Jak AI zobaczy że tor szlakowy jest zajęty (zajęty odstęp lub zablokowany blok), to jednorazowo pyta o pociąg. Przy usterce odcinka i manewrach na tor szlakowy tak samo, chociaż można manewry na tor szlakowy uzgodnić (jest to opisane w instrukcji) i wtedy wie co jest grane i nie pyta. A jeżeli pyta cały czas i nie daje spokoju, to znaczy że coś niezgłoszonego wpuścił lub ma pod semaforem.
@mklukasz - przejrzałem ten zapis stanu - poleciłeś wstrzymanie wyprawiania po torze 2 (swoją drogą to dla AI tor lewy i samo nie wyprawi po nim pociągu, chyba że prawy został zamknięty; druga sprawa - wnioskując po pulpicie tor miał być zamknięty - więc nie zgłaszaj "wstrzymania wyprawiania", tylko zamknij tor - przycisk "Zamknij") i wyprawiłeś po lewym pociągi 66930, 64008 oraz 6106, podając w telefonogramach "po torze 1". Następnie pojechał 63104, ale już bez zaznaczenia po którym torze, więc AI automatycznie "wpisało" go na tor 2 (tor prawy dla kierunku parzystego - gdyby był zamknięty, to by zażądało podania toru, ale było tylko wstrzymanie wyprawiania). Tymczasem coś przyjechało po torze 1 (ten 63104), zostało wpuszczone, i teraz AI pyta się co to było. W takiej sytuacji musisz zgłosić "63104 zatrzymany", "63104 odjechał po torze 1" i wróci do normy. Można by było zrobić automatyczne skorygowanie toru w takim przypadku, ale nie wiem czy ma to sens, po prostu trzeba tak zgłaszać żeby nie wprowadzić AI w błąd (gdyby do tego było wprowadzone TZP to katastrofa gotowa).