Autor Wątek: zmiana toru wjazdowego  (Przeczytany 95542 razy)

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Styczeń 2012, 11:10:22 »
W miejscu, które miałem na myśli właśnie jest 40ka szlakowa po stacji :) WOS i tak jest prócz tego. Niewiele jest takich miejsc i myślę, że na wszystkich celowo jest właśnie dodatkowo wprowadzona taka prędkość przez stacje. Nie ma co ryzykować, gdy nie ma kasy na modernizację.
« Ostatnia zmiana: 23 Styczeń 2012, 11:12:44 wysłana przez ZiomalCl »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Styczeń 2012, 13:04:00 »
W miejscu, które miałem na myśli właśnie jest 40ka szlakowa po stacji :) WOS i tak jest prócz tego. Niewiele jest takich miejsc i myślę, że na wszystkich celowo jest właśnie dodatkowo wprowadzona taka prędkość przez stacje. Nie ma co ryzykować, gdy nie ma kasy na modernizację.

No tak, mając szlakową 40 tkę to w bok może być spokojnie S2 ;) Tylko, trzeba pamiętać jaka jest szlakowa...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Styczeń 2012, 14:39:33 »
Nawet w Ebilocku "czarna skrzynka" pokazuje tylko stan zajętości odcinków o danej godzinie i położenie rozjazdów i sygnał na Tm i Semkach - ale tylko zezwalający lub stój.

Nie wiem jak jest w Ebilocku, np. w SIMIS-W rejestracja obejmuje najdrobniejsze szczegóły. Może masz na myśli jakiś uproszczony rejestrator dostępny dla dyżurnego ruchu na komputerach zobrazowania.

No tak, mając szlakową 40 tkę to w bok może być spokojnie S2 ;) Tylko, trzeba pamiętać jaka jest szlakowa...

Dokładnie tak jest to rozwiązane na kolejach piaskowych - prawie wszędzie się jeździ nie więcej niż 40 km/h, dzięki czemu można uprościć sygnalizację. Na PKP byłby to kiepski pomysł - podniesienie prędkości wymuszało by przerabianie sygnalizacji.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #33 dnia: 23 Styczeń 2012, 15:55:52 »
Nawet w Ebilocku "czarna skrzynka" pokazuje tylko stan zajętości odcinków o danej godzinie i położenie rozjazdów i sygnał na Tm i Semkach - ale tylko zezwalający lub stój.

Nieprawda :)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Styczeń 2012, 20:19:53 »
Nawet w Ebilocku "czarna skrzynka" pokazuje tylko stan zajętości odcinków o danej godzinie i położenie rozjazdów i sygnał na Tm i Semkach - ale tylko zezwalający lub stój.

Nieprawda :)

EDIT: Byłem pewien, że aż tak szczegółowo nie podaje - wiedziałem, że podaje położenie wajch itp itd.. ale myślałem, że tylko sygnał stój/droga wolna.
« Ostatnia zmiana: 23 Styczeń 2012, 20:31:37 wysłana przez jageer »

robert051

  • Gość
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Styczeń 2012, 16:20:38 »
Co do kwiatków że zamiast ograniczenia do 40-tki podaje v max. To powód może być inny. Chodzi mnie o słabo palącą się żarówkę w pomarańczowej dolnej komorze sygnalizatora. Bodajże taka była przyczyna wypadku w Pruszkowie w latach 90-tych. O ile dobrze pamiętam.
Btw. co do Sz przy jeździe na tor lewy to znam takie kwiatki. Patrz chociażby Pruszków gdzie wyjazd na tor lewy odbywa się na Sz po mimo tego że blokada liniowa jest przystosowana do ruchu dwukierunkowego.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Styczeń 2012, 17:45:26 »
Btw. co do Sz przy jeździe na tor lewy to znam takie kwiatki. Patrz chociażby Pruszków gdzie wyjazd na tor lewy odbywa się na Sz po mimo tego że blokada liniowa jest przystosowana do ruchu dwukierunkowego.

Zgadza się, ja też znam co najmniej jeden taki przypadek. Blokada jest przystosowana, ale nie ma przebiegów wyjazdowych na tor lewy. Wtedy wyświetla się Sz wraz z wskaźnikiem W24.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #37 dnia: 24 Styczeń 2012, 18:20:17 »
Jeżeli urządzenia nie są przystosowane to się jedzie na Sz na lewy....

Co do słabo jarającej się żarówce pomarańczowej to pamiętajmy, że przy wjeździe jest zawsze dodatkowo To....


Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Styczeń 2012, 12:41:18 »
Zgadza się, ja też znam co najmniej jeden taki przypadek. Blokada jest przystosowana, ale nie ma przebiegów wyjazdowych na tor lewy. Wtedy wyświetla się Sz wraz z wskaźnikiem W24.

Po prostu blokada dwukierunkowa budowana była dużo później od urządzeń stacyjnych, w miejsce blokady jednokierunkowej, a dodatkowe przebiegi nie zostały utworzone ponieważ budowa urządzeń stacyjnych mocno to komplikuje (np. Pruszków - urządzenia suwakowe).

Co do słabo jarającej się żarówce pomarańczowej to pamiętajmy, że przy wjeździe jest zawsze dodatkowo To....

Podczas mijania której semafor mógł być jeszcze nie podany.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Styczeń 2012, 15:10:00 »
Podczas mijania której semafor mógł być jeszcze nie podany.
Ale w takim wypadku tarcza albo będzie na stój, albo ciemna (zakładając, że również na To padła żarówka), co obliguje maszynistę do wdrożenia hamowania.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Styczeń 2012, 15:17:37 »
Jeżeli tarcza miga na pomarańczowo, maszynista wie że semafor jest podany na 40 i jak po tym zobaczy jedno zielone, może przejdzie mu przez myśl że coś jest nie tak. Jeżeli minie stałe pomarańczowe, po czym zobaczy z daleka zielone, to już niekoniecznie.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Styczeń 2012, 17:57:31 »
Jeżeli miałbym To na "stój" czyli semafor też, to tak bym regulował prędkość, żeby zatrzymać się pod wjazdem, chyba, że miał wjazd na stój, zmniejszył prędkość zobaczył że jest podane i załóżmy nawet to S2, a nie S10 - bo się pomarańczowa żarzyła to szybko się musiał "ponownie" zebrać, żeby pocisnąć do 120 ....

Jakby mi tarcza "mrugała" pomarańczą, a semafor świecił na zielono - to chyba prewencyjnie bym 40 tką jechał....
« Ostatnia zmiana: 25 Styczeń 2012, 17:59:06 wysłana przez jageer »

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Styczeń 2012, 19:09:52 »
Dla szlaku Luboń C - Poznań Gł. (PoA) też jest blokada liniowa dwukierunkowa (PP) ale dla toru zasadniczego nr 2 Luboń C nie ma semafora wyjazdowego w kierunki Poznania, jest karzełkowy sygnalizator "Sz" lecz bez W24. Dla wyjazdu z toru 1 nie ma problemu - jest przystosowany. Ciekawe dlaczego w zeszytach nie ma właściwej uwagi lub skrótu dla takich przypadków? Czy ktoś ma pomysł na taki skrót?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Styczeń 2012, 20:18:41 »
Zapewne po przebudowaniu urządzeń na PoA dali blokadę 2 kierunkową, ale wyjazdu z Lubonia nie dołożyli i został Sz.

Pewnie kiedyś przerobią. A jak masz ten zeszyt to zeskanuj i pokaż dokładniej ;)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Styczeń 2012, 20:35:37 »
Dla szlaku Luboń C - Poznań Gł. (PoA) też jest blokada liniowa dwukierunkowa (PP) ale dla toru zasadniczego nr 2 Luboń C nie ma semafora wyjazdowego w kierunki Poznania, jest karzełkowy sygnalizator "Sz" lecz bez W24. Dla wyjazdu z toru 1 nie ma problemu - jest przystosowany. Ciekawe dlaczego w zeszytach nie ma właściwej uwagi lub skrótu dla takich przypadków? Czy ktoś ma pomysł na taki skrót?
Ale po co ma byc?
Wystarczy przenosny wskaznik W24 przyklejony do sygnalizatora Sz ;)