Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
ISDR Lisków Miasto / TKS 7795 - brak wagonów na bocznicy SPEDPOL
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bejdam dnia 19 Czerwiec 2017, 14:42:39 »
Witam. Gdy uruchamiamy symulację w sobotę o godz. 18 mamy pociąg LMS 7793 do Spedpolu. Później ta sama lokomotywa ma wracać na TKS 7795 z wagonami, jednak ja tych wagonów nigdzie nie widzę. Jakiś błąd?
12
Inne / Schematy serii 207M ( SA101/102)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez norbis97 dnia 15 Czerwiec 2017, 18:20:55 »
Witam serdecznie, chciałbym zwrócić się o pomoc, otóż poszukuje wszelkich planów, schematów związanych z szynobusami produkcji ZNTK Poznań jakimi są SA101/102. 

 Mam na myśli schematy fabryczne, bądź ich kopie, w miare dobrej czytelności. (głownie wymiary wózków,samej "budy", pulpity itp. )

 Dziękuje serdecznie za odpowiedz .
13
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maria1 dnia 14 Czerwiec 2017, 21:37:57 »
Bardzo dziękuję za odpowiedź
14
Inne / Wydawnictwo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ksiezyc_nad_gieesem dnia 12 Czerwiec 2017, 23:54:08 »
Dzień dobry.
 
Popełniłem dzieło wiekopomne o szumnej nazwie "Historyczny opis linii Łuków - Lublin wraz z przyległymi łącznicami, bocznicami i kolejami wąskotorowymi obejmujący okres do końca XX w."
W skład dzieła wchodzą:
1. dzieło właściwe, 76 stron, 60 zdjęć, 7 map, 214 tabelek, 7 schematów (5 stacyjnych, 1 mijankowy, 1 posterunkowo-odgałęźny).
2. ściągawka z legendą do map, wyjaśnieniem skrótów itp. do ściągnięcia.
3. do ściągnięcia zestaw tabelek rozkładów jazdy (115 szt.) z linii Łuków - Lublin z lat 1898-2000.
4. do ściągnięcia zestaw tabelek służbowych rozkładów jazdy, (ponad 850 stron) z linii Łuków - Lublin z lat 1945-1998.
Cena za powyższe 30 złotych + koszty przesyłki (koperta + znaczek) ok. 10 złotych.
W Lublinie dostarczam pod wskazany adres.

Zainteresowanych proszę o kontakt pod adresem ksiezyc_nad_gieesem@poczta.onet.pl
Jeżeli administracja uważa, że naruszyłem regulamin to proszę temat usunąć.

Serdecznie polecam.

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
15
ISDR Lisków / Odp: Zatrzymanie się 6384
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 11 Czerwiec 2017, 15:20:16 »
Błąd przy tworzeniu RJ. Jakoś rozróżnianie postojów poc. było w priorytetach na końcu, jak widać. Poprawię przy następnym dłubaniu przy RJ.
16
ISDR Lisków / Odp: Zatrzymanie się 6384
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiuwroc dnia 11 Czerwiec 2017, 13:17:42 »
A ja mam takie pytanie, z innej beczki ale dotyczy Twojego RJ. Czemu pociągi towarowe mają... postój handlowy ? :D
17
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 10 Czerwiec 2017, 12:49:41 »
  Poniżej przedstawiam chronologię wydarzeń na stacji Jastrzębsko ustalonych przez komisję dochodzeniową.
11-09-1985 na stacji Jastrzębsko o 18:00 nocną służbę objęli:
- nastawniczy Józef P., na nastawni wykonawczej Js-1,
- dyżurny ruchu, Arkadiusz D., na nastawni dysponującej Js, lat 25 mający wykształcenie średnie techniczne, który rozpoczął pracę na PKP w paźdz. 1984r., posiadający egzamin ścisły na stanowisko nastawniczego złożony w grudniu 1984r. i egzamin ścisły na stanowisko dyżurnego ruchu złożony 18-07-1985 po egzaminie praktycznym na stanowisko dyżurnego ruchu na tejże nastawni od 14-08-1985 pełnił samodzielną służbę. Tak więc pod względem formalnym Arkadiusz D. miał pełne kwalifikacje zawodowe i na tej podstawie można by przypuszczać ze będzie należycie pełnił obowiązki dyżurnego ruchu zrazu na małej stacji z perspektywą pracy na większych i dużych stacjach.
  Jednak, jaki był realny wynik tej edukacji – przekonamy się wkrótce. Na sąsiedniej stacji Chrośnica nocną służbę dyżurnego ruchu pełnił zawiadowca stacji, Władysław B.
  Do północy służba na stacjach Jastrzębsko i Chrośnica przebiegała bez zakłóceń i wydarzeń godnych uwagi. Już po północy, tj. 12-09-1985 ok. godz. 00:25 po przejeździe poc. towarowego z Chrośnicy do Nowego Tomyśla (jak podał dyżurny ruchu, Arkadiusz D.) na nastawni dysponującej Js stacji Jastrzębsko “nie spracowała” (nie zwolniła się) elektryczna zastawka liniowa półautomatycznej blokady liniowej nad blokiem końcowym F1/2, a więc tym samym dyżruny nie mógł zablokować bloku końcowego F1/2 i potwierdzić za pomocą tego urządzenia stacji Chrośnica przybycia do Jastrzębska poc. towarowego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Arkadiusz D. miał w takim przypadku obowiązek:
- w porozumieniu z dyżurnym st. Chrośnica spowodować wprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów wraz z odpowiednim zapisem w dzienniku ruchu, a następnie telefonicznie przekazać potwierdzenie przybycia tego poc. dyżurnemu ruchu stacji Chrośnica oraz
- dokonać zapisu w książce kontroli urządzeń sterowania ruchem kolejowym E1758 o “niespracowaniu” elektrycznej zastawki liniowej nad blokiem końcowym F1/2.
  Dyżurny ruchu, Arkadiusz D., jednak tego nie uczynił. Jeszcze podczas praktycznego szkolenia na stanowisko dyżurnego ruchu na nastawni dysponującej Js został przez “usłużnych i koleżeńskich” dyżurnych ruchu zapoznany z zabronionymi bezwzględnie arkanami tajemnej sztuki zwalniania w sposób niedozwolony zastawki liniowej nad blokiem końcowym F1/2 i zwalniania przebiegów “c,d”. Ci tzw. nauczyciele pouczali Arkadiusza D., że ta tajemna sztuka upraszcza pracę, bo odpada wtedy zbędna i kłopotliwa pisanina i wszystko jest w porządku, ale pod warunkiem, że nie będzie się z niej korzystać w obecności zwierzchników służbowych na nastawni oraz przedstawicieli służby sterowania ruchem poc., z tym, że niektórzy monterzy tej służby są wciągnięci w “tajemniczenie”, bo jest im na rękę nie przyjeżdżać za każdym razem, najczęściej w nocy, na stację Jastrzębsko w celu usunięcia usterki. Jednocześnie zastrzegli, że zapoznają go i praktycznie przeszkolą w stosowaniu tej sztuki, jeśli zachowa on ścisłą tajemnicę, zwłaszcza co do tego, kto go wprowadził i nauczył niedozwolonych praktyk. Nęcąca wizja tak zwanych udogodnień w pracy, okazane zaufanie oraz możliwość przystąpienia do grona wtajemniczonych dyżurnych ruchu, zafascynowały początkującego kolejarza, Arkadiusza D.  To też nie namyślając się długo skwapliwie przyrzekł dochować wszystkich warunków i... przystąpiono do wtajemniczenia.
 Za skrzynią zależności i za aparatem blokowym na ścianie nastawni dysponującej na dwóch hakach wisiała tablica do przechowywania zamknięć pomocniczych. “Domorosły instruktor” pokazał Arkadiuszowi D. dwa druty, każdy o długości ok. 50cm, spoczywające na dwóch hakach (na których była zawieszona tablica). Odczekał odpowiedni moment (gdy sytuacja ruchowa temu sprzyjała), z jednym z tych drutów podszedł do wiszącego na ścianie za skrzynią zależności przekaźnika grupowego F1/2, którego metalowa obudowa była zamknięta na zaplombowaną czerwoną kłódkę. Rekami odciągnął do siebie do oporu, od dołu, metalową obudowę tego przekaźnika i przez szczelinę włożył drut jednym końcem do wnętrza obudowy metalowej. Przez odpowiednie ruchy drutem podniósł przekaźnik i nastąpiło zwolnienie elektrycznej zastawki liniowej nad blokiem końcowym F1/2. Podobnie skuteczne próby manipulacji pokazano mu na pobliskim przekaźniku grupowym zwolnienia przebiegów “c,d”. Naturalnie te pokazy niedozwolonych manipulacji odbywały się w czasie zbliżania się pociągów lub ich przejazdów przez stację Jstrzębsko. Nauczono też Arkadiusza D., jak należy manipulować drutem, by nastąpił pożądany efekt. Arkadiusz D. okazał się pojętnym uczniem i po kilku próbach już bez pudła, zwalniał zastawkę liniową lub przebiegi. Do tego otrzymał on dodatkowe pouczenie, kiedy i w jakich przypadkach należy posługiwać się tym drutem oraz jakie zachować środki ostrożności, by nie spowodować wypadku. Mając takie “przeszkolenie” dyżurny ruchu, Arkadiusz D., drutem włożonym do wnętrza obudowy przekaźnika grupowego F1/2 podniósł przekaźnik i nastąpiło zwolnienie elektrycznej zastawki liniowej nad blokiem końcowym. Teraz już nie było przeszkód w zablokowaniu bloku końcowego półsamoczynnej blokady liniowej do stacji Chrośnica. Po przejazdach następnych pociągów parzystych tj. jadących z Chrośnicy do Jastrzębska, elektryczna zastawka liniowa nad blokiem końcowym F1/2 za każdym razem zwalniała się prawidłowo i Arkadiusz D. nie miał żadnych kłopotów z zablokowaniem w odpowiednim czasie tego bloku końcowego.
  Przed godz. 04:00 nad ranem przez stację Jastrzębsko przejechał z sygnałem końcowym poc. towarowy nr 290. Elektryczna zastawka liniowa nad blokiem końcowym F1/2 jak poprzednio, zwolniła się prawidłowo (samoczynnie) i potwierdzenie przybycia (oprócz telefonicznej informacji) Arkadiusz D. przekazał dyżurnegmu ruchu Chrośnicy przez zablokowanie tego bloku końcowego. Ten fakt Arkadiusz D. pamiętał jeszcze. Po przejeździe przez stację poc. 290 siadł przy biurku, podparł ręką głowę, powieki sami się zamknęły, dało znać o sobie zmęczenie – zmorzył go sen. Stracił panowanie nad sytuacją ruchową.
                                                            c. d. n.
18
ISDR Lisków / Odp: Zatrzymanie się 6384
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 09 Czerwiec 2017, 10:40:48 »
Kolega nie zastosował żadnego sposobu - a więc nie zdał egzaminu na ISDR...  :P
Na szczęście to nie egzam, ale odsunąłem się od pulpitu by przypadkiem nań nie wpaść i czegoś nie nacisnąć, wiem to nie to, miało być napięcie nastawcze.
"Byle do przodu, zamykam oczy i nie patrzę" ;)
Własnie miałem oczy szeroko otwarte, a jak jeszcze zaczął hamować, to miałem już wytrzeszcz oczu, co też tam się wyprawia?
Natomiast nadal nie wiadomo czemu tam stanął, wszak mechanik nie widzi, czy jest wyłączone napięcie nastawcze i może nie zauważyć, że utwierdza się przebiegami manewrowymi.
I jeszcze skan z RJ.
19
ISDR Lisków / Odp: Zatrzymanie się 6384
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 09 Czerwiec 2017, 06:36:21 »
Kolega nie zastosował żadnego sposobu - a więc nie zdał egzaminu na ISDR...  :P

"Byle do przodu, zamykam oczy i nie patrzę" ;)
20
ISDR Lisków / Odp: Zatrzymanie się 6384
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 08 Czerwiec 2017, 21:22:20 »
Nie wiem, dlaczego ten pociąg się zatrzymał, nie mogę znaleźć go w rozkładzie jazdy (może skan z SWDR?), ale widzę, że kolega jedzie na SZ i nie zabezpieczył sobie drogi przebiegu w żaden sposób:
a) można taką drogę przebiegu zabezpieczyć przez utwierdzenie przebiegami manewrowymi - z wygaszeniem sygnału Ms2;
b) jeśli nie można utwierdzić zwrotnic przebiegami manewrowymi, należy wyłączyć napięcie nastawcze.
Kolega nie zastosował żadnego sposobu - a więc nie zdał egzaminu na ISDR...  :P
Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10