26:18 »
Rzeczywiście w pomocy nie ma o tym ani słówka,

Bez przesady znowu, jest tam strona o RASPie, na której są opisane dostępne polecenia.

Swoją drogą można by było pozbierać te i inne pytania i metodą Ctrl+C, Ctrl+V zrobić FAQ.

Dobry pomysł, też o tym myślałem.

Prędzej ktoś odwiedzi ten dział, niż przeczyta dokumentację, tym bardziej że powstaje nowa, lepsza (i dłuższa) dokumentacja, a takiej z pewnością każdy czytać nie będzie.

Ale z FAQ wszystkiego się nie dowie. Mam jednak nadzieję że ktoś do nowej dokumentacji zajrzy, bo co prawda będzie dłuższa, ale za to dużo łatwiej będzie w niej znaleźć potrzebne rzeczy i będą one dokładniej opisane.

747
Testowo / Odp: Przejazd do Zbyszek
« dnia: 11 Październik 2011, 22:35:49 »
To jest taka pseudousterka, która nie jest trwałym stanem, tylko zdarzeniem (niepoprawne zliczenie osi) - zatem nie można jej naprawić i nie jest pokazywana w usterkach. Powoduje jednak "zawieszenie" liczników osi, które trzeba wyzerować. W obecnej wersji helpa faktycznie nie jest to dość przejrzyście opisane.

PS. Jesteś setnym użytkownikiem :)

748
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 11 Październik 2011, 20:25:47 »
Chodzi o sygnał dzwonkowy:

Cytuj
6.    W razie stwierdzenia lub dowiedzenia się o powstaniu na szlaku wypadku kolejowego lub zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, osób lub mienia kolejowego dyżurny ruchu lub dróżnik przejazdowy powinien zawiadomić o tym wszystkie posterunki włączone do telefonicznego łącza strażnicowego, wzywając ich sygnałem dzwonkowym "Alarm".
 Na ten sygnał powinni zgłosić się natychmiast dyżurni ruchu sąsiednich posterunków zapowiadawczych i wszyscy dróżnicy przejazdowi.

749
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 11 Październik 2011, 12:49:44 »
Panowie. Czy nie widzicie różnicy w łączu strażnicowym i zapowiadawczym? Zapowiadawcze, raz wzbudzone napiernicza aż ktoś odbierze.
Strażnicowe, jest jak telefon. Z tym jeszcze, że dzwonki wychodzą tak jak naciśnie się guzik.

Właśnie to napisałem...

Czyli w przypadku strażnicowego łąca, kiedy dajemy alarm dróżnikowi, dajemy -... (długi i trzy krótkie) i tak to wychodzi u dróżnika.

To wiadomo, ale jak alarm dany przez dróżnika "wychodzi" u dyżurnego? Jest jakiś inny dźwięk dzwonienia centralki, niż przy normalnym wywołaniu dyżurnego (dwa/trzy krótkie)?

750
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 10 Październik 2011, 22:35:50 »
No właśnie najczęściej na centralce jak ktoś wzbudzi sygnał wywoławczy to dzwonić będzie cały czas, z resztą pamiętasz Paweł jak to zrobiłeś w ISDR. Ale potem uznałeś, że lepiej jest zrobić rzekome rozróżniacze sygnałów, które blokowałyby niechciany sygnał. Z tym, że w takim wypadku taki posterunek 17 musiałby mieć albo dwa aparaty (jeden na Ślemień i jeden na Testowo), albo jeden selektor na dwa łącza, bo szczerze wątpię, żeby centralka umiała rozróżnić, skąd po drucie idzie sygnał.

Najczęściej - tzn. na prostych łączach od aparatu do aparatu - owszem tak jest. Ale jeżeli posterunków na łączu (strażnicowym, stacyjno-ruchowym) jest więcej, sytuacja jest inna: każdy posterunek ma sygnał wywoławczy (ustalany w regulaminie) i każdy może do każdego indywidualnie zadzwonić, używając tego sygnału. W przypadku prostych aparatów telefonicznych pracownik posterunku sam rozpoznaje sygnał, w przypadku centralki stosuje się wyróżniacze, które włączają dzwonienie tylko wtedy, gdy dyżurnego dany sygnał interesuje (zapewne reagują także na sygnały typu alarm - no i właśnie pytanie jak dyżurny ma rozpoznać, że wyróżniacz rozpoznał ten sygnał, a nie normalne wywołanie). Na łączach strażnicowych niekiedy dodatkowo stosuje się wzajemne powiadamianie dróżników o przejeździe pociągu przez kolejne posterunki (w tym wypadku chyba samymi dzwonkami, też ustalanymi regulaminem) - było by to bardzo uciążliwe gdyby za każdym razem włączały się centralki u dyżurnych. Sam zresztą nieraz widziałem, jak na centralce migała lampka łącza strażnicowego bez włączania dzwonienia.

Jeszcze na temat moich pytań:

Cytuj
Na szlakach (odstępach) krótkich oznajmienie odjazdu pociągu należy dawać odpowiednio wcześnie do 5 minut, co powinno być określone w regulaminie technicznym.

4.    O mającej nastąpić jeździe pociągu lub zamierzonych manewrach przez przejazdy znajdujące się w obrębie posterunku ruchu należy zawiadamiać pracowników obsługujących rogatki w sposób ustalony w regulaminie technicznym tego posterunku ruchu.

Wiem, że Ir-1 odsyła w takich sytuacjach do regulaminu technicznego - chodzi mi właśnie o to, jak w takich regulaminach jest to przykładowo określane. Dobrze by było gdybym mógł się na czymkolwiek wzorować, zamiast ustalać wszystko wedle własnego uznania.

Strony: 1 ... 47 48 49 [50] 51 52 53 ... 64