Autor Wątek: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora  (Przeczytany 255810 razy)

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Luty 2014, 23:21:11 »
@piotpal: Bardziej to podpiąc pod, którąś kontrolkę klawiatury, żeby pulsowała, gdy ktoś nam będzie sen przerywał dobijając się  ;)

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Luty 2014, 09:22:52 »
Wczoraj uruchamiałem Lisków na Debianie za pomocą Wine (nawiasem mówiąc chodził bez zarzutów, zero problemów), a dzisiaj pod Windows zmienił się styl zapisu w rejestratorze rozmów. Załączam screen.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Luty 2014, 16:30:29 »
Może to nie propozycja rozwoju, ale bardziej wskazanie pewnego ułatwienia. Otóż prowadząc ruch jesteśmy zmuszeni zawsze mieć włączony dźwięk, bo np. nie słychać centralki. Dla tych co nie mogą, albo nie chcą włączać dźwięku może warto, aby przy dzwonieniu centralki jedna karta po prostu wyraźnie migotała?

Przy wyciszeniu pojawiają się komunikaty o żądaniu połączenia czy wywołaniu na radiu. Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

Wczoraj uruchamiałem Lisków na Debianie za pomocą Wine (nawiasem mówiąc chodził bez zarzutów, zero problemów), a dzisiaj pod Windows zmienił się styl zapisu w rejestratorze rozmów. Załączam screen.

Szczerze mówiąc nie próbowałem jeszcze uruchamiać save z Wine pod Windowsem ani na odwrót. Wygląda na to, że kontrolka TRichEdit, użyta w tym przypadku, zapisywana jest w pamięci nieco inaczej, ale jeżeli odczytane rozmowy sformatowane są prawidłowo, a błędnie wyglądają rozmowy zarejestrowane już po wczytaniu, to powinno dać się to w miarę prosto naprawić. Możesz załączyć ten plik .sav?

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Luty 2014, 21:03:43 »
Proszę bardzo. Załączam sav i na wszelki wypadek cały program. Sav dla rozkładu od użytkownika MaKu, wersja 1.
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2014, 21:10:24 wysłana przez greg86 »

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #34 dnia: 22 Luty 2014, 23:24:36 »
Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

W zasadzie nie ma w tym nic skomplikowanego. Na pewno bez trudu byś do tego doszedł, jeśli miałbyś chęć przy tym posiedzieć, ale żeby oszczędzić Ci pracy, której na pewno Ci nie brakuje, podsyłam proste źródełko. Można zrobić to na pewno tak, a zapewne można również inaczej... wybór należy do Ciebie.

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Luty 2014, 07:46:51 »
Witam! Ja też mam propozycję, aby w radiotelefonie zastosować możliwość zmiany kanałów. Jak w Testowie jedzie pociąg z Borku, to podczas jazdy na szlaku, na kanale "ogólnym" raczej nie powinno być go słychać.

Za kanał ogólny uważam tutaj kanał na którym pracują pozostałe linie.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #36 dnia: 23 Luty 2014, 10:56:52 »
Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

W zasadzie nie ma w tym nic skomplikowanego. Na pewno bez trudu byś do tego doszedł, jeśli miałbyś chęć przy tym posiedzieć, ale żeby oszczędzić Ci pracy, której na pewno Ci nie brakuje, podsyłam proste źródełko. Można zrobić to na pewno tak, a zapewne można również inaczej... wybór należy do Ciebie.

Rzeczywiście sprawa z wyróżnieniem zakładki jest prosta, ale komplikuje się, jeżeli zakładka nie jest właściwą zakładką, tylko zadokowanym formularzem. Wtedy nie ma właściwości Highlighted (albo nie mogę jej znaleźć). Mogę wprowadzić ten sposób migania, ale trzeba by się zastanowić jak to rozwiązać po planowanej zmianie.

Witam! Ja też mam propozycję, aby w radiotelefonie zastosować możliwość zmiany kanałów. Jak w Testowie jedzie pociąg z Borku, to podczas jazdy na szlaku, na kanale "ogólnym" raczej nie powinno być go słychać.

Jeżeli już, to nie zmiana kanałów w radiotelefonie, ale kilka radiotelefonów z możliwością wyboru, z którego nadajemy. To zostanie wprowadzone nie wcześniej, niż rozróżnienie kanałów przez pojazdy trakcyjne "na gruncie". Trzeba by wtedy dodatkowo wyróżnić pociągi robocze, które mają oddzielny kanał drogowy.

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #37 dnia: 23 Luty 2014, 20:24:22 »
Rzeczywiście sprawa z wyróżnieniem zakładki jest prosta, ale komplikuje się, jeżeli zakładka nie jest właściwą zakładką, tylko zadokowanym formularzem. Wtedy nie ma właściwości Highlighted (albo nie mogę jej znaleźć). Mogę wprowadzić ten sposób migania, ale trzeba by się zastanowić jak to rozwiązać po planowanej zmianie.

Hm... faktycznie sprawa trochę bardziej skomplikowana. W sumie nigdy nie miałem okazji robić tego: dokować formularzy w komponentach TPageControl. Jeśli forma po zadokowaniu jest czymś w rodzaju dynamicznie stworzonego TTabSheet, poszedłbym w kierunku pętli sprawdzającej po kolei komponenty aż do odnalezienia komponentu o właściwościach TTabSheet i nazwie... hmm... formy?
Czyli coś w rodzaju
For I:=0 to componentcount - 1 do
If (components[i] is TTabSheet) then
begin
 If TTabSheet(components[i]).name = 'Form1' then
 {i dalej prawie taki sam kod, co w poprzednim przykładzie z Highlighted}
end;
Taki kodzik daje nam możliwość odwołania się do komponentu stworzonego dynamicznie, którym (mam nadzieję) jest zadokowana forma. Ale ręki nie dam.

P.S. Mam nadzieję, że moje rady, nie brzmią dla Ciebie protekcjonalnie. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy. Napracowałeś się solidnie i czekam z zapartym tchem na każdy dalszy rozwój Twojej pracy, a szczególnie na pierwszą symulację nastawni istniejącej faktycznie, którą mam cichą nadzieję wkrótce zobaczyć :) . Nie jestem specem w sprawach prowadzenia ruchu etc., ale zawsze chętnie pomogę w kwestii kodowania, jeżeli tylko będę w stanie (tzn. wystarczy mi wiedzy i czasu). Pzdr.

Offline Misiek5

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Kwiecień 2014, 20:47:55 »
Przepraszam za odkop, ale ja też mam propozycję urealnienia ISDRa. Polega to na tym, żeby raz na kilka przypadków, nie można by było ruszyć pociągu (zdefektowanego) za pomocą komendy Rd1 lub Rm1/Rm2, bo teraz da się tak zrobić, a mnie denerwuje ;)

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Kwiecień 2014, 21:33:57 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Kwiecień 2014, 22:11:53 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]

Da radę ;-) Mi ostatnio do Tefamy leciał 1-2 km/h ;-) Jechał chyba godzinę :D

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Kwiecień 2014, 20:29:34 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #42 dnia: 27 Kwiecień 2014, 23:11:22 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

zachowanie w grze. jak maszyna zdefektuje

Offline przekupiony

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sokółka
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Sierpień 2014, 19:24:07 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

Rd1 to Nakaz Jazdy instrukcja się kłania do czytania.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Sierpień 2014, 00:21:25 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

Rd1 to Nakaz Jazdy instrukcja się kłania do czytania.

Ty tak na serio z tą instrukcją?

Co do Rd1 to jak mamy pociąg z podwójną trakcją to jak padnie jedna możemy dać Rd1 i przyjedzie i pojedzie - co jest chyba rzeczywiste i logiczne... Przy pojedyńczej trakcji uszk. lok. czasem też się ruszy ale nie zawsze (przynajmniej z moich obserwacji tak wychodzi)
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpień 2014, 00:24:53 wysłana przez TaKeT »