Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
ISDR Lisków / Odp: Problem z działaniem programu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez esemzerotrzy dnia 17 Kwiecień 2019, 18:38:46 »
Dziękuję za radę, ale wczytałem zapisany stan gry sprzed pół godziny. Będę wiedział co zrobić gdy znów pojawi się taki komunikat. A poza tym, było napisane "proszę o kontakt".

Pozdrawiam
2
ISDR Lisków / Odp: Problem z działaniem programu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Strzelec12 dnia 17 Kwiecień 2019, 18:29:21 »
Można użyć w okienku debugowania polecenia wkolej po wpisaniu nazwy składu. Jeśli zachowujesz ciągłość w grze (tzn. nie wczytujesz wcześniejszych zapisów) to może być dobre rozwiązanie. Prześlij proszę zapisany plik save po naciśnięciu OK.
3
ISDR Lisków / Problem z działaniem programu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez esemzerotrzy dnia 17 Kwiecień 2019, 17:07:48 »
Bawiłem się w dyżurnego w Liskowie, wszystko było dobrze, gdy pojawił się komunikat (print screen w załączniku) który uniemożliwił mi dalszą grę.
Co ten komunikat oznacza? I co w takiej sytuacji mam zrobić?
Po naciśnięciu OK nie można dalej grać.
4
Rozkłady jazdy / Odp: MaKu - rozkład jazdy Liskowo i Testowo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Strzelec12 dnia 16 Kwiecień 2019, 21:31:50 »
Witam,
Chciałbym prosić o pomoc w rozpoznaniu rozkładu. Otóż mam problem z wyprawianiem pociągów głównie do Spedpolu. Część ze składów ma wpisane w opisie "oblot na (w) Lisków Miasto" oraz "obsługa manewrowa". Nie wiem czy wyprawiać je do Liskowa Rynku czy do Spedpolu bezpośrednio i na który obszar zakładu je wpuścić. Drugi problem to niepojawianie się pociągów w stałym kursowaniu oraz permanentne opóźnienia pomimo, że między wyprawieniem pociągów ze stacji ościennych istnieją np. 5 minutowe odstępy. Może to i jest "utrudnienie" ale występuje dość często i daje trochę emocji zwłaszcza gdy ma się wyprawiać jednocześnie 2 lub 3 pociągi w tym samym kierunku, a ruch na stacji Lisków jest dość duży.
Także zadam takie pytania:
1. Do Spedpolu pociągi na oblot wpuszczać na tor przy placu ładunkowym? Czy te same lokomotywy mają je stamtąd odebrać i odwieźć dalej?
2. Rozkładowe opóźnienia są sytuacją normalną?
3. Tefama wysyła/nie wysyła swoich lokomotyw (965 i 967), ponieważ rozpoczęcie symulacji nie ujmuje sytuacji braku składów do zabrania na jej starcie? Miałbym 3 czekające składy na wymianę do Tefamy (jeden usunąłem).

W samym rozkładzie występują jeszcze błędy typu 2 pociągi na tym torze postojowym, zgodnie z rozkładem albo brak pociągów z opisu w przejściach.
W załączniku przesyłam moją symulację celem lepszego zapoznania się.
5
Inne / Odp: Nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wannabe dnia 15 Kwiecień 2019, 20:17:53 »
Tak, są rygorystyczne, chociaż to też podobno zależy od tego, gdzie robimy badania.
6
Inne / Odp: Nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Prezes dnia 08 Kwiecień 2019, 18:14:48 »
Aż tak rygorystyczne te badania wzroku?
7
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 08 Kwiecień 2019, 11:46:03 »
  Na większych lub mniejszych stacjach, gdzie pracują drużyny manewrowe, często są ustawiacze, którzy mają swoje własne zasady wykonywania pracy manewrowej, przeważnie zasadniczo kolidujące z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz z postanowieniami instrukcji o pracy manewrowej - R34. Niektórzy ustawiacze tak są przekonani o słuszności swoich zasad wykonywania manewrów, że zwykle nawet po powstaniu wypadku, poniesieniu konsekwencji z jego powstania, nie zmieniają postępowania. Niedawno w 1985 przed sądem w Kielcach nastąpił epilog wypadku powstałego kilka lat wcześniej. Mimo niekorzystnego wyroku, a wcześniej mimo orzeczeń komisji dyscyplinarnej, ustawiacz uparcie twierdził m.in. że:
- wolno odrzucać albo spuszczać z górki rozrządowej więcej niż 10 osi bez obsadzenia czynnych hamulców ręcznych, lub przesstawiać większe grupy wagonów bez włączania do hamowania hamulcem zespolonym wagonów w takim składzie,
- w przypadkach gdy odrzucany, albo spuszczany skład wagonów z górki rozrządowej miał ponad 10 osi, do obowiązku manewrowego na torach relacyjnych, oprcz wyłożenia płoza hamulcowego pod koło pierwszego wagonu, należało - w/g tego ustawiacza - leżąc na międzytorzu wyłożyć jeszcze jeden lub dwa płozy hamulcowe, pod koła środkowych wagonów toczącego się składu,
- dopiero, gdy doszło do poważnego wypadku manewrowego, w rezultacie czego dwa wagony-cysterny zostały poważnie uszkodzone i nastąpił wyciek ich zawartości stwarzając bezpośrednią groźbę pożaru, pracownicy nadzoru stwierdzili karygodny sposób wykonywania manewrów przez tegoż ustawiacza. Posypały się kary, a szczególnie dotkliwie odczuwane było pokrycie części strat poniesionych przez PKP.
  Jeżeli tak bliżej, przyjrzeć się sprawie, to abstrahując od odpowiedzialności ustawiacza za powstanie tego wypadku, nie można się specjalnie dziwić jego rozżaleniu i argumentacjom przed sądem, a mianowicie:
- do wypadku doszło, bo pod staczaną z górki rozrządowej grupę wagonów mającą 24 osie, manewrowy podczas opadów deszczu wyłożył tylko jeden płóz hamulcowy pod koło czołowego wagonu, zamiast wyłożyć leżące na ziemi jeszcze dodatkowo 2-3 płozy, pod koła wagonów znajudjących się w środkowej części tej grupy. Nie chciało mu się położyć na brzuchu w kałużach wody, choć poprzednio czynił to wieloktronie; dlaczego więc teraz razem z nim nie ponosi odpowiedzialności róznież przełożony?;
- skoro swymi niedozwolonymi metodami wykonywał manewry zagrażające bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu i bezpieczeństwu zdrowia, a nawet życia menewrowych, to dlaczego okresowo otrzymywał nagrody, awanse i wyróżnienia za dobrą i wydajną pracę;
- dlaczego razem z nim (ustawiaczem) nie ponoszą odpowiedzialności dyżurni ruchu, manewrowi, naczelnicy stacji, jego zastępcy, którzy na co dzień, przez kilka lat tolerowali jego sposbó wykonywania manewrów, nic na ten temat nie mówił instruktor i konstroler ruchu, którzy często obserwowali manewry, skoro jego metody pracy były sprzeczne z przepisami.
   Pytanie to skierował ustawiacz nie tylko do sądu, ale również do radcy prawnego występującego w imieniu rejonu przewozów kolejowych. Ale co na to miał mu odpowiedzieć są i radca prawny? Czy byli na miejscu wypadku, czy znali stosunki panujące na stacji i co mogli powiedzieć o pracy pracowników nadzoru i w jakim zakresie zarzuty ustawiacza są słuszne, choć jego argumentacja była przekonująca. Na to powinni odpowiezieć sobie właśnie pracownicy nadzoru ze świadomością znaczenia słów "mea culpa".
                                                           c. d. n.
8
ISDR Testowo / Odp: Awaria czujników SSP
« Ostatnia wiadomość wysłana przez esemzerotrzy dnia 04 Kwiecień 2019, 20:20:42 »
Dziękuję bardzo za pomoc. Szukałem tego w instrukcjach, ale nie mogłem znaleźć. Już teraz działa.  :)
9
ISDR Testowo / Odp: Awaria czujników SSP
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TaKeT dnia 04 Kwiecień 2019, 20:07:23 »
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w instrukcji.

 Ale oszczędze Ci szukania; każde z poleceń wybiera na UZK wybiera się z wciśniętym klawiszem "ctrl", następnie musisz potwierdzić komunikat ostrzegawczy i na koniec potwierdzić ponownie wciskając enter. :)
10
Urządzenia srk / Odp: Zamek, spona
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TaKeT dnia 04 Kwiecień 2019, 20:03:20 »
Zabezpieczasz tę iglicę (tę parę iglic) po których będzie jazda.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10