Autor Wątek: Sygnał D8 a nastawnia  (Przeczytany 54448 razy)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Sygnał D8 a nastawnia
« dnia: 30 Wrzesień 2013, 19:01:42 »
Witam.
Czy w sytuacji, gdy przejazd jest obsługiwany przez ISDR'a z nastawni, sygnał D8 przez dyżurnego musi być podawany lub "wywieszony" na budynku nastawni?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Wrzesień 2013, 19:20:39 »
Nie
Ten sygnał tyczy się tylko dróżnika przejazdowego. Skoro obsługujesz przejazd to on musi być jakoś zorganizowany z twoim sprzętem typu uzależnienia itp, więc już samo podanie sema czy czegoś tam innego oznacza zamknięcie przejazdu czyli dróżnik obecny na przejeździe

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Wrzesień 2013, 22:02:32 »
Nie
Ten sygnał tyczy się tylko dróżnika przejazdowego. Skoro obsługujesz przejazd to on musi być jakoś zorganizowany z twoim sprzętem typu uzależnienia itp, więc już samo podanie sema czy czegoś tam innego oznacza zamknięcie przejazdu czyli dróżnik obecny na przejeździe

Oj zdziwiłbyś się na ilu przejazdach w okręgach nastawczych nie ma żadnych uzależnień, no może poza wzrokiem dyżurnego/nastawniczego/zwrotniczego który spojrzy czy zamknął.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Wrzesień 2013, 22:52:24 »
Nie
Ten sygnał tyczy się tylko dróżnika przejazdowego. Skoro obsługujesz przejazd to on musi być jakoś zorganizowany z twoim sprzętem typu uzależnienia itp, więc już samo podanie sema czy czegoś tam innego oznacza zamknięcie przejazdu czyli dróżnik obecny na przejeździe

Oj zdziwiłbyś się na ilu przejazdach w okręgach nastawczych nie ma żadnych uzależnień, no może poza wzrokiem dyżurnego/nastawniczego/zwrotniczego który spojrzy czy zamknął.

Dokładnie. A flagę widziałem na kilku posterunkach, przy których był przejazd, dosłownie obok nastawni.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Październik 2013, 14:58:16 »
Flaga jest na każdym posterunku i nie służy do dawania sygnału D8.
Owszem jest sporo przejazdów bez uzależnień ale zawsze gdzieś w oko rzuci się coś z przejazdu typu nawet jedna szczelina mryga gdy przejazd nie ma uzależnień

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Październik 2013, 20:14:23 »
A do czego w takim razie służy?

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Październik 2013, 20:32:19 »
A do czego w takim razie służy?
W teorii na przyklad do podawania sygnalow manewrowych.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Październik 2013, 21:35:01 »
W praktyce Ir1 i Ie1 się kłania :)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Październik 2013, 23:18:34 »
Teraz to jedyne co się do mnie kłania to historia  :P Aż tak głęboko nie nurkuje w tych instrukcjach, żeby wiedzieć jak się chorągiewką macha. Wystarczą mi podstawy podstaw. Wychodzę z założenia że jakby co to mnie tego jeszcze nauczą. A nawet jeśli... za kilkanaście lat jak LCS'ów będzie więcej chorągiewki pójdą w zapomnienie......

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Październik 2013, 10:27:37 »
Flaga jest na każdym posterunku i nie służy do dawania sygnału D8.
Owszem jest sporo przejazdów bez uzależnień ale zawsze gdzieś w oko rzuci się coś z przejazdu typu nawet jedna szczelina mryga gdy przejazd nie ma uzależnień

No co ty? A ja się zastanawiałem po co mi leży na szafce... :P
Ale tam była wywieszona "na rurce" za oknem ;) A przejazd był prawie pod tym oknem...

A nawet jeśli... za kilkanaście lat jak LCS'ów będzie więcej chorągiewki pójdą w zapomnienie......

Taaa... Chyba nie wiesz co piszesz.
« Ostatnia zmiana: 02 Październik 2013, 15:02:45 wysłana przez jageer »

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Październik 2013, 15:02:35 »
To do nauki przepisów a nie granie w symka. W Polsce są stację i to nawet duże gdzie sygnały daję się właśnie chorągiewką. Jak dasz sygnał stój dzienny bez trąbki,, albo do mnie?? No i chorągiewka oznacza obecność dyżurnego na posterunku. Tylko co wy tam możecie wiedzieć pracując u prywaciarzy albo gdzieś gdzie kolej jest wysoko rozwinięta nie to co na prowincjach :)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Październik 2013, 15:51:05 »
Cytuj
To do nauki przepisów a nie granie w symka.
Spokojnie... jeszcze zdążę. A po drugie:
Program powstaje jako projekt hobbystyczny, jednak może również znaleźć zastosowanie jako narzędzie dydaktyczne służące do prezentacji działania urządzeń srk i zasad prowadzenia ruchu kolejowego.
Właśnie z TVN24 dowiedziałem się jak za pomocą chorągiewki zatrzymać pociąg  :P Wypowiadała się dróżniczka. Wszystko po mału.
Cytuj
Taaa... Chyba nie wiesz co piszesz.
Mam na myśli tutaj - Pruszków itd. Ja też nie lubię tych tych LCS'ów, bo to robią się takie sztuczne, bez żywego ducha stacje. Szczególnie, że jak zamknął mi nastawnię, to nawet jakbym się bardzo postarał, nie ma to tamto.... nie wyłapie radyjkiem Włochy, a tym bardziej Grodzisk (przyszły LCS). U mnie jest przejazd, chorągiewki nie ma, bo już samo podanie sema czy czegoś tam innego oznacza zamknięcie przejazdu czyli dróżnik obecny na przejeździe - podobno. Aż dziwota, że jeszcze obsługi przejazdu nie przenieśli do Pr1. Ale im się i tak nie opłaca już taki zabieg, bo po 1) Ma powstać nowy (prawdopodobnie z SSP), 2) Ma być ten cały LCS.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Październik 2013, 16:53:12 »
Ale ja mówiłem "o flagach" do podawania sygnałów ręcznych. Mimo, że będą LCS-y dalej to będzie istnieć, chociażby dla drużyn manewrowych.

Chociaż jak to mawia instruktor mój z PLK: Sygnał stój to nawet stanikiem pani dyżurna może machać  ;)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Październik 2013, 17:10:57 »
Na manewrach to tak, ale żadna dyżurna nie będzie leciała 10 km, żeby zamachać sobie... nawet stanikiem  :D U mnie teraz i tak większość czynności manewrowych jest wykonywana przez radio. W Skierniewicach jeszcze kilka lat temu zdarzył się facet, który podawał sygnały... a teraz wszystkie manewry wykonywane są tam z budynku, a w terenie tylko maszynista i ewentualnie manewrowy, który też ma radio. Tak naprawdę jedynym sygnałem który jest podawany ręcznie i go widuje "u nas, w Centrum" to Rp14 i to nie zawsze, bo np. w KM'kach jest m.in "Jedziemy Władziu" itp.
W Wolsztynie podczas parady też nie machali łapami, tylko manewry były kierowane za pomocą radia, a i tak było opóźnienie parady ok. 40 minut  :P

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Październik 2013, 19:55:05 »
Na manewrach to tak, ale żadna dyżurna nie będzie leciała 10 km, żeby zamachać sobie... nawet stanikiem  :D U mnie teraz i tak większość czynności manewrowych jest wykonywana przez radio.

Do czasu gdy nie padnie radio... Ponadto w przypadku gdy manewry wykonuje nastawnia wykonawcza - która nie posiada radiotelefonu sieci pociągowej (mała stacja która nie ma kanału manewrowego) sygnały ręczne są zbawieniem.

I owszem, jak ktoś chce to może przeprowadzić manewry tylko i wyłącznie na sygnały na tarczach nawet bez uzgodnienia pracy. Niemniej czasami tak się nie da...

Chociaż jak to mawia instruktor mój z PLK: Sygnał stój to nawet stanikiem pani dyżurna może machać  ;)

I to jest święta prawda. Sygnał stój ręczny i dźwiękowy powinny znać i umieć podać kobiety w odprawie, rewidenci, pracownicy warsztatów, czy nawet kasjerki...
« Ostatnia zmiana: 02 Październik 2013, 19:57:25 wysłana przez Andrev »