Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Testowo / Odp: Brak podania odjazdu po odłączeniu w peronach grupy wagonów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia Wczoraj o 13:46:42 »
Znany problem, przy łączeniu/rozłączaniu ginie jakiś stan związany ze zgłaszaniem "odjazd".
2
Testowo / Brak podania odjazdu po odłączeniu w peronach grupy wagonów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Melok dnia Wczoraj o 10:22:36 »
Przy obsłudze pociągu 36107 zauważyłem, że kierownik po odłączeniu grupy wagonów na pociąg 34111 nie podaje sygnału do odjazdu. Pociąg po prostu rusza o rozkładowej porze, błąd występuje za każdym razem. Wątpię żeby było to zamierzone, skoro wszystkie inne drużyny posługują się radiem w celu podania odjazdu a 36107 ma przewidziany postój handlowy. Dodatkowo to samo się dzieje przy pociągu 34111 ;)
3
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Symulator nie uruchamia posterunku Testowo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Melok dnia Wczoraj o 08:33:24 »
Wygląda to dokładnie tak jak opisujesz. Plik się pojawił, oto jego zawartość:
ZMK 2021.02.24 22:00:40
ZMK 2021.02.24 22:01:22
ZMK 2021.02.24 22:02:04
ZMK 2021.02.25 20:21:49
ZMK 2021.02.25 20:22:53
ZMK 2021.02.25 20:23:20
ZMK 2021.02.25 20:24:11
ZMK 2021.02.25 20:24:50
ZMK 2021.02.25 20:27:18
ZMK 2021.02.25 20:31:43
ZMK 2021.02.25 20:35:03
ZMK 2021.02.25 20:35:29
ZMK 2021.02.25 20:36:47
ZMK 2021.02.25 20:37:20
ZMK 2021.02.25 20:38:57
ZMK 2021.02.25 20:39:40
ZMK 2021.02.25 20:41:34
ZMK 2021.02.25 20:43:07
ZMK 2021.02.25 20:49:12
ZMK 2021.02.25 22:07:25
ZMK 2021.02.25 22:08:33
ZMK 2021.02.25 22:09:30
ZMK 2021.02.25 22:10:06
ZMK 2021.02.25 22:24:18
ZMK 2021.02.25 22:27:07
ZMK 2021.02.25 22:27:42
ZMK 2021.02.25 22:30:42
ZMK 2021.02.25 22:32:25
ZMK 2021.02.25 22:33:00
ZMK 2021.02.25 22:34:31
ZMK 2021.02.25 22:35:25
ZMK 2021.02.25 22:37:36
ZMK 2021.02.25 22:38:16
ZMK 2021.02.25 22:39:18
ZMK 2021.02.25 22:41:03
ZMK 2021.02.25 22:44:21
Gdyby było to pomocne to mogę testować przyszłe wersje na różnych konfiguracjach (mam kilka komputerów, od nowych po maszyny z okolic 2003 roku, stojące jeszcze na XP) i w trybie obsługi 24h żeby wyłapać jakieś błędy.
4
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Symulator nie uruchamia posterunku Testowo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia Wczoraj o 03:43:37 »
Być może przyczyną jest moduł który ubija proces symulatora gdy ten nie reaguje przez określony czas (ok 20 s), już natknąłem się na ten problem na wolniejszych komputerach przy wczytywaniu posterunku. W przyszłych wersjach zostanie to naprawione. Zobacz czy w katalogu symulatora pojawił się plik "watchdog.log".
5
ISDR - Tematy ogólne / Symulator nie uruchamia posterunku Testowo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Melok dnia 25 Lutego 2021, 22:22:18 »
Cześć wszystkim! Z symulatorem ISDR bawię się już od dobrych 10 lat, z powodzeniem na każdym komputerze, każdym posterunku, zgłębiając latami przepisy kolejowe by prowadzić ruch jak najbardziej realistycznie. Mam też starego, nieużywanego laptopa. Pomyślałem, że wygodnie będzie uruchomić tam ISDR i wyświetlić pomocniczo rozkład jazdy posterunku który obsługuję na podstawowym laptopie. Niestety tutaj zaczynają się problemy. Posterunek Testowo uruchomił się raz, następnym razem po wybraniu posterunku - program zawieszał się i wyłączał bez żadnego komunikatu. Później udało się włączyć Testowo jeszcze raz po restarcie, teraz nie działa już nawet na świeżo uruchomionym systemie. Inne posterunki się wczytują. Testowo nie wczytuje się ani bez, ani z rozkładem jazdy. Program nie pokazuje żadnego błędu, system nie raportuje żadnej awarii programu, nie ma błędu w dzienniku zdarzeń, system nie zapisuje także żadnego zrzutu. Sprawdziłem dla porównania większy posterunek, ale w starszej wersji (Liskowo) i to działa bez zarzutów. Sprawdziłem w trybie awaryjnym - efekt jest taki sam. Oto specyfikacja laptopa:

CPU: AMD E1-2100 (2x1GHz)
GPU: Radeon HD 8210
RAM: 4GB
System: Windows 7, 64-bitowy

Zaznaczyłem potencjalnego winowajcę, w wymaganiach jest mowa o rdzeniu taktowanym minimum 1,3 GHz. Zacząłem bawić się priorytetem i koligacją, po ustawieniu wysokiego priorytetu i koligacji do jednego rdzenia symulator wczytuje się po czym natychmiast zamyka. Czy da się cokolwiek z tym jeszcze zrobić? Wbrew pozorom sprzęt chodzi całkiem przyzwoicie i na co dzień uruchamia wszystko co jest tylko potrzebne. Gdy początkowo Testowo się uruchomiło - działało bez problemów przez dłuższy czas, zanim nie wyłączyłem komputera. Wydaje mi się, że program zamyka się gdyż zbyt długo oczekuje na uruchomienie symulacji, lecz to tylko moje przypuszczenie.

Edit: W momencie uruchomienia symulatora z priorytetem czasu rzeczywistego udało się go jeszcze raz uruchomić, jednak następne próby już się nie powiodły. Będę jeszcze kombinować i w razie nowych ustaleń przed czyimś postem - będę edytować wiadomość.
6
Inne / Odp: Sprzedam rarytasy :D
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kondor55 dnia 25 Lutego 2021, 13:19:09 »
Nadal aktualne?
7
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 18 Lutego 2021, 12:33:35 »
   Instruktor ruchu przyznał, że szkolił m.in. personel nastawni dysponującej "Nw" z obsługi i działania urządzeń zrk, sprawdzał prawidłowość zapisów w książce E1758 i też nie stwierdził żadnych śladów niedozwolonych manipulacji na aparacie blokowym, w tym na obudowie zastawki liniowej nad blokiem końcowym "KoA". Jednocześnie dodał, że badanie i sprawdzanie urządzeń zrk należy do pracowników służby automatyki i łączności. Ponadto pracownicy z dyrekcji przeprowadzali kontrole na tej nastawni i również nie ujawnili śladów niedozwolonych manipulacji w urządzeniach zrk.
   Odcinkowy kontroler ruchu w czasie przeprowadzanych kontroli także nie stwierdził usterek, ale - jego zdaniem - winni zaniedbań są pracownicy służby automatyki i łączności. Dodał, że nie czuł się odpowiedzialny za to, że pracownicy służby utrzymania tolerowali nieprawidłowości w obudowie urządzeń zrk na nastawni dysponującej "Nw", podobnie jak przedstawiciele organów kontrolnych dokonujących inspekcji przed wypadkiem.
   Rozważając tę argumentację nie można się oprzeć wrażeniu, że ma ona cechy odbijania piłeczki w myśl jakże powszechnego zjawiska pomijania lub przemilczania własnych niedociągnięć lub zaniedbań w pracy a uwypuklanie tego u pracowników innych służb, czyli w myśl zasady: "to nie ja, to kolega".
   Zawiadowca stacji, instruktorzy i kontrolerzy służby ruchu nie chcieli zdać sobie sprawy z tego, że zaniedbania i niedociągnięcia pracowników służby automatyki nie upoważniały i nie upoważniają na przyszłość do naśladowania. Można przypuszczać, że tolerancyjny stosunek pracowników nadzoru ruchu do zaniedbań pracowników automatyki doprowadził do tego, że niedozwolone manipulacje w urządzeniach zrk były możliwe przez dłuższy czas, po prostu stały się na pół legalne.
    Pracownicy nadzoru różnych szczebli służby ruchu muszą w końcu zdać sobie w pełni sprawę z tego, że urządzenia zrk zainstalowane zostały w celu podniesienia stopnia bezpieczeństwa ruchu pociągów i wykonywania manewrów, a tym samym kontrolują pracę personelu obsługi i eliminują wiele błędów, które mogłyby doprowadzić do powstania poważnych wypadków. Dlatego też służba ruchu, a zwłaszcza pracownicy nadzoru, muszą domagać się i pilnować, by urządzenia zrk były zawsze sprawne, naturalnie, z wykluczeniem możliwości niedozwolonych przy nich manipulacji oraz - co jest ważne - by były modernizowane.
                                                                     tekst inż Władysław Ryński, uszczegółowienie EN57-002
8
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 16 Lutego 2021, 19:52:42 »
Moim zdaniem wymagania zdrowotne na takie zawody jak pilot czy maszynista powinny być wysokie,
bo chyba wszyscy wiedzą jaka jest to odpowiedzialność.
To chyba wszyscy wiedzą, ale przedmówcy sugerowali, że oprócz badań zdrowotnych brakuje innych predystynujących do zawodu. Niestety to okresy zatrudniania decycują, jacy ludzie dostają się na kolej i nie tylko.. W czasach po 1989 r w latach 90-ych trzeba było mieć niezłe znajomości by sie dostać. Okres nadmiaru ludzi trwał do ok. 2005, kiedy zaczęło się trochę luzować i wtedy było już luźniej z dostaniem się na PKP. Teraz przy ogólnym braku ludzi, jeszcze większym z określonym stanem zdrowia wygląda to chyba lepiej. Co jakiś czas słyszę, czytam, że ta czy ten MK dostali się na kolej, więc jakiegoś szczególnego parcia chyba nie ma.
   Innym czynnikiem jest też wynagrodzenie za pracę, ale po 2005 r. PKP utrzymuje się w średnich wynagrodzeniach, oczywiście po przejściu szkoleń, kiedy jedzie się na najniższej.
   Dobrymi czasami dla wszelkich działów ruchowych (autobusy, tramwaje, transport ciężarowy kołowy, lotnictwo) były lata do 1989r. Wtedy z powodu takiego, a nie innego działania dawnego systemu, przeważnie szło się do pracy gdzie się chciało i były msc. pracy. Wtedy też większa część społeczeństwa pracowała tam gdzie chciała, bo nie trza było biegać z jęzorem, jak dekadę później w pogoni za pracą, by utrzymać rodzinę, siebie. Praca właśnie ze względu na to, była przyjemna, bo było się otoczonym np. na kolei, przez zdecydowaną większość (dzisiejszych) MK, którzy jak najbardziej (to nowe znaczenie wyrazu) ogarniali co się wokół nich dzieje.
9
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 16 Lutego 2021, 19:14:37 »
Moim nieśmiałym zdaniem sabotaż.
Zapoznaj się się przyjacielu z definicją i znaczeniem słowa "sabotaż", a dopiero potem go używaj...
10
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wannabe dnia 16 Lutego 2021, 16:14:06 »
A koniec końców i tak masz później ustawiacza z cukrzycą i sklerozą. Zresztą, zawieszenie badań okresowych nie spowodowało wysypu wypadków. Ciekawe, dlaczego.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10