Cezar. Posterunek ruchu (stacja węzłowa i odgałęźny- podg) powinien być wyposażony w tyle urz. radiołączności pociągowej ile linii kolejowych o różnych kanałach jest stycznych do tego posterunku. Dyżurny ruchu komunikuje się z kierującym pojazdem kolejowym na odpowiednim urządzeniu (kanale) przypisanym do linii kolejowej na której znajduje się pojazd kolejowy (pociąg). Tak przynajmniej opisuje to Instrukcja Ie-14 (E-36). Jeżeli jest inaczej, to jest to wbrew jej postanowieniom i nie ma wyjątków, jak twierdzi Centrala PLK. Na LCS-asch rzecz ma się podobnie tyle że zamiast wielu radiotelefonów jest jedno urządzenie - koncentrator, który ma funkcjonować podobnie. Nie ma czegoś takiego dla st. węzłowej i podg, jak jeden wybrany kanał radiowy, na którym pracuje posterunek. Dyżurny ruchu musi mieć łączność z pociągami, które wyprawia i przyjmuje z przyległych szlaków, a one należą do różnych linii kolejowych. Kierujący pojazdem kolejowym przełącza się na odpowiedni kanał wg wskaźnika W28, który jest usytuowany za ostatnim rozjazdem stacji węzłowej lub podg wyprowadzającym pociąg na kolejną linię kolejową z innym kanałem radiołączności pociągowej. Są stacje, gdzie te zasady nie są przestrzegane, ale to już inny problem.