Autor Wątek: Zmiana kierunku SBL  (Przeczytany 80952 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Kwiecień 2012, 14:12:45 »
Odpiszę sam sobie  8)

Podobno to był jakiś "pionierski wynalazek". Funkcjonuje na 3 posterunkach w okolicy  :) Ale jednak dalej z tego nie korzystali jak widać.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Kwiecień 2012, 16:04:03 »
No dobrze, dobrze. A czasem nie jest tak, że przy zamykaniu toru wyposażonego w sbl-ke wyłącza się (przełącza się w tryb neutralny) blokadę?

Nie zawsze jest to możliwe - dla zwolnienia blokady wszystkie odcinki muszą wykazywać niezajętość.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Kwiecień 2012, 20:02:51 »
Arkady,
Pisałeś jednak o WZP - a tam naprawdę czasem jest niezły młyn.
Wiem. Dlatego zazwyczaj grzecznie czekam aż wyjadą "krzyżaki", ale zestaw: pusta stacja, czerwony wjazd i zaginiony/na dyżurny/na nie za specjalnie mi się podoba. Taka cisza zawsze powoduje u mnie wątpliwość, czy to moje radio w ogóle działa, bo przecież jak by mnie tam było słychać, to ktoś by się odezwał...
Poza tym wszystkim Ir-1 zobowiązuje mnie do wywołania dyżurnego i ustalenia przyczyny zatrzymania pociągu pod wjazdem. Co więcej, powinienem się upominać o wjazd już przy pomarańczowym ostatnim samoczynnym, no ale to już na pewno nie na WWK.

I przyznam się, że wskazanie powyższej poprawki wprawiło mnie w konsternację :)
Otóż to, mnie też. A jest związane z tym tematem pytanie dla maszynistów w testach bodaj okresowych. 3 odpowiedzi do wyboru, przy czym do wyboru mamy:
a) nieważne, po unieważnieniu rozkazem S,
b) nieważne
c) obowiązujące.
Zaś odpowiedzią dającą zaliczenie było b) nieważne. Chociaż jak tak ponownie czytam teraz Ir-1, patrząc wyłącznie pod tym kątem, to się zaczynam zastanawiać...

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Październik 2012, 16:50:48 »
A jak to jest w przypadku usterki semafora sbl, tzn. jeden z semaforów wykazuje sygnał S4, mimo że nic nie jedzie (zielone przepalone), co w tedy? Czy dyżurny ruchu ma podgląd wskazań wszystkich samoczynnych semaforów odstępowych, czy tylko dla odcinków (odstępów) zbliżania?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Październik 2012, 17:48:10 »
Na urządzeniach przekaźnikowych nie ma w ogóle powtarzaczy semaforów odstępowych na pulpicie, są jedynie pokazane odcinki torowe, zazwyczaj przy dłuższych szlakach są tylko ostatnie 3 zbliżania oraz jedna szczelina kontroli dla całego toru szlakowego.
A jak to jest w przypadku usterki semafora sbl, tzn. jeden z semaforów wykazuje sygnał S4, mimo że nic nie jedzie (zielone przepalone)
Jeśli już to S5 i to na semaforze poprzedzającym uszkodzony, a semafor z przepaloną żarówką zieloną wskazuje S1. Jeżeli S1 na sbl nie jest winą uszkodzonej izolacji odcinka, to dyżurny nie widzi tego na pulpicie i zgłasza mu to mechanik.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2012, 17:53:08 wysłana przez Zacha »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Październik 2012, 17:59:32 »
Czy dyżurny ruchu ma podgląd wskazań wszystkich samoczynnych semaforów odstępowych, czy tylko dla odcinków (odstępów) zbliżania?

Zgłasza mech np: Na semaforze 154 z czerwonego na zielone i wiadomo, że poszła pomarańczowa żarówka.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Październik 2012, 19:45:12 »
Racja. To co widziałem to na sbl 4-stawnej był S5 ale przed nim i za nim był sygnał S3 i to mnie zaciekawiło.  Natomiast jeżeli przepaliła się żarówka komory pomarańczowej, to mam wątpliwości czy powinien się podać S2 po S1, jak twierdzi "jeeager". S2 w takim przypadku nie oddaje stanu faktycznego co do wolnych odstępów za tym semaforem.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Październik 2012, 21:20:31 »
Poda się S2, ale nie po zwolnieniu jednego, a dwóch kolejnych odstępów (zamiast sygnału S5 będzie wyświetlany S1).

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #38 dnia: 30 Październik 2012, 22:15:59 »
Ale chyba najpierw S3?

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Zmiana kierunku SBL
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Październik 2012, 23:13:32 »
Przy blokadzie czterostawnej tak.