Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia Dzisiaj o 21:00:15 »
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.

Masz rację, nie zauważyłem linku do fotografii. Nie było tematu.
2
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia Dzisiaj o 10:28:25 »
Od jakiegoś czasu, nawet podczas chwilowej przebudowy (miałem taki przypadek), zakład linii nie zgodził się na "stałe" w24... Trzeba było dobudować świetlne ... I powiązać w urządzeniach.
3
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia Dzisiaj o 08:23:15 »
Proszę sobie przeczytać cały wątek, odpowiedziałem w nim na taką hipotetyczną sytuację (w której de facto brakuje 3/4 potrzebnych do interpretacji informacji).
4
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia Dzisiaj o 02:20:52 »
Ciekawa sytuacja. Paweł Piotr, to ja zapytam Ciebie inaczej, jesteś na symulatorze przy Wileńskiej, i zostaje Tobie ta sytuacja przedstawiona, :mówisz maszyniście że z Mińska do Miłosnej pojedzie po lewym, urządzenia na ekranie pokazują że wszystko jest dobrze, za semaforem odcinek wykazuje zajętość, maszynista zgłasza że na semaforze W24 był ciemny, jak dalej postąpisz?
5
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia Wczoraj o 20:53:37 »
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.
6
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia Wczoraj o 20:22:57 »
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.

Proszę o nazwę posterunku.

Podg. Gajewniki

Witam, niezauważyłem by wcześniej ktoś poruszył tą kwestie, ale na semaforze może być w24 nieoświetlony, ważny w porze dziennej i może taki jest właśnie zastosowany [ nie byłem już długo w gajewnikach więc niepamiętam teraz ]

Pozdrawiam
7
Starzyny / Odp: Problem z wjazdowym w Psarach.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maro198805 dnia Wczoraj o 20:14:36 »
Ok, ja jestem automatykiem więc mogłem nie wiedzieć, dopytałem dyżurnych i masz rację, w takiej konfiguracji pytamy o wolną drogę, nawet jak mamy blokadę ustawioną do jazdy. Ale pomijając telefon o odjeździe, dyżurny i tak pyta co wyjechało. I co mam mu odpowiedzieć, powiem że np. 6214, on mówi przyjąłem i już klapa, semafora nie wygasi, przebiegu nie zwolni, blokady ni jak już nie da się odwrócić. Ale wystarczy podać mu że pociąg zatrzymany i wtedy wygasza przebieg. I normalnie prowadzimy ruch. Można odwrócić blokadę. Nie wiem czy mam rację, ale to występuje tylko raz, jak zacznę o 8 i przejedzie drugi pociąg do Psar. Potem już nie trzeba nic kombinować.
8
Starzyny / Odp: Problem z wjazdowym w Psarach.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pbzylek dnia 07 Maja 2021, 15:10:57 »
Ale po co informujecie o odjeździe? Wystarczy przecież zapytać o wolną drogę. I tyle. Psary też przecież tylko pytają czy droga dla pociągu xxxx jest wolna i nie zgłaszają drugi raz odjazdu.
9
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez suwak dnia 07 Maja 2021, 13:46:40 »
Że tak powiem moja codzienność. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby semafor przebudowywany nie był "kasownikiem" oznaczony, dopóki nie zostanie sprawdzony.... A jeżeli przebudowuje się przebiegi na dany tor i grzebie w zależnościach to już w ogóle tor wyłączony jest z ruchu (fazowanie)....
A jeżeli nie był "cały przerabiany" to chociaż mogli wyłączyć przebieg na "lewy" przed sprawdzeniem....
Ale tak niestety się zdarza, bo gonią terminy "bo na wczoraj" itp....


I jeszcze bym dodał, że często w czynnych urządzeniach pracują ludzie, którzy niekoniecznie powinni tam się znaleźć. I to raczej nie wyjątki, bo znam przypadki zarówno z bezpośredniej obserwacji jak i z relacji. Więc mogą oni "przebudować" przez pomyłkę nie ten obwód co trzeba. Na ogół po prostu coś przestanie działać, ale jak ktoś będzie miał dużego pecha to może stworzyć taką "ciekawą" sytuację.
10
Starzyny / Odp: Problem z wjazdowym w Psarach.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 07 Maja 2021, 12:30:02 »
Ta sytuacja na 99% miała tą samą przyczynę - wykrycie tego samego pociągu pod dwoma różnymi numerami. Musiałbym przejrzeć plik .sav żeby dokładniej ustalić co się stało.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10