Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
ISDR Lisków / Odp: Defekt lokomotywy z "Wilamowic" Proszę pomóc
« Ostatnia wiadomość wysłana przez greg86 dnia 30 Sierpień 2020, 21:20:57 »
Zgłoś zamknięcie toru szlakowego z Wilamowic, zamów loka albo wykorzystaj jakiś znajdujący się na stacji i ściągasz skład, po ściągnięciu składu otwórz tor szlakowy. W międzyczasie ruch prowadzi się po jednym torze z/do Wilamowic.
12
ISDR Lisków / Odp: Defekt lokomotywy z "Wilamowic" Proszę pomóc
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojtip dnia 29 Sierpień 2020, 16:36:31 »
Kompletnie nikt nie miał sytuacji z awarią loka na szlaku????
13
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 27 Sierpień 2020, 13:43:08 »
  W gęstej mgle, bieg pociągu realizowany był szczególnie ostrożnie. To też dopiero po kilkunastu minutach elektrowóz ET22-216 doszedł do ostatniego wagonu pociągu 98381 i mechanik, Mieczysław D., przez radiotelefon poinformował o tym mechanika, Ryszarda S. Tymczasem młodszy mechanik Zygmunt N. udał się do czoła pociągu 98381, przekonany że nareszcie skończyła się jego udręka. Nim jednak odszedł do elektrowozu ET41-193, mechanik, Ryszard S. powiadomił mechanika elektrowozu ET22-216, Mieczysława D,. że nie może napełnić głównego przewodu hamulcowego, ponieważ stale ucieka z niego powietrze, bo prawdopodobnie jeszcze w jednym miejscu nastąpiło rozerwanie pociągu. Zygmunt N. nim doszedł do elektrowozu usłyszał syk uchodzącego z przewodu głównego hamulca sprężonego powietrza. Stwierdził rozerwanie się pociągu nr 98381 między trzecim a czwartym wagonem za lokomotywą. Nie było innej rady niż wejść do stacji Stary Kiseilin w dwóch częściach: najpierw z trzema czołowymi wagonami, a następnie z pozostałymi wagonami składu pociągu. Ostatecznie o 05:08 końcowa część tego pociągu wraz z popychaczem przybyła na stację Stary Kisielin i tor nr 1 szlaku Niedoradz - Stary Kisielin został otwarty. Na stacji Stary Kisielin trzy czołowe wagony pociągu 98381 zostały doczepione na jego koniec i pociąg ten po szczegółowej próbie hamulca zespolonego był gotów do dalszego biegu.
   W godzinach rannych na miejsce wypadku przybyła rejonowa komisja dochodzeniowa, która rozpoczęła pracę od zbadania i przeprowadzenia prób hamulca zespolonego w wagonie, który jako ostatni w pociągu 98381 urwał się i zbiegł ze szlaku na stację Niedoradz. Tak się złożyło, że pudło tego wagonu uległo zniszczeniu, natomiast części biegowe wraz z układem hamulcowym były w stanie umożliwiającym dokonania prób i sprawdzenia działania hamulca zespolonego. Pierwszymi ustaleniami tej komisji były:
* hamulec zespolony włączony, dźwignia przestawcza nastawiona na hamowanie w ruchu osobowym,
* dźwignie przestawcze przy zaworze rozrządczym hamulca bardzo lekko się przekładały (przy bardzo małym oporze), chodziło tu o dźwignię ustawiania hamulca na jazdę w pociągu towarowym lub osobowym.
  Następnie za pomocą lokomotywy ST44-504 sprawdzono działanie hamulca zespolonego w tym wagonie. Okazało się, że skok cylindra hamulcowego wynosił 138 mm. Szczelności urządzeń hamulcowych nie sprawdzono z powodu urwania kurka głównego przewodu hamulcowego na czołowej ścianie wagonu. Po zahamowaniu w ciągu 15 min nie nastąpiło  samoczynne wyluzowanie się hamulca zespolonego wagonu. Luzowanie tego hamulca ze stanowiska mechanika na lokomotywie trwało 60 s. następnie przeprowadzono próbny bieg tego wagonu w stanie zahamowanym, a mianowicie po postoju wagonu przez ponad 15 min w stanie zahamowanym, uruchomiono go lokomotywą. Jego koła nadal zahamowane były zablokowane, tj. nie obracały się, ale ślizgały się.
  Komisja stwierdziła więc sprawne działanie hamulca zespolonego w ostatnim wagonie pociągu 98381, który po zerwaniu się drąga cięgłowego zbiegł ze szlaku Niedoradz - Stary Kisielin i zderzył się z pociągiem 48299 na stacji Niedoradz. Rozerwanie cięgła między trzecim a czwartym wagonem od czoła pociągu nastąpiło z powodu starego pęknięcia sprężyny aparatu cięgła (stwierdzono brak miseczek). Natomiast przy ostatnim wagonie tego pociągu (który zbiegł ze szlaku Needoradz - Stary Kisielin) nastąpiło pęknięcie drąga cięgłowego w miejscu starego pęknięcia wynoszącego 95% przebiegu. Straty materialne PKP wyniosły 1 137 000zł.
   Rejonowa komisja wobec niestwierdzenia zaraz po wypadku ciepłoty klocków hamulcowych oraz czy było sprężone powietrze w urządzeniach hamulcowych tego wagonu, stanęła przed dylematem, jak mogło się stać, że ostatni wagon pociągu towarowego 98381 mający sprawny hamulec zespolony, po zerwaniu się cięgła, zbiegł ze szlaku, gdyż hamulec nie zadziałał.
   Na podstawie zgromadzonego materiału przedstawiła przyczyny zbiegnięcia tego wagonu.
   Ostatni wagon pociągu 98381 był połączony ze składem pociągu na sprzęg powietrzny (sprężone powietrze było w przewodzie hamulcowym wagonu), ale miał wyłączony zawór rozrządczy hamulca i spuszczone powietrze sprężone przez odluźniacz z komór i cylindra. Młodszy mechanik pociągu 98381 Zygmunt N., przeprowadzając próby hamulca zespolonego na stacji Lipki i Czerna prawdopodobnie ograniczył się do sprawdzenia przedmuchu w ostatnim wagonie przez jednorazowe lub kilkakrotne otwarcie kurka i uznał, że hamulec zespolony pociągu powinien działać. Nie wykrył wyłączenia zaworu rozrządczego hamulca w ostatnim wagonie.
   Po silnym uderzeniu ostatniego agonu pociągu 98381 (zbiegłego ze szlaku) w czoło pociągu 48299 bardzo lekko przestawiające się dźwignie przestawcze przy zaworze hamulca przestawiły się same z tylnego położenia do przodu (w kierunku zderzenia się wagonu z lokomotywą). Jedna dźwignia przełożyła się z położenia "wył" na położenie "zał", a druga z położenia "tow" do położenia "osob".
   Można się zgodzić, ze stanowiskiem rejonowej komisji dochodzeniowej, ale też nie można wykluczyć i tego, że kilka końcowych wagonów (np. drugi, trzeci wagon od końca) pociągu 98381 miały odcięty dopływ sprężonego powietrza, czyli wyłączone były z hamowania hamulcem zespolonym.
   Otwarcie zaś uprzednio zamkniętego kurka głównego przewodu hamulcowego mogło nastąpić już po rozerwaniu się tego pociągu na szlaku Niedoradz - Stary Kisielin.
14
Urządzenia srk / Odp: Tablica zależności
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 26 Sierpień 2020, 19:28:27 »
Trochę planów i tablic można znaleźć w załącznikach postępowań na platformie zakupowej PLK, choć raczej dla małych stacji. Poszukaj np. "Lipowa Tucholska" w archiwalnych postępowaniach regulaminowych.
15
Inne / Odp: Sprzedam pulpit nastawczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 24 Sierpień 2020, 21:31:46 »
Uzupełnij post o zdjęcia i cenę.
16
Inne / Sprzedam pulpit nastawczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maszynista222 dnia 24 Sierpień 2020, 14:58:40 »
Witam,
Jak w tytule, sprzedam pulpit nastawczy.
Zainteresowanych zapraszam na priv.
Pozdrawiam.
17
ISDR Lisków / Defekt lokomotywy z "Wilamowic" Proszę pomóc
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojtip dnia 22 Sierpień 2020, 18:03:42 »
Witam
Proszę mi wytłumaczyć jak prawidłowo postąpić z sytuacją z która walczę już drugi dzień i nadal lipa.
Mianowicie.
Pociąg jadący z "Wilamowic" numer 28114 ulega awarii zatrzymuje się przed semaforem "D" tor "2" przed samym posterunkiem "pods Tęcza"
co należy zrobić aby go ściągnąć.
(nie będę może opisywał co zrobiłem aby nie mieszać) może napiszę tylko ze gdy sprowadziłem skład ze szlaku "Wilamowice" nadal na szlak nic nie puszczają, a gdy ja chcę puścić :-[ dostaje sygnał o zajetości toru przez własnie ten skład.
Proszę o podpowiedź.  :o
18
ISDR Testowo / Odp: Blokada liniowa do liskowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DamDam dnia 21 Sierpień 2020, 19:48:56 »
Blok początkowy można zablokować czerwonym przyciskiem Po (zrobi się czerwony) po zajęciu szlaku. Lisków go odblokuje, gdy potwierdzi zwolnienie toru.
19
ISDR Testowo / Blokada liniowa do liskowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Back4ever dnia 21 Sierpień 2020, 17:02:43 »
Witam piszę ze śmiesznym takim zpytaniem , od razu mowię że chciałbym się nauczyć SRK do TD2 i nie wiem jak zamknąc lub otworzyć blok początkowy , czy mógł by mi ktoś w tym pomóc ?
20
Urządzenia srk / Odp: Tablica zależności
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mirail dnia 20 Sierpień 2020, 18:03:48 »
Niekoniecznie musi być jakaś ogromna stacja. Chodzi mi głównie o to żeby było jak najwięcej rzeczy ujętych w zależnościach typu blok początkowy, końcowy z zastawką, rygle itp.
Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10