Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 1366662 razy)

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #330 dnia: 18 Sierpień 2013, 23:27:37 »
Trzeba na "pych". Jeden lok na końcu i dajesz mu "do mnie", tak zrobiłem dla żartów i o dziwo udało się, długi skład ruszył.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #331 dnia: 18 Sierpień 2013, 23:39:23 »
Trzeba na "pych". Jeden lok na końcu i dajesz mu "do mnie", tak zrobiłem dla żartów i o dziwo udało się, długi skład ruszył.
Tak, ale to są manewry. Tak to mi jedzie w obie strony, ale nie jako pociąg.

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #332 dnia: 19 Sierpień 2013, 00:02:36 »
Nie, po prostu wyprawiasz 990, podajesz semafor, następnie z tyłu podjeżdża manewrówka i dla niej dajesz "do mnie" i ona z prędkością 0,5-1 km/h pcha, a wtedy długi skład rusza.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #333 dnia: 19 Sierpień 2013, 09:06:39 »
Tak nie próbowałem. Nie chciał ruszyć ze sprzęgniętym popychaczem i nie chciał ruszyć nawet w podwójnej trakcji ze sprzęgniętym popychaczem, ale tak bez sprzęgania to nie próbowałem.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #334 dnia: 19 Sierpień 2013, 10:07:19 »
Każdy skład do tefamy ma ponad 2800 ton.
Taka mała podpowiedź :-)

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #335 dnia: 19 Sierpień 2013, 11:55:11 »
Każdy skład do tefamy ma ponad 2800 ton.
OK. Rozumiem, że skład ciężki, ale skoro rusza na manewrach (wystarczy siły pociągowej jednej Tamary i skład się nie rwie), to czemu nie rusza jako pociąg (nie wystarcza siły pociągowej nawet dwóch Tamar i trzeciej pchającej)?
No Tamara to jedno, ale jak podepnę Gagarina to nie ma prawa żeby nie jechał. Choćby 1 km/h i aby piasku starczyło ale musi jechać ;D

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #336 dnia: 19 Sierpień 2013, 12:37:22 »
Podajesz semafor wyjazdowy, ale rozumiem, że kita tego podwójnego składu wystaje jeszcze ze semafor drogowskazowy? Za semafor który wskazuje "Stój"?

;-)

Offline MajorWcisło

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #337 dnia: 19 Sierpień 2013, 14:25:45 »
Zauwazyłem ten problem ostatnio iż niektóre pociągi po podaniu sygnału nie chcą jechać. Zmienie sygnał na manewrowy to nagle dostają olśnienia i ruszają.
Dziś na przykład zrobił mi tak 89828 bodaj z Rynku. Wjechał na perony, zatrzymał się, podałem sygnał do wyjazdu w stronę Zbyszkowa i nic, podjechał pod semafor i stoi i stoi i stoi... Podałem mu manewr na tor drugi i pojechał.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #338 dnia: 19 Sierpień 2013, 14:30:29 »
Zauwazyłem ten problem ostatnio iż niektóre pociągi po podaniu sygnału nie chcą jechać. Zmienie sygnał na manewrowy to nagle dostają olśnienia i ruszają.
Dziś na przykład zrobił mi tak 89828 bodaj z Rynku. Wjechał na perony, zatrzymał się, podałem sygnał do wyjazdu w stronę Zbyszkowa i nic, podjechał pod semafor i stoi i stoi i stoi... Podałem mu manewr na tor drugi i pojechał.

A nie chciałeś czasem go wyprawić przed czasem?  Każdy pociąg do lub z Rynku ma postój. Jeden dłuższy, drugi krótszy.

Offline MajorWcisło

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #339 dnia: 19 Sierpień 2013, 16:17:18 »
Jego godzina odjazdu minęła. Zdarzyło mi się tak właściwie i z pośpiechami i z tymi do Rynku. Następnym razem wrzuce save'a i screeny.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #340 dnia: 19 Sierpień 2013, 18:24:16 »
Podajesz semafor wyjazdowy, ale rozumiem, że kita tego podwójnego składu wystaje jeszcze ze semafor drogowskazowy? Za semafor który wskazuje "Stój"?
;-)
Też o tym myślałem, że przeszkadza mu "stój" na U13, ale jak ustawiłem skład pod H8 tak że wystawał za Tm73 to też nie chciał jechać :(
Zastosowałem metodę:
Nie, po prostu wyprawiasz 990, podajesz semafor, następnie z tyłu podjeżdża manewrówka i dla niej dajesz "do mnie" i ona z prędkością 0,5-1 km/h pcha, a wtedy długi skład rusza.
i to pomogło. Druga Tamara, jako popychacz nie sprzęgnięty, popchnęła połączone składy, utknęła pod niepodanym Tm22, a 990 właśnie się wytacza w stronę TEFAMY :D
Nawet się rozpędził do 17 km/h. Zobaczymy czy dojedzie do celu.
Nie rozumiem tylko czemu to rusza jako manewry, a nie rusza jako pociąg. Nie rusza pociągowo nawet stojąc w połowie toru np. 8 gdy daję mu nakaz jazdy aby podciągnął pod semafor (co jest zrozumiałe dla każdego pojedynczego składu). Wygląda to tak, jakby AI przy pociągu sprawdzało brutto, a przy manewrach nie sprawdzało...

-------------
Dojechało. Rozpędziło się do zawrotnej prędkości 24 km/h i zniknęło w TEFAMIE :D
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień 2013, 18:33:26 wysłana przez Arkady_1 »

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #341 dnia: 19 Sierpień 2013, 18:52:24 »
A jednak na "pych" jedzie ;D. Taki to pociąg na Tefamę http://www.youtube.com/watch?v=OudbTs0Q8DQ.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #342 dnia: 19 Sierpień 2013, 19:50:19 »
A jednak na "pych" jedzie ;D.
Zmyliłeś mnie tym "na pych" ;) Było od razu pisać "z popychem" ;)
Zupełnie jak pod górkę w Rembertowie z rezerwą z tyłu :)
Tylko nadal nie rozumiem czemu rusza jako manewr, a jako pociąg nie...  ???
Taki to pociąg na Tefamę http://www.youtube.com/watch?v=OudbTs0Q8DQ.
Bo to trzeba było odpuścić, skład by się "ściągnął" na sprzęgach, rozepchnął na zderzakach i jazda do przodu. Pojedzie na 100%, albo... się porwie ;D Ewentualnie leciutko, leciuteńko, tak tylko-tylko przyhamować lokomotywę.
No ale to już trochę poza tematem i zaraz dostanę upomnienie  :-[

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #343 dnia: 21 Sierpień 2013, 18:53:55 »
Witam, przedzieram się przez Lisków i zauważyłem, że poc. 88421 zatrzymany na grupie (nie dojechał do krawędzi peronowej) zmienia nr na powrotny. Screen w załączeniu. Inna spr. po torze 6 poc. jadą 20km/h, po torze 21 10km/h. Zakładam, że z prędkościami to ma tak być.

Offline MiKol91

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 86
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warmia Mazury
Odp: Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #344 dnia: 21 Sierpień 2013, 19:03:25 »
po torze 6 poc. jadą 20km/h, po torze 21 10km/h. Zakładam, że z prędkościami to ma tak być.
Zły stan toru. Dla mnie to śmieszne, że w tym smyku są aż tak drastyczne ograniczenia torów stacyjnych. To samo tor do TEAFMY 20km/h(!). :-X