Forum Główne > Ruch kolejowy
Tor lewy i cofanie
Psycho:
--- Cytat: Paweł Piotr w 25 Kwiecień 2021, 21:24:20 ---Proszę wskazać przepis, który zezwala na wyjechanie na tor lewy przy pomocy rozkazu pisemnego S,
--- Koniec cytatu ---
Hmm... czy nie napisałem czegoś odwrotnego... "Zezwolenie nie dotyczy zezwolenia na wyjazd na tor lewy lub prawy"
--- Cytat: Paweł Piotr w 25 Kwiecień 2021, 21:24:20 ---lub zezwala na "kontynuowanie" jazdy po torze lewym przy pomocy rozkazu pisemnego S. Kontynuować coś można po uprzednim zezwoleniu na to coś, nieprawdaż?
--- Koniec cytatu ---
Autor napisał, że zatrzymał się za semaforem (pomijam opisaną okoliczność, ponieważ samo zatrzymanie za semaforem nie jest niczym nadzwyczajnym...), to oznacza, że uprzednio zezwolenie się pojawiło.
Uważasz, że należy rozdzielić "kontynuowanie jazdy" w zależności od kierunku wyjazdu odpowiednio na "S" i "N"? Jest przepis na "kontynuowanie jazdy" przekazane rozkazem "N"?
Paweł Piotr:
Autor napisał:
Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
Zatem:
1. Informacja dyżurnego ruchu nie jest zezwoleniem.
2. Brak wskaźnika W 24 (fizyczny brak, czy brak wyświetlenia wskaźnika?).
3. Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
4. Jeżeli na semaforze nie ma wskaźnika W 24, to semafor ten nie jest przystosowany do podawania sygnału zezwalającego na tor lewy.
5. Jeśli na semaforze jest wskaźnik W 24, to wyświetlenie na semaforze sygnału zezwalającego dla jazdy na tor lewy jest możliwe WYŁĄCZNIE po uprzednim wyświetleniu wskaźnika W 24 (o czym pisałem poprzednio).
6. Traktując dosłownie to, co autor napisał (informacja dyż. ruchu o wyjeździe na tor lewy, semafor wyświetlony na sygnał zezwalający na jazdę, brak wskaźnika W 24) jest wystarczającym powodem do zatrzymania pociągu i wezwania komisji kolejowej z powodu źle funkcjonujących urządzeń srk.
7. Brak podstawowych informacji: czy jest zamknięcie toru prawego, czy nie, jaki jest rodzaj blokady liniowej, jaki jest wprowadzony sposób ruchu pomiędzy stacjami, czy urządzenia srk są przystosowane do banalizacji, czy nie...
Proszę zapoznać się uważniej z paragrafem 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1).
8. Wszystkie elementy dotyczące wyjazdu na tor lewy (zezwolenie, informacja dyż. ruchu, odpowiednie obrazy sygnałowe, odpowiednia droga przebiegu) MUSZĄ BYĆ SPÓJNE. Tutaj nie są.
Psycho:
Temat wyświetlenia W24 została autorowi wyjaśniona więc nie ma potrzeby tego powtarzać - zakwestionowałeś rozkaz "S" dotyczący dalszego kontynuowania jazdy...
--- Cytat: Paweł Piotr w 26 Kwiecień 2021, 13:15:57 ---3. Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
7. Brak podstawowych informacji: czy jest zamknięcie toru prawego, czy nie, jaki jest rodzaj blokady liniowej, jaki jest wprowadzony sposób ruchu pomiędzy stacjami, czy urządzenia srk są przystosowane do banalizacji, czy nie...
--- Koniec cytatu ---
Czy rozkaz na "kontynuowanie jazdy" będzie wyglądał inaczej przy zamkniętym torze prawym i prowadzeniu ruchu po lewym przy zbanalizowanych urządzeniach?
Paweł Piotr:
Proszę mi najpierw wytłumaczyć, jak to jest możliwe, że semafor jest wyświetlony na sygnał zezwalający na jazdę na lewy tor, co w informacji potwierdza dyżurny ruchu, a brak jest wskaźnika W 24 (lub nie jest wyświetlony)?
I powtarzam pytanie - Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
jageer:
Jeszcze jest opcja, że mocne słońce albo żarówka słabo jarzy ;)
Chociaż brak wskaźnika to chyba fizycznie brak wskaźnika ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej