Autor Wątek: Zmiana czoła  (Przeczytany 38558 razy)

grzegorz_tr

  • Gość
Zmiana czoła
« dnia: 25 Luty 2013, 17:01:44 »
Witam
Proszę doświadczonych kolegów o informację, jak się odbywa zmiana czoła.

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Luty 2013, 17:15:45 »
Odpinasz się od składu, ustawiasz droge, podajesz tarcze, oblatujesz skład, kran fv4a w pozycji odcięcia, dobijasz na drugiej pozycji nastawnika, loka na pomocniczym trzymasz, czekasz aż Henek przewody podłączy, idziesz do drugiej kabiny, itp). W symulatorze zwierzatka uzywasz będąc w podglądzie (rozłączanie/łączenie). Z pulpitu drogę to manewrów robisz. Także obowiązkowo przed manewrami należy zapoznać się z dokumentacją.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Luty 2013, 17:16:13 »
Ale w zespole trakcyjnym, obrót loka? I pod względem pracy maszynisty, dyżurnego?

Rozległe zagadnienie  ;)

grzegorz_tr

  • Gość
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Luty 2013, 17:28:16 »
Chodzi mi oczywiście od strony dyżurnego. W rozkładzie mam "zmiana czoła" i chcę wiedzieć, jak to zrobić.

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Luty 2013, 17:29:25 »
No ale to w dokumentacji jest opisane...

,

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Luty 2013, 18:06:19 »
Chodzi mi oczywiście od strony dyżurnego. W rozkładzie mam "zmiana czoła" i chcę wiedzieć, jak to zrobić.

Odpinasz loka "na gruncie", jedziesz jazdą manewrową, układasz drogę po torze obok, wjeżdżasz od "drugiej strony" na ten tor, na którym stoi skład, na który chcesz "najechać", podpinasz i tyle w temacie.

grzegorz_tr

  • Gość
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Luty 2013, 18:20:58 »
I wszystko jasne. Dzięki

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Luty 2013, 20:27:30 »
No ale to w dokumentacji jest opisane...

Nie ma tego w dokumentacji, dokumentacja nie opisuje wszystkiego co związane z ruchem kolejowym. Takie pojęcia są dość oczywiste i nie ma sensu ich tam wyjaśniać.

Zmiana czoła nie odnosi się tylko do składów z lokomotywą, jest to ogólnie zmiana kierunku jazdy pociągu, także EZT czy szynobusu (wówczas po prostu zmieniana jest kabina). Można jeszcze dodać, że przejazd lokomotywy na drugi koniec składu nazywany jest potocznie "oblotem".

grzegorz_tr

  • Gość
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Marzec 2013, 08:33:07 »
Po prostu nie doczytałem, że na semaforze też mogę podać sygnał manewrowy.
Ze zdawczym 332153 poradziłem sobie (za drugim razem, bo pomyliłem lokomotywy i do Borek nie chciał jechać na elektrycznej)
Mam problem z 332152. Połaczyłem ze sobą 332104 i 332102, dwie loko na czoło, zabrałem węglarki z placu ładunkowego (tą która stała wcześniej i tą z 332153 po info, że prace ładunkowe zakończone), zmieniłem numer na 332152, podaje sygnał wyjazdowy na semaforze do Sl i nic. Na sygnale zastępczym wyjechał. W czym tkwi problem?

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Marzec 2013, 12:48:02 »
Na jakim semaforze?
Sygnał się wyświetlił i skład nie jechał, czy sygnał się w ogóle nie wyświetlił?

grzegorz_tr

  • Gość
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Marzec 2013, 13:05:02 »
Sygnał się nie wyświetlił, ale problemem było to, że operację robiłem na torze 3, jak zaczełem od początku całość na torze 4 to wyjechał. Ale ile się przy tym namordowałem. Powinien był drugi dyżurny tylko do manewrów.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Marzec 2013, 13:09:09 »
Jeżeli sygnał się nie wyświetlił to nie były spełnione jakieś zależności lub wystąpiła usterka.

W rzeczywistości drużyny manewrowe są bardziej samodzielne; z powodu ograniczeń programu w ISDR wszystko musi robić dyżurny (robić i myśleć). Przynajmniej się nie nudzi...

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Marzec 2013, 13:25:52 »
Przejazd był zamknięty?
Wk2 musi być w położeniu + aby podać sygnał wyjazdowy (na tor 2Ś) na semaforze D.

Cytuj
W rzeczywistości drużyny manewrowe są bardziej samodzielne; z powodu ograniczeń programu w ISDR wszystko musi robić dyżurny (robić i myśleć). Przynajmniej się nie nudzi...
A teoretycznie dałoby się zrobić myślącego i robiącego AI dyżurnego manewrowego i ew. manewrowych?

« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2013, 13:29:34 wysłana przez Pr1 »

grzegorz_tr

  • Gość
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marzec 2013, 13:41:59 »
Przejazd był zamknięty,wk2 +

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zmiana czoła
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Marzec 2013, 13:44:19 »
A teoretycznie dałoby się zrobić myślącego i robiącego AI dyżurnego manewrowego i ew. manewrowych?

Teoretycznie.... Fakt, czasem by przydało się, żeby lok się odpiął od wagonów albo na manewrach nie jechał na drugą stronę po torze stacji (trzeba się tarczą D1 wspomagać :D)
Tak samo w przypadku urządzeń mechanicznych musielibyśmy dać AI na wykonawczą, bo trudno by było napisać AI dyżurnego.
No chyba, że multiplayer.