Autor Wątek: Opóźnienia.  (Przeczytany 175826 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #90 dnia: 06 Listopad 2015, 16:40:12 »
Wniosek: Trzeba zamontować w pojazdach "odkurzacz do liści"....

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #91 dnia: 06 Listopad 2015, 20:53:04 »
Dobrze piszesz ale:
- Zbieranie liści przez lokomotywę powoduję dodatkową pracę i obowiązki jak i generuje koszta.
- Czy liście będą selekcjonowane czy nie?
- Kto będzie odbierał te liście?
- Jak wielkie pojemniki będą na nie?
- Na jakiej podstawie maszynista będzie mógł zbierać liście?
- Jeśli pociąg jest pasażerski to podczas zbierania liści stanie się roboczym a jak wiadomo tylko PLKa może mieć pociągi robocze
- Co zrobić ma maszynista jeśli mu się odkurzacz zapcha, bądź zabierze coś innego niż liście?
- Czy zbieraniem liści nie powinna zająć się spółka PKP Liść Jesienny?
- Co mówią przepisy Lasów Państwowych o zabieraniu ich liści z torów?

Tak więc twój pomysł jest jak najbardziej dobry, ale widzisz jest duuuuuużo niepewności co do finału tego.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #92 dnia: 08 Listopad 2015, 10:01:55 »
Ale ja mam na myśli "odwrotny odkurzacz", że nie będzie zasysać, ale "wypychać" za szyny. Taki jak czasem goście maja co ulice tym zamiatają  ;) Tylko gorzej jak wszystko pójdzie na pasażerów na peronie :D

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #93 dnia: 09 Listopad 2015, 14:17:55 »
Na "putinach" czyt. ET42 pod zgarniaczami nad główką szyny znajdują się druciane szczotki. Gdyby w sezonie jesienno-zimowym opuszczać je tak, aby oczyszczały szynę, zdałoby to egzamin. Niestety nikt o tym nie pomyślał. Podobno na Class-ach 66 można ustawić tryb antypoślizgowy, gdzie pierwsza oś specjalnie "roluje" oczyszczając powierzchnię toczną szyn, ale ile w tym prawdy - nie wiem  8)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #94 dnia: 11 Listopad 2015, 20:50:15 »
Na "putinach" czyt. ET42 pod zgarniaczami nad główką szyny znajdują się druciane szczotki. Gdyby w sezonie jesienno-zimowym opuszczać je tak, aby oczyszczały szynę, zdałoby to egzamin. Niestety nikt o tym nie pomyślał. Podobno na Class-ach 66 można ustawić tryb antypoślizgowy, gdzie pierwsza oś specjalnie "roluje" oczyszczając powierzchnię toczną szyn, ale ile w tym prawdy - nie wiem  8)

Trzeba się dowiedzieć ;)
A co do szczotek, to można dorobić "smarowanie rozjazdów" dodatkowo  ;)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #95 dnia: 14 Listopad 2015, 16:15:50 »
E tam smarowanie, lepiej sypać piachem po rozjazdach to u dyżurnych się forma wzmocni  8) Na ET22 mamy smarowanie obrzeży kół, bo przy ciaśniejszych łukach zestawy zamieniają się w szlifierkę kątową :P

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #96 dnia: 15 Listopad 2015, 17:10:58 »
E tam smarowanie, lepiej sypać piachem po rozjazdach to u dyżurnych się forma wzmocni
U tych RSP, którzy mają mechaniczne, na elektrykach najwyżej sprzęgła niewytrzymają.
8) Na ET22 mamy smarowanie obrzeży kół, bo przy ciaśniejszych łukach zestawy zamieniają się w szlifierkę kątową :P
Dlatego na niekóre linie nie mają wjazdu lub nie miały.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #97 dnia: 15 Listopad 2015, 21:13:10 »
U tych RSP, którzy mają mechaniczne, na elektrykach najwyżej sprzęgła niewytrzymają.

Wydaje Ci się, że nie uszkodzisz (spalisz) silnika? Chyba nigdy nie miałeś styczności z koleją, gdzie piasek jeździ  :)

Offline Tomiexpress

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdynia
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #98 dnia: 18 Listopad 2015, 14:15:04 »
[ciachh..] Podobno na Class-ach 66 można ustawić tryb antypoślizgowy, gdzie pierwsza oś specjalnie "roluje" oczyszczając powierzchnię toczną szyn, ale ile w tym prawdy - nie wiem  8)
Potwierdzam, iż na C66 pierwszy zestaw nieznacznie rolując ( w sposób kontrolowany przez system ) oczyszcza w ten sposób szynę
a żeby nie było wątpliwości , wiem , bo jeździłem ze 3 lata jak mnie pamięć nie myli.