Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Inne / Odp: Wersja na linuxa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez BartekJabol dnia Wczoraj o 17:46:20 »
Widzę że projekt i strona umiera śmiercią naturalną :-/ Szkoda.....
2
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 15 Lipiec 2018, 15:37:45 »
  Jak wynika z książek przebiegów obu posterunków, o godz. 02:02 przekazano zgodę na nastawnię dysponującą na wejścia tych pociągów. Dyżurny ruchu dysponujący, Stanisław L., przygotował drogę przebiegu i podał na semaforze wjazdowym sygnał "wolna droga" na wejście z Torunia Gł. na tor nr 1 poc. 71501. Natomiast spóźnił się nieco z zablokowaniem na nastawnię wykonawczą TrW2 bloku dania nakazu. Można przypuszczać, że zastanawiał się, czy nie spowoduje to opóźnienia poc. 71501.
  Na nastawni wykonawczej odblokował się blok otrzymania nakazu i po przygotowaniu i utwierdzeniu drogi przebiegu na semaforze wjazdowym S2 ukazał się sygnał zezwalający, ale tak spóźniony, że maszynista poc. 1581 widząc wcześniej na nim sygnał "stój" znacznie zwolnił bieg i podchodził do tego semafora z prędkością około 20km/h w przekonaniu, że zatrzymanie poc. będzie nieodzowne. Po ukazaniu się na semaforze wjazdowym sygnału zezwalającego maszynista, Andrzej O., wyluzował hamulec zespolony i kontynuował bieg poc. z prędkością około 20km/h, co wydłużyło czas wejścia tego poc. na tor nr 2 stacji Toruń. Wsch. Dodać tu należy, że dyżurny ruchu dysponujący nie powiadomił  dyżurnego ruchu peronowego, Ireny K., że wyjście poc. 71501 do Papowa Toruńskiego nastąpi dopiero po wejściu z Lubicza na tor nr 2 poc. 1581. Wprawdzie w regulaminie technicznym stacji Toruń Wsch., takiego wymogu nie zawarto, ale ze względu na ogólne zasady bezpieczeństwa i prowadzenia ruchu kolejowego dyżurny ruchu peronowy powinien być o tym zawiadomiony, choćby i dlatego, by mógł poinformować kierownika poc. 71501 o przyczynie ewentualnego opóźnienia odejścia tego poc. z Torunia Wsch.
   Tymczasem, w/g dziennika ruchu, o 02:07 wszedł na tor nr 1 poc. 71501 i zatrzymał się przy peronie pierwszym. Dyżurny ruchu peronowy, Irena K., obserwowała wejście tego poc. przed posterunkiem nr 11, a następnie przeszła przejściem służbowym na peron pierwszy i na wysokości drugiego wagonu obserwowała poruszanie się pasażerów na peronie. Gdy podróżni zajęli miejsca w pociągu, Irena K. spojrzała w kierunku semafora wyjazdowego z toru nr 1 i jak potem wyjaśniła, zobaczyła na nim jedno zielone światło, więc podała sygnał w kierunku czoła pociągu 71501. Również kierownik poc. , Ryszard R. po otrzymaniu od konduktora sygnału "gotów" stwierdził, że semafor wyjazdowy z toru na 1 wskazywał "wolną drogę" (jedno zielone światło) i podał w kierunku spalinowozu sygnał "odjazd". Maszynista. Mirosław R., i jego pomocnik, Piotr S. przed uruchomieniem poc. 71501 widzieli na semaforze wyjazdowym z toru na 1 jedno zielone światło. Tak więc poc. pośpieszny został uruchomiony i stopniowo jego prędkość wzrastała do 50km/h. W momencie, gdy poc. 71501 (po postoju przy peronie pierwszym) torem nr 1 ruszał w dalszą drogę, lokomotywa poc. towarowego 1581 minęła rozjazd nr 116 wchodząc  z prędkością około 20km/h na tor nr2 stacji Toruń Wsch., a skład wagonów tego poc. przechodził przez ten rozjazd przecinając tor na 1. Czoło poc. pośpiesznego 71501 zbliżało się do semafora wyjadowego I 1/2 z toru nr 1 i już w odległości około 80-90 m z kabiny maszynisty tego poc. było widać, że ramie semafora wyjazdowego było w położeniu poziomym, czyli jednoznacznie wskzywało sygnał "stój". Zgodnie z obowiązującymi przepisami sygnalizacji E1, takie położenie semafora (bez względu na to, jakim kolorem było wyświetlone światło na semaforze kształtowym) zobowiązywało drużynę trakcyjną do podjęcia wszelkich dostępnych środków, by pociąg niezwłocznie zatrzymać. Jednak, maszynista Mirosław R. i młodszy maszynista Piotr S. na ten sygnał "stój" nie zareagowali. Gdy zbliżali się do czoła biegnącego po torze nr 2 poc. 1581, maszynista przyciemnił światła czołowe lokomotywy, co na krótki czas ograniczyło mu pole widzenia na tor, po którym biegł. Po zmienieniu świateł czołowych na długie Mirosław R. i Piotr S. z przerażeniem zauważyli w odlległości około 50-40 m wagony towarowe przechodzące przez tor nr 1 na sąsiedni tor nr 2. Użyli hamulca nagłego hamowania i z krzykiem "gdzie nas ten dyżurny puścił" wybiegli z kabiny do przedziału maszynowego lokomotywy. W tym momencie, około 02:10, na rozjeździe nr 116 nastąpiło najechanie pociągu pośpiesznego 71501 na dziewiąty wagon od końca poc. 1581. Lokomotywa spalinowa ST44-769 poc. pośpiesznego wbiła się w wagon i została wykolejona. Wagony od ósmego do piątego (od końca poc. towarowego) wykoleiły się i spiętrzyły. Wagony poc. pośpiesznego nie zostały wykolejone. Niektóre z nich były nieznacznie uszkodzone.
                                                             c. d. n.
3
Rozkłady jazdy / Rozkład Jazdy Lisków sezon 2018
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tadek40 dnia 14 Lipiec 2018, 19:49:42 »
Kolejny rozkład zostaje wydany ode mnie, jest rozkład jazdy dla stacji Lisków na sezon 2018 :)
Jeśli znajdzie się błąd proszę pisać. :P
4
ISDR Lisków / Odp: Problemy z blokada od Tęczy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wysek44 dnia 11 Lipiec 2018, 19:18:59 »
Rozumiem, że zgłaszałeś SKP, że takowy pociąg się zbliża? Jeśli nie, to jest sposób, by zwolnić blokadę. Wciśnij shift+LPM na przycisku "pmSKP2L", natomiast przycisk KoW nacisnij samym LPM. Powinno to zwolnić blokadę.

//edit

Sam wygenerowałem skład jadący z Wilamowic w trybie ręcznego generowania ruchu i mogę bez problemu zwolnić blokadę do Tęczy. Ale zgłaszałem do SKP, że pociąg 666000 nadjeżdża.
5
Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład Lisków Miasto 2018 na sezon
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tadek40 dnia 10 Lipiec 2018, 21:57:29 »
Rozkład poprawiono.
Oto co poprawiono:
Długość SA109
Zmieniłem u niektórych pociągów numery takie jakie powinny mieć. Nowy download w pierwszym poście.
6
ISDR Lisków / Problemy z blokada od Tęczy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bejdam dnia 09 Lipiec 2018, 22:17:47 »
Witam. W trybie ręcznego generowania ruchu, po przyjeździe pociągu od Tęczy do Liskowa nie mogę potwierdzić jego przybycia, klikając w odpowiedni przycisk na pulpicie. Co za tym idzie, gdy Wilamowice wyprawią kolejny pociąg bedzie on stał na Tęczy dopóki nie zwolnie blokady... pytanie jak to zrobić?
7
Rozkłady jazdy / Prawdziwy rozkład dla stacji Międzyzdroje (Testowa)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba dnia 09 Lipiec 2018, 20:10:04 »
Wysyłam wam rozkład dla Testowa wzorowany na stacji Międzyzdroje linia Świnoujście Port- Szczecin Dąbie
8
Rozkłady jazdy / Rozkład Lisków Miasto 2018 na sezon
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tadek40 dnia 07 Lipiec 2018, 23:30:49 »
Publikuje oto ten sezonowy rozkład dla Liskowa Miasto, :) Ten rozkład jest chyba najszybciej robionym rozkładem jaki zrobiłem bo w 5 dni. ;)
Ogólnie pierwszy pociąg przyjeżdża o 05:56
Ostatni o 23:51
Jeśli znajdzie się błąd, jestem otwarty na to żeby zobaczyć co nie tak, więc jak znajdziecie jakiś błąd piszcie śmiało. ;)

Wydawca rozkładu
Tadek40
9
Urządzenia srk / Odp: Program do sporządzania tablic zależności.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 04 Lipiec 2018, 17:37:27 »
Moim zdaniem musiało by być coś a`la EPK, i po prostu do każdej kratki wybór symbolu (w tym jak pisałeś np. wybranie wartości).

Pomijam aplikacje "samotworzące".....
10
Urządzenia srk / Odp: Program do sporządzania tablic zależności.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 04 Lipiec 2018, 14:43:25 »
Tylko w arkuszach kalkulacyjnych problem jest z podwójnym indeksem przebiegu górny+dolny. Zastanawiam się czy od symboli graficznych nie lepsza byłaby zmodyfikowana czcionka z symbolami dla tablicy - wtedy dane tablicy można traktować jak format tekstowy, co ułatwia kopiowanie, wyszukiwanie itp.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10