Forum Główne > Ruch kolejowy

Tor lewy i cofanie

<< < (3/8) > >>

Psycho:

--- Cytat: Paweł Piotr w 26 Kwiecień 2021, 15:03:10 ---Proszę mi najpierw wytłumaczyć, jak to jest możliwe, że semafor jest wyświetlony na sygnał zezwalający na jazdę na lewy tor, co w informacji potwierdza dyżurny ruchu, a brak jest wskaźnika W 24 (lub nie jest wyświetlony)?

--- Koniec cytatu ---
Temat wyświetlenia W24 została autorowi wyjaśniona, czy trzeba to powtórzyć?

--- Cytat: Paweł Piotr w 24 Kwiecień 2021, 22:50:12 ---warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24.

--- Koniec cytatu ---


--- Cytat: Paweł Piotr w 26 Kwiecień 2021, 15:03:10 ---I powtarzam pytanie - Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?

--- Koniec cytatu ---

przy tak niefortunnie opisanym przykładzie widzę tutaj jedynie wyjazd na zezwalający+W24 lub Sz+W24 - który wygasł przed minięciem semafora przez czoło pociągu...

Paweł Piotr:
przy tak niefortunnie opisanym przykładzie widzę tutaj jedynie wyjazd na zezwalający+W24 lub Sz+W24 - który wygasł przed minięciem semafora przez czoło pociągu...
Czyli de facto będziemy mieć do czynienia z wygaśnięciem semafora spowodowanym wygaśnięciem W 24 lub przedwczesnym wygaśnięciem Sz, z tego samego powodu.
Ta sytuacja jest opisana w paragrafie 47, ust. 11 instrukcji Ir-1 (R-1):
W razie zatrzymania się pociągu wskutek przedwczesnego nastawienia się sygnału "Stój", pozwolenie na dalszą jazdę pociągu, należy po spełnieniu warunków niezbędnych do wyprawienia pociągu, dać za pomocą sygnału zastępczego lub rozkazu pisemnego, jeżeli urządzenia nie zezwalają na ponowne podanie sygnału zezwalającego na semaforze.
Ponieważ czoło zatrzymanego pociągu minęło semafor wyjazdowy, pozostaje danie rozkazu pisemnego. Jakiego? Takiego, jaki jest wymagany przy wyjeździe pociągu na tor lewy. Czyli wracamy do paragrafu 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1), który opisuje warunki niezbędne do wyprawienia pociągu po torze lewym. A tam nie ma nic o rozkazie pisemnym S...

Psycho:
Ciekawa koncepcja...
Cytowany ustęp odnosi się jednak do sytuacji, w której czoło pociągu zatrzymało się przed semaforem stąd "propozycja" ponownego dania zezwalającego lub Sz albo wydania rozkazu.
Podstawą do wyjazdu pociągu był sygnał zezwalającego+W24 (lub Sz+W24), a z uwagi na to że przedwcześnie wygasł i pociąg zatrzymał się za semaforem maszynista może:

* kontynuować jazdę po otrzymaniu zgłoszenia o tym, że nie ma przeszkód do dalszej jazdy albo
* żądać pisemnego potwierdzenia o braku przeszkód do kontynuowania jazdy przekazanego rozkazem "S" - zgodnie z przepisem
Zakładając, że dyżurny ruchu potrafi odróżnić prawidłowo nastawioną drogę przebiegu od przeszkód, które uniemożliwiają kontynuowanie dalszej jazdy pkt.1 mógłby mieć miejsce jednak przepisy zakładają w tej sytuacji zastosowanie się do pkt 2...
Wspominany §54 ust.7 instrukcji Ir-1 (R-1) należy połączyć w tym przypadku z §58 ust.4 pkt.10)

Czy dla kontynuowania wjazdu pociąg jadącego z kierunku przeciwnego do zasadniczego, którego czoło z powodu przedwczesnego nastawienia się sygnału "stój", zatrzymało się za semaforem należy Twoim zdaniem przekazać też rozkaz "N"?

Paweł Piotr:
Z Ir3: (paragraf 58, ust. 4, pkt. 10 operuje tymi pojęciami):
5. Sygnałowe i przebiegowe miejsce końca pociągu.
1) sygnałowe miejsce końca pociągu ustala się tak, aby pracownik obowiązany do stwierdzenia przejazdu końca pociągu mógł stwierdzić, czy znajdują się sygnały końca pociągu, a ponadto, aby miejsce to znajdowało się co najmniej 100 m za semaforem, a dla wjazdu z toru lewego co najmniej 100 m za semaforem (sygnalizatorem) a jeśli go niema co najmniej 100 m za miejscem wyznaczającym granicę stacji.
2) przebiegowe miejsce końca pociągu ustala się za semaforem wjazdowym lub wyjazdowym tak, aby koniec pociągu minął wszystkie zwrotnice i skrzyżowania znajdujące się na drodze przebiegu oraz urządzenia oddziaływania pociągu, służące do zwalniania elektrycznie utwierdzonego przebiegu jeżeli jest takie urządzenie. W działce 32 należy wskazać konkretne miejsce na gruncie (np. ukres) , biorąc pod uwagę brak takiego urządzenia lub możliwości nieprawidłowego jego działania.
Nie wiem, jak chcesz to dopasować do pytania zadanego na samym początku...
Doczytaj też o tym, jakie informacje należy przekazać maszyniście wyjeżdżającemu na szlak na tor lewy i znajdź je w druku rozkazu pisemnego S...

Psycho:

--- Cytat: Paweł Piotr w 26 Kwiecień 2021, 20:46:32 ---Nie wiem, jak chcesz to dopasować do pytania zadanego na samym początku...
Doczytaj też o tym, jakie informacje należy przekazać maszyniście wyjeżdżającemu na szlak na tor lewy i znajdź je w druku rozkazu pisemnego S...

--- Koniec cytatu ---

Właśnie zatrzymanie się pociągu przed miejscem przebiegowym tym czynnikiem komplikującym pracę. Jeśli pociąg zatrzymałby się za miejscem przebiegowym to maszynista ewentualnie poinformowałby jedynie o zatrzymaniu pociągu, a następnie wznowieniu jego jazdy.
Twoim zdaniem na rozkazie "N" należy wypisać dz.1 i 6, a może jeszcze 4? W rozkazie "S" należy wypisać jedynie dz.4. Ostatecznie (w przypadku rozbieżności zdań w tym temacie), wydanie rozkazu "N" na kontynuowanie wyjazdu i tak zakończyłoby się na wypisaniu jedynie dz.6 więc żadne dodatkowe informację wynikające z innych działek nie będą przekazywane...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej