Autor Wątek: Strefa odziaływania SSP  (Przeczytany 1034 razy)

Offline Dulson

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Strefa odziaływania SSP
« dnia: 10 Marca 2021, 15:03:56 »
Witam, mam takie zapytania, albo kilka zapytań w zależności co mi się urodzi podczas pisania tego tekstu.

Schemat:

stacja A(110.000)          czujnik 119,000         przejazd 120.000          czujnik 121,000          stacja B(120.000)

Przejazd 120,000 to przejazd kat. B z możliwością wyłączenia czujników w torze. Przejazd znajduje się na szlaku 1 torowym, miedzy stacjami A i B. Wszystko tutaj jest przykładowo, by zrozumieć sens pewnych rzeczy. Strefa odziaływania SSP 120,000 to 119,000 do 121,000. W przypadku jazdy pociągu rob do km 119,500(ze stacji A) i z powrotem do stacji A.

Zamykamy tor szlakowym mamy do wypuszczenia pojazd Rob1. Czy jest potrzeba informowania Roba o ograniczeniu do 20 km/h, wielokrotnym baczność przed tym przejazdem? Czy jest konieczne informowanie pracownika wyznaczonego regulaminem technicznym o oznakowaniu tego przejazdu kolejowo drogowego?
Według mnie i tak nie nie.
Tak - bo tak brzmi instrukcja, która mówi o pracy pociągu w strefie odziaływania SSP bez rozróżnienia przypadków, a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.

Co o tym sądzicie?
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2021, 18:53:26 wysłana przez Dulson »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 364
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marca 2021, 09:27:41 »
Odpowiedzią na pytanie jest paragraf 6, ust. 1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1).
Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.
Powyższe zdanie jest subiektywną oceną i nie może być podstawą ani wykładnią przepisów. Jaką masz gwarancję, że miejsca wyznaczonego rozkazem pociąg roboczy nie przejedzie?
Sam przecież napisałeś:
(...) a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
I o tym właśnie mówi ust. 4 przywołanego paragrafu.
Paweł Piotr

Offline Dulson

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marca 2021, 21:00:59 »
Nie mam gwarancji, (trochę odbiegne od tematu) ale jak wjeżdżam do stacji z jednej strony pociągiem, to za wyjazdowym semaforem od drugiej strony jak mam przejazd to go nie zamykam, a może powinienem go zamknąć, bo jakby sobie maszynista przejechał dalej? No i wiele podobnego typu pytań mogę zadać.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2021, 21:23:39 wysłana przez Dulson »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1371
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Marca 2021, 21:26:35 »
Zapoznaj się z tablicą zależności, czy zamknąć ten przejazd ..... i zapisami w RTS....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Dulson

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Marca 2021, 21:28:20 »
Nie ma jego zamknięcia w tablicy zależności, pewnie ze względu na prędkość 40 km/h, ale szansa jednak przejechania "przypadkowo" też jest taka sama jak i tego poc roboczego. Jednak tu się nie zamyka, a tam powinno się, to jest totalnie nie zrozumiałe.

Trochę doprecyzuje o co mi chodziło z tym przejazdem, bo tak w sumie bez sensu to wcześniej napisałem:
Semafor wyjazdowy E jest na wysokości ukresu rozjazdu 1 kierującego na tor 1 zas lub 3 zwr. Zaraz za ukresem w kierunku szlaku znajduje się przejazd, płyta zaczyna się około 5 metrów za semaforem. W okolicy wyjazdu jest W9 ograniczający prędkość do 40 km/h z powodu geo. Gdy poc wjeżdża z drugiej strony nie ma w RT konieczności jego zamykania. Jednakże tutaj też może być przypadek ze maszynista sobie przejedzie semafor. No, a nikt "profilaktycznie" go nie zamyka.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2021, 22:09:34 wysłana przez Dulson »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 364
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Marca 2021, 09:10:17 »
Oto przykład tzw. sytuacji zastanej. Rysunek przedstawia fragment małej stacji, na której funkcjonują ręczne usrk, w których sygnalizację kształtową zastąpiono sygnalizacją świetlną (nie naruszając pozostałych usrk, szczególnie ich wewnętrznej struktury). W tym typie urządzeń w większości przypadków nie stosowano zależności pomiędzy urządzeniami do obsługi rogatki (windy rogatkowe), a stosowne uwagi, dotyczące konieczności zamykania przejazdu w określonych przebiegach, realizowanych w stacji, były umieszczanie w RT oraz bardzo często na osobnych tabliczkach typu "Zamknij przejazd", zawieszanych na skrzyniach blokowych, skrzyniach kluczowych lub bezpośrednio przy zamkach kluczy przebiegowych lub sygnałowych. Gdy weszły w życie przepisy wytycznych Ie-4 (WTB-E10), zawarto tam zapis, że urządzenia zainstalowane przed wejściem w życie wytycznych mogą być nadal eksploatowane na warunkach, na których zostały pobudowane (paragraf 1, ust. 3 wytycznych Ie-4 (WTB-E10).
Gdyby jednak na tej stacji miała być dokonana modernizacja usrk z ich zmianą na elektryczne przekaźnikowe lub komputerowe, przebiegi zorganizowane uzależniono by od zamknięcia przejazdu zgodnie z zapisami paragrafu 7, ust. 5, pkt 9a i 9b, wytycznych Ie-4 (WTB-E10).
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1371
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marca 2021, 10:01:53 »
Jeżeli zamawiający (zarządca infrastruktury) zlecił w zadaniu wymianę sygnalizacji i tylko to obejmowało to nie uzależniono przejazdu... Jeżeli zawarto zapisy o dostosowaniu ble ble ... To trzeba by to wykonać, znając życie za kilka miesięcy na stacji X dokona się przebudowy przejazdu i powiązania  ;) jeżeli jednak nie ma powiązania, a droga ochronna jest przez przejazd w RTS powinien być zapis o zamykaniu ....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Magik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Siedlce
Odp: Strefa odziaływania SSP
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Marca 2021, 13:08:11 »
A ja jeszcze dorzucę, że przy każdorazowym wyłączeniu czujników (nawet jeśli rob nie dojeżdża) należy dokonać odpisu w e1758. Wiec jak ten fakt wytłumaczyć ? :D