Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Inne / egzamin na nastawniczego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez adi113 dnia Wczoraj o 21:16:19 »
Witam
Wiem że wątek nie jest związany z symulatorem ale mam pare pytan i chcialbym żeby ktos mi pomógł. Za jakis czas mam egzamin na nastawniczego materialu jest bardzo duzo i mam pytanie na czym powinienem sie skupic najbardziej? Czego pytaja najczęściej jakie sa zadania? Moze juz ktos z forumowiczów zdawal juz taki egzamin i mi pomoże 😉

Z góry dzieki
Pozdrawiam
2
Inne / Odp: Nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez adi113 dnia Wczoraj o 21:15:34 »
Witam
Wiem że wątek nie jest związany z symulatorem ale mam pare pytan i chcialbym żeby ktos mi pomógł. Za jakis czas mam egzamin na nastawniczego materialu jest bardzo duzo i mam pytanie na czym powinienem sie skupic najbardziej? Czego pytaja najczęściej jakie sa zadania? Moze juz ktos z forumowiczów zdawal juz taki egzamin i mi pomoże 😉

Z góry dzieki
Pozdrawiam
3
ISDR Lisków / Odp: Rozkaz pisemny "O"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 17 Lutego 2020, 19:46:07 »
Lisków ma błędnie zdefiniowany kilometraż. Poprawki w starej wersji nie będą już wprowadzane.
4
ISDR Lisków / Odp: Rozkaz pisemny "O"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MattGReen dnia 16 Lutego 2020, 15:02:38 »
W poście podałem przykładowe wartości, nie dokładne przejazdu, tylko tak o strzeliłem kilometraż... Nie zmienia to jednak faktu, że mając rozkaz "O" powinien dany skład zwolnić do podanej prędkości ..
Sprawdziłem tą sytuacje z Testowem (ISDR Testowo) i w Testowie wszystko pięknie śmiga jeśli chodzi o ten rozkaz, więc po prostu to tylko błąd ISDR Lisków.
5
ISDR Lisków / Odp: Rozkaz pisemny "O"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 16 Lutego 2020, 11:11:15 »
Tak na szybko. Sprawdziłem kilometr 67.200 i wypada on w Liskowie Głównym przy krawędzi peronowej (prawie w połowie peronu). Najbliższy przejazd jest w klm. 67.592.
Hmm, no to one nie zwalniały tam gdzie trzeba.
6
ISDR Lisków / Rozkaz pisemny "O"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MattGReen dnia 15 Lutego 2020, 20:10:46 »
Witam serdecznie!

Z uwagi na uszkodzenie przejazdu przy posterunku, dla przejeżdżających pociągów rozpocząłem dyktować rozkazy pisemne "O"... Wprowadziłem prawidłowy kilometraż z przecinkiem (np. 67,200 do 67,220), wraz z nakazem jazdy ostrożnej i Vmax=20km/h i powodem..
I wszystko było by w porządku gdyby przejeżdżające pociągi stosowały się do niego, a nie jechały z prędkością większą.
Stąd też moje pytanie czy jest to błąd u mnie czy ogólnie? Lub może coś źle wprowadzam...

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź,
MattGReen
7
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 14 Lutego 2020, 15:44:46 »
28-10-1986 o 13:16 na szlaku jednotorowym Osowiec – Podlasek wprowadzono telefoniczne zapowiadanie pociągów z powodu nieodblokowania się bloku pozwolenia na stacji Podlasek. O tej usterce dyżurny ruchu stacji Podlasek niezwłocznie powiadomił montera zabezpieczenia, Piotra B., w Grajewie podległego zawiadowcy odcinka automatyki w Ełku. Usterka ta spowodowała, to, że pociągi ze stacji Podlasek do Osowca musiały być wyprawiane na rozkazy szczególne "S" przy semaforach wyjazdowych wskazujących sygnał "stój". Również to samo musiał robić dyżurny ruchu stacji Osowiec przy wyprawianiu pociągów do stacji Podlasek. Trzeba tu dodać, że na szlaku jednotorowym Osowiec – Podlasek łącza urządzeń półsamoczynnej blokady liniowej biegną trasą napowietrzną, przeważnie wzdłuż toru kolejowego. A ponadto, co jest istotne w sprawie, między Osowcem a Podlaskiem przebiegała granica dwóch odcinków automatyki, a mianowicie utrzymanie i nadzór nad działaniem urządzeń srk w Osowcu należały do odcinka w Białymstoku, a na stacji Podlasek do odcinka w Ełku.
  Tego dnia nikt nie przystąpił do usunięcia usterki na stacji Podlasek, ponieważ zbliżał się fajrant, a przyjazd do Podlaska spowodowałby powrót do domu późnym wieczorem. Monter uznał, że usterka jest chwilowa i w czasie kolejnych biegów pociągów sama się zlikwiduje, a jeżeli nie, to usunie ją następnego dnia. NIe zawiadomił więc o wydarzeniu w Podlasku swego przełożonego, zawiadowcy odcinka automatyki w Ełku. Monter, Piotr B., już po powstaniu wypadku, tłumaczył, że tego dnia nie otrzymał zgłoszenia o niedziałaniu półsamoczynnej blokady liniowej na szlaku Osowiec – Podlasek, a w toku dochodzenia służbowego nie ustalono, czy to tłumaczenie Piotra B. odpowiadało prawdzie.
  Następnego dnia 29-10-1986 około 06:10 monter, Piotr B., zbierając na swojej działce sytuację o działaniu urządzeń sterowania ruchem pociągów, potwierdził informację o niedziałaniu półsamoczynnej blokady liniowej na szlaku Osowiec – Podlasek, powiadomił o tym swego przełożonego w Ełku, a ten polecił monterowi działkowemu, Janowi W., niezwłocznie udać się do Podlaska i usunąć usterkę. Jednak monter działkowy, Jan W., nie spieszył się i nie pojechał do Podlaska pociągiem osobowym 79034 odchodzącym z Grajewa o 09:12 tłumacząc to pilną pracą na miejscu (w Grajewie) i ostatecznie dojechał tam własnym samochodem wraz z pracownikiem Romanem S. ok. 13:00. Po sprawdzeniu urządzeń półsamoczynnej blokady liniowej w nastawni Jan W. doszedł do wniosku, że usterka nastąpiła gdzieś na łączach trasy napowietrznej, między Podlaskiej a Osowcem. Sprawdził wraz z Romanem S. trasę napowietrzną do Podlaska w kierunku Osowca do granicy odcinka automatyki w Ełku. Nie stwierdził usterki w łączach napowietrznych i doszedł do wniosku, że nastąpiła na stacji Osowiec lub na trasie napowietrznej podlegającej odcinkowi automatyki w Białymstoku.
  Dodać tu należy, iż zawiadowca odcinka w Ełku przypuszczając, że usterka w urządzeniach srk na stacji Podlasek mogła powstać w łączach napowietrznych, około godz. 09:00 powiadomił monterów łączności, domagając się sprawdzenia trasy napowietrznej między Podlaskiem a Osowcem. Monterzy ci do godz. 15:00 nie zareagowali.
  Ok. 15:00 29-10-1986 monter działkowy Jan W., zawiadomił swego przełożonego w Ełku, że usterki półsamoczynnej blokady liniowej na szlaku Osowiec – Podlasek nie usunął, ponieważ jest ona na terenie odcinka automatyki w Białymstoku.
  A jak zainteresowali się działaniem urządzeń srk pracownicy odcinka automatyki w Białymstoku.
   Na terenie odcinka automatyki w Białymstoku nie zbierano porannych informacji o usterkach co chyba wynikało z braku zainteresowania stanem tych urządzeń. Nikt więc do wieczora 29-10-1986 nie wiedział o usterce w półsamoczynnej blokadzie liniowej na szlaku Osowiec - Podlasek. Dopiero dyżurny ruchu stacji Osowiec przez dyżurnego ruchu stacji Dobrzyniewo Duże 29-10-1986 około 17:30 zawiadomił o tej usterce montera działkowego, Stanisława K., pod którego nadzorem były urządzenia srk stacji Osowiec. Po zorientowaniu się na czym usterka ta polega, Stanisław K. polecił przekazać dyżurnemu ruchu stacji Osowiec informację, że następnego dnia rano przyjedzie usunąć usterkę. Jednocześnie zażądał, by do Podlaska przybyli również monterzy z działki w Grajewie w celu wspólnego sprawdzenia łączy napowietrznych.
                                                                    c. d. n.
8
ISDR Lisków / Odp: Zamówienie lokomotywy elektrycznej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 14 Lutego 2020, 11:03:53 »
Jak zwykle na szybko, ale trudno. Pierwsze spostrzeżenie, to nr jest zły. Z Wilamowic lecą parzyste. Nieparzyste w drugą stronę. Wilamowice chciały go wyprawić, bo jest w debugu z 22 min opóźnieniem i priorytetem 0 (kiedyś miałem listę poc. i ich priorytetów).
  No i spr. się wyjaśniła. Wpisałeś bieg tego poc. po torze nr 1 i Wilamowice czekały, aż szlaki od Liskowa do Wilamowic po torze nr 1 się zwolnią i o 02:03 nadały telefonogram z zapytaniem o wolną dla tego luzaka po torze nr 1. (screen w załączniku)
 Sprawa więc jest zamknięta.
p. s. warto, jeżeli się gra na niestandardowym RJ napisać na jakim owe wydarzenie miało miejsce. Pozdrawiam EN57-002.
9
ISDR Lisków / Zamówienie lokomotywy elektrycznej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez W.F. dnia 06 Lutego 2020, 20:54:12 »
Witam wszystkich !
Lisków, noc z poniedziałku na wtorek. Awarii ulega jedna z dwóch ET22 do poc. 66181. Mogłem wysłać pociąg z jedną sprawną lokomotywą i pewnie by się do Wilamowic doczołgał. Ale zamówiłem w Wilamowicach lokomotywę elektryczną. Miała być wysłana ok. 1:30. Minęła godz. 2:00 a Wilamowice nie wyprawiają lok. 669001 mimo że o tej porze nie mają do wysłania żadnych pociągów. Z poc. 66181 pojechał duet od 66180 (normalnie przejście na 66183) i teraz brakuje mi sprawnych lokomotyw na 66183.
Czy ktoś ma jakiś pomysł na wyjaśnienie dziwnego, według mnie, zachowania AI.
W załączeniu plik z zapisanym stanem gry.
10
Symulator ISDR / Odp: Kiedy wersja na linuxa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez W.F. dnia 05 Lutego 2020, 16:38:24 »
Dziękuję za odpowiedź.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10