Forum Główne > Ruch kolejowy

Tor lewy i cofanie

(1/8) > >>

tm_bz:
Takie dwa pytania. Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24, zatrzymujemy się za semaforem i czy na podstawie S będzie kontynuacja jazdy dalej na tor lewy czy nie?
Cofamy pociąg na szlaku przy sbl semafory są nie ważne ignorujemy po prostu je, a na szlaku z APO pomijanie ich będzie za pomocą S?

Paweł Piotr:
Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
To jest sytuacja nierealna. Jeżeli na semaforze wyjazdowym został podany sygnał zezwalający na wyjazd na tor lewy, to znaczy, że taki przebieg jest zorganizowany i przewidziany w tablicy zależności, a warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24. Jeśli np. na wskaźniku W 24 spali się żarówka, to semafora nie da się wyświetlić na sygnał zezwalający.
W takim przypadku należy postąpić zgodnie z paragrafem 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1).
O cofaniu pociągu na szlaku proszę dokładnie przeczytać paragraf 70 wspomnianej instrukcji.
Na końcu tej instrukcji są przykłady rozkazów pisemnych, proszę zapoznać się z ich działkami - wszystko będzie jasne.

jageer:
Najpierw zapala się w24 potem "wolna" jeżeli w24 nie zadziała bo się np spali żarówka to semafor się nie wyświetli.  Jeżeli semafor się wyświetli z w24 ale w miedzyczasie się spalił żarówka wskaźnika, semafor wygasi się na "stój".

Psycho:

--- Cytat: tm_bz w 24 Kwietnia 2021, 20:50:18 ---zatrzymujemy się za semaforem i czy na podstawie S będzie kontynuacja jazdy dalej na tor lewy czy nie?

--- Koniec cytatu ---

Chodzi Tobie pewnie o to czy nie powinien to być "N"... Zezwolenie dotyczy kontynuowanie jazdy, a nie zezwolenia na wyjazd na tor lewy lub prawy dlatego "S". Tyle w teorii...


--- Cytat: tm_bz w 24 Kwietnia 2021, 20:50:18 ---Cofamy pociąg na szlaku przy sbl semafory są nie ważne ignorujemy po prostu je, a na szlaku z APO pomijanie ich będzie za pomocą S?

--- Koniec cytatu ---

Oczywistym jest to, że cofanie na szlaku z APO powinno być uzgodnione z dyżurnym ruchu (5km/h nie wchodzi w grę...). Jeśli się nie mylę to powinny tam być semafory półsamoczynne, a wtedy powinien być "S" z zezwoleniem na przejechanie obok obsługiwanego semafora odstępowego...

Paweł Piotr:
Zezwolenie dotyczy kontynuowanie jazdy, a nie zezwolenia na wyjazd na tor lewy lub prawy dlatego "S". Tyle w teorii...
Proszę wskazać przepis, który zezwala na wyjechanie na tor lewy przy pomocy rozkazu pisemnego S, lub zezwala na "kontynuowanie" jazdy po torze lewym przy pomocy rozkazu pisemnego S. Kontynuować coś można po uprzednim zezwoleniu na to coś, nieprawdaż?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej