Autor Wątek: Dodatek cz.1  (Przeczytany 24970 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Dodatek cz.1
« dnia: 15 Maj 2014, 09:54:01 »
W latach 70-ych na początku wydawano dod. 1 do SRJP warunki tech-ruchowe linii. W tych drukowanych do 1974r była tablica 18 - wykaz odległości między poster.następczymi, osłonnymi, bocznicowymi, przystankami osobowymi, ładowniami i bocznicami, zawierająca nazwy post. zapowiadawczych i bocznic, post. odstępowych telefonicznych, telegraficznych, półsamoczynnych, samoczynnych, post. osł., p.o. i ładowni. W tablicy tej były np. takie informacje jak kilometraże umieszczonych semaforów np. Będzin sem. wj. N 306,55; sem.wj. A 304,93; sem.wyj. E 305,35; sem. wyj. G 305,73. We wznowionych dod. 1 w 1976r tej tablicy już nie było. Czy orientujecie się jakie wydwanictwo (jakiś inny dodatek) przejął te dane, czy były one później drukowane?

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dodatek cz.1
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maj 2014, 12:53:52 »
To znam, mam nawet na kompie ściągnięte, ale to dot. obecnej sytuacji, a mnie bardziej interesuje sfera historyczna.
   Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Linie kolejowe są oznaczane km i hektometrami. Czasami zaczynają się od liczb ujemnych. Z czego bierze się ta ujemność kilometracji? Np. linia 707 Ka-ce Muchowiec KMB - Staszic zaczyna się od (-2,818) do (1,229). Jak oznacza się w terenie, tą ujemność?
« Ostatnia zmiana: 15 Maj 2014, 13:11:29 wysłana przez EN57-002 »

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Dodatek cz.1
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Maj 2014, 14:03:09 »
Linia zaczyna się od jakiegoś elementu infrastruktury np rozjazdu. To jest punkt 0 "zero" ale przedłużeniem linii jest/może być tor stacyjny główny lub dodatkowy (na wprost). I tu mamy znowu rozjazd lub np semafor. Elementy te w stosunku do punktu zero są na ujemnej kilometracji i mogą być zaliczone do tej linii.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dodatek cz.1
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Maj 2014, 15:50:45 »
Czyli (aby za bardzo nie gdybać) jeżeli od Liskowa do Testowa linia zacznie nam się na rozj. nr 3 i tu będzie pkt. 0, a chcemy do niej zaliczyć tor 4, tor 22 i tor 72 to jej faktyczny początek to będzie [na mniej więcej (-1,450)] ?

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Dodatek cz.1
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Maj 2014, 21:06:49 »
Tak, ale tylko jeden tor. I może być to np tylko tor 4a do rozjazdu 8 lub też nawet cały tor 4 bo jest on dla tego kierunku torem głównym zasadniczy. A na stacji Testowo może się się to liczyć od rozjazdu 24....

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dodatek cz.1
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Maj 2014, 22:45:22 »
Zastanawiem sie w takim razie skąd biora takie znacze odległości jak (-2,818), ale musiałbym się spytać kogoś lokalnie co to za twór.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dodatek cz.1
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Maj 2014, 07:31:09 »
Idealnym przykladem tego co mowisz jest linia 311 ktora kiedys zaczynala sie na podg Dębowa Góra a po jego likwidacji poczatek linii mamy w Jeleniej Gorze czyli w kilometrze -3,124
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_311_Jelenia_G%C3%B3ra_-_Granica_Pa%C5%84stwa_%28Jakuszyce%29