prosiłbym o mniej więcej, podanie praktycznego przypadku, zastosowania pierwszej części.
Przekazanie rozkazu pisemnego, gdy czoło pociągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego miejsca końca pociągu powinno mieć miejsce gdy np.:
1) w czasie wyjazdu, po minięciu sygnału zezwalającego na semaforze przez czoło pociągu nastąpi zerwanie hamulca bezpieczeństwa przez co pociąg zostanie zatrzymany "na rozjazdach" (przed miejscem przebiegowym);
2) w czasie wyjazdu, po minięciu sygnału zezwalającego na semaforze przez czoło pociągu maszynista zauważy przeszkodę w postaci zwierzyny, ludzi na torach, samochodu na przejeździe - przez co pociąg zostanie zatrzymany "na rozjazdach";
3) w czasie wyjazdu, po minięciu sygnału zezwalającego na semaforze przez czoło pociągu dyżurny, nastawniczy, zwrotniczy lub inna osoba będzie podawała sygnał "stój" - przez co pociąg zostanie zatrzymany "na rozjazdach"(przed miejscem przebiegowym);
W praktyce zauważam, że w sytuacjach opisanych w pkt.1),2), gdzie do zatrzymania doszło z powodu dobrze znanego maszyniście dalsze kontynuowanie jazdy odbywa się na porozumienie radiotelefoniczne z dyżurnym. W pkt.3) "raczej" wydaje się rozkaz na dalsze kontynuowanie...
Moim zdaniem §58 ust.4 pkt.10) powinien obejmować też przypadki, w których doszło do zatrzymania pociągu tak, że czoło pociągu minęło obsługiwany semafor lecz koniec pociągu nie minął sygnałowego miejsca końca pociągu i nie minął przebiegowego miejsca końca pociągu...