Autor Wątek: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"  (Przeczytany 85652 razy)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Styczeń 2012, 19:33:01 »
W tedy to nie jest semafor wjazdowy z komorą światła dla Sz.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Styczeń 2012, 23:20:37 »
14.  Pociąg zatrzymany przed semaforem wskazującym sygnał Sr 1 lub S 1 "Stój", nieoświetlonym lub wskazującym białe światło bądź sygnał wątpliwy, z wyjątkiem semafora odstępowego samoczynnego, może jechać dalej, jeżeli na semaforze ukaże się sygnał zezwalający lub sygnał zastępczy, albo na rozkaz pisemny, doręczony drużynie pociągowej lub przekazany za pomocą urządzeń łączności.

Prawdę mówiąc, i trzymając się instrukcji to choinkę można pominąć "na wszystko". Czyli sygnał zezwalający, zastępczy, albo rozkaz. Zakładając jednak, że owa choinka powstała przy podawaniu sygnału zezwalającego no to pozostaje zastępczy i albo rozkaz.

Za pomocą rozkazu pisemnego "S" wydaje się drużynie pociągowej i manewrowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
1)   zezwolenie na przejechanie obok semafora wyjazdowego, wskazującego sygnał "Stój", sygnał wątpliwy, białe światło bądź nieoświetlonego, o ile nie można podać sygnału zastępczego "Sz"


Jeśli natomiast owy sygnał wątpliwy spowodowałby nienastawienie się sygnału stój, czyli czerwone + zielone np. świecące się stale na semaforze półsamoczynnym, przykładowo wjazdowym, to czy nie powinno się wtedy zastosować paragrafu mówiącego o nienastawieniu się sygnału "stój" na semaforze, czyli nakaz ustawienia tarczy D1?


Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Styczeń 2012, 12:18:38 »
Przepis mówi jasno. Sygnał zastępczy na semaforze wjazdowym, to czerwone ciągłe i białe migające. Dziękuje.

To jest "typowy" obraz Sz-ta ;) że tak się wyrażę "wyidealizowany"
Jezeli biale miga to na semaforze moze byc dyskoteka.
Dziekuje :)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Styczeń 2012, 12:44:13 »
Nie istotne. Nie istotne. :D

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Listopad 2012, 08:04:22 »
Jeżeli sygnałem "Stój" jest również ciemny semafor i mamy taki przypadek zarówno dla semafora wjazdowego i wyjazdowego na danym posterunku ruchu (stacji), to, w przypadku braku możliwości podania "Sz", rozkaz pisemny należy podyktować osobno dla każdego semafora, czy wystarczy jeden rozkaz "S" z wypełnionymi odpowiednimi działkami po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym? Czy dla każdego z osobna, dla wyjazdowego po wjeździe i zatrzymaniu pod wjazdowym? Mowa o pociągu bez planowego zatrzymania na tej stacji. 

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Listopad 2012, 10:19:45 »
Wtedy się jedzie na "gębe".

Zatrzymuj się pod wjazdowym i tyle. Dyktujesz co trzeba i robi przelot.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Listopad 2012, 12:27:28 »
Dla kazdego semafora trzeba podyktowac osobny S.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Listopad 2012, 11:26:23 »
W specjalnych sytuacjach, kiedy np. Od wyjazdowego zaczyna się znaczne nachylenie przekraczające 12 promili (lub nawet mniej) można pod wjazdem podyktować rozkaz na wjazd i wyjazd "od razu", na dwóch osobnych rozkazach oczywiście. Wtedy ciężki towarowy poleci bez zatrzymania pod wyjazdem i zmniejszy możliwość "nie wyciągnięcia".

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Listopad 2012, 12:48:37 »
Dyktowanie dwóch rozkazów dla każdego semafora osobno (wjazd i wyjazd dla danej stacji - przejazd) tylko wydłuży czas ich przekazania. Rozumiem, jeżeli takie stawia się wymagania i tak przebiega szkolenie w tym zakresie, ale czy jest to uzasadnione przepisami? Rozkaz taki wymaga powtórzenia, więc ryzyko pomyłki jest takie same jak dyktowanie każdego z osobna.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Listopad 2012, 12:55:25 »
Po prostu nie ma takiego rozkazu, który umożliwiałby odniesienie się do więcej niż jednego semafora.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Listopad 2012, 12:56:25 »
Dyktowanie dwóch rozkazów dla każdego semafora osobno (wjazd i wyjazd dla danej stacji - przejazd) tylko wydłuży czas ich przekazania. Rozumiem, jeżeli takie stawia się wymagania i tak przebiega szkolenie w tym zakresie, ale czy jest to uzasadnione przepisami? Rozkaz taki wymaga powtórzenia, więc ryzyko pomyłki jest takie same jak dyktowanie każdego z osobna.

Dlatego, jak wspomniałem wyżej jedzie się "na gębe". Szkoda czasu na dyktowanie, lepiej powiedzieć "można jechać, nie da rady mrugać droga wolna i leży." A jak nie chce to niech stoi i się meczy z rozkazami.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2012, 12:58:00 wysłana przez jageer »

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Listopad 2012, 13:03:19 »
Może i maszynista pojedzie w takiej sytuacji "na gębę", ale zastanawia ich różnorodność postępowania i czym to jest podyktowane, a może co nie jest zakazane to jest dozwolone przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa ruchu kolejowego?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Listopad 2012, 14:59:38 »
A ja nie mówię tutaj o sytuacji jazdy "na gębę".
Mówię o sytuacji, kiedy dyktuje się przepisowo dwa rozkazy. Jeden na wjazd, drugi na wyjazd.

Dyktowanie dwóch rozkazów dla każdego semafora osobno (wjazd i wyjazd dla danej stacji - przejazd) tylko wydłuży czas ich przekazania.

Mówię o sytuacji, kiedy dyktuje się przepisowo dwa rozkazy. Jeden na wjazd, drugi na wyjazd.
Do tego dochodzi to, że odpada jedno wyhamowanie składu, luzowanie i ponowny rozruch, co przy niektórych składach, to nawet 4 minuty.

Rozumiem, jeżeli takie stawia się wymagania i tak przebiega szkolenie w tym zakresie, ale czy jest to uzasadnione przepisami?

Zapraszam do lektury.
Ir-1, §57, ust 22 i 23.

Rozkaz taki wymaga powtórzenia, więc ryzyko pomyłki jest takie same jak dyktowanie każdego z osobna.

Yyyyy... Skoro wymaga powtórzenia, to gdzie to ryzyko pomyłki? Chyba, że mechanik albo ISDR jest głuchy...

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Listopad 2012, 15:53:28 »
Panowie co wy się tak spinacie, przepisowcy wielcy się znaleźli  ;D Żartowałem z jazdą na gębę - trochę humoru wśród sztywniactwa na forum się przyda ;)
Jest tak jak napisał Maku i tyle w temacie...

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Listopad 2012, 16:13:48 »
Przytoczone przepisy Ir-1, §57, ust 22 i 23 nie zabraniają przekazania w jednym rozkazie "S" więcej niż jedno zezwolenie czy polecenie. Jeden druk R305 stanowi jeden rozkaz a nie jego działka. Ust. 25 mówi o obramowaniu działek z obowiązującą treścią, więc gdzie tu zakaz? A może tylko tak się przyjęło, tyle że nie wszyscy.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2012, 16:17:36 wysłana przez stanislaw57 »