Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez cody3223 dnia 26 Marzec 2025, 19:25:56 »
Dużo jest torów drewnianych? Niby gdzie? Tor z drewna widziałem raz, szyny pękły po przejechaniu wózkiem torowym 5 razy…
Yyyy okej. Słyszałeś o czymś takim jak dowód anegdotyczny? :) Katowice i szlak Zawiercie-Sosnowiec Główny-Katowice-Brynów, miejscami na lk 137, sporo linii towarowych na śląsku. Przez "dużo" mam na myśli "zauważalnie dużo" a nie "większość".

Cytat: Paweł Piotr
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach
Nie zauważyłem lol  :o
2
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia 23 Marzec 2025, 21:18:40 »
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?
Zauważył , tylko nie podjął tematu.
3
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 23 Marzec 2025, 20:26:47 »
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?
4
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KjetPL dnia 23 Marzec 2025, 15:34:27 »
Dużo jest torów drewnianych? Niby gdzie? Tor z drewna widziałem raz, szyny pękły po przejechaniu wózkiem torowym 5 razy…
5
Inne / Odp: Jestem zbanowany na forum eu07.pl, a pomocy naprawdę potrzebuję...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Frozen Bok dnia 23 Marzec 2025, 14:23:50 »
Dobra, można zamknąć.
6
Inne / Odp: Jestem zbanowany na forum eu07.pl, a pomocy naprawdę potrzebuję...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 23 Marzec 2025, 13:39:36 »
Powiem, że miałem refleksję od pisania głupot na tamtym forum od ponad roku.

Na tym forum zaczynasz pisać głupoty i też zarobisz bana. Odpuść sobie póki jeszcze jest czas.
7
Inne / Odp: Jestem zbanowany na forum eu07.pl, a pomocy naprawdę potrzebuję...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Frozen Bok dnia 23 Marzec 2025, 13:13:18 »
Powiem, że miałem refleksję od pisania głupot na tamtym forum od ponad roku.
8
Inne / Odp: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez cody3223 dnia 23 Marzec 2025, 00:55:53 »
Mówią, że nie ma głupich pytań, to odpowiadam: po pierwsze nadal dużo torów jest drewnianych, a czasem specjalnie montuje się drewno (np. lepiej tłumi drgania i hałas od betonu)
  • jest publicznie dostępna instrukcja o utrzymaniu nawierzchni kolejowej Id-1 (dawne D-1) i pewnie różne książki na ten temat, ja się na tym nie znam, tyle wiem, że mniej więcej codziennie wykonuje się kontrolę wizualną toru, tzn. obchód pieszy (lub zautomatyzowany) i co najmniej raz na jakiś czas szczegółowe badania diagnostyczne (ja wiem tyle, że raz na jakiś czas jedzie drezyna pomiarowa, i raz na jakiś czas wykonuje się "USG" toru, tzn. badanie ultrasonograficzne w poszukiwaniu m.inn. wewnętrznych i ukrytych pęknięć
  • co do zasady nie ma ograniczenia przepustowości pociągów. Pociągi kursują tak często, na ile pozwala im sygnalizacja i zasady prowadzenia ruchu pociągów. Jeśli tor degraduje się z powodu zbyt dużej ilości pociągów (zużycie toru jest szybsze od jego remontów i napraw, czyli problem utrzymania toru) to po prostu obniża się prędkość
  • ciężkie pociągi towarowe szybciej zużywają tor niż na przykład lekkie szynobusy, ale nie ma żadnych bezpośrednich skutków przejazdu jednego ciężkiego pociągu. Ciężkie towary często jeżdżą po drewnianych torach
  • maksymalna prędkość to przedmiot analizy i dyskusji w instrukcji Id-1 i pewnie wielu książkach także odpowiedzi na to pytanie nie znam, natomiast wiem z doświadczenia, że prędkość potrzebna do wykolejenia pociągu może być znacznie, a czasem wielokrotnie wyższa od prędkości dozwolonej (znane są przypadki jazdy 120km/h po ograniczeniu do 20km/h)
  • nie wiem, raz na kilka lat, zależy to w dużej mierze od 1) ilości pociągów 2) masy i prędkości pociągów 3) warunków miejscowych (np. bagna, szkody górnicze)
Nie znam przypadku robienia kolejowej normalnotorowej sieci trakcyjnej z elementami drewnianymi.
9
Inne / Odp: Jestem zbanowany na forum eu07.pl, a pomocy naprawdę potrzebuję...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 22 Marzec 2025, 16:58:22 »
W skrócie - nie ta grupa.
10
Inne / Odp: Jestem zbanowany na forum eu07.pl, a pomocy naprawdę potrzebuję...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Frozen Bok dnia 22 Marzec 2025, 15:46:29 »
Cytuję co wysłałem w październiku ubiegłego roku:
Cytuj
Dzień dobry, droga Administacjo. Ze względu na problemy z addonem do Blendera na wersji Blendera 4.2.1 LTS, które mam (zdjęcia w załączniku), mam prosić o pomoc na Forum, lecz moje konto jest zablokowane. W tym przypadku proszę odblokować moje konto na Forum eu07.pl/forum, do założenia wątku, bo naprawdę potrzebuję pomocy. Zaznaczam, że znowu przeczytałem regulamin forum, skończyłem 16 lat (zgodnie z regulaminem), nie spamowałem do Was przez email oraz nie będę więcej spamował na prywatnej wiadomości. Przepraszam za spamowanie na PW do moderatora Matek123 (jako złamanie zasad nietykiety), bardzo przepraszam, no naprawdę. Gdy moje konto zostanie odblokowane, powiadomić o tym do mnie. Pozdrawiam!
Napisałem bez żartów.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10