Autor Wątek: wyznaczanie prędkości pociągu  (Przeczytany 11078 razy)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
wyznaczanie prędkości pociągu
« dnia: 22 Stycznia 2012, 14:44:39 »
Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze  pół Polski?

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1390
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Stycznia 2012, 15:47:36 »
Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze  pół Polski?

Proponuję zadzwonić do PLK... Tutaj nikt z nas takich przepisów nie ustala....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Stycznia 2012, 16:02:18 »
Dyżurny ruchu powinien chyba nie tylko znać przepisy ale je rozumieć w sensie ich znaczenia organizacyjnego i nie tylko. Jeżeli pracownik przewoźnika ustali taką prędkość (nie wnikam jak), to czy dyżurny ruchu wystawi rozkaz pisemny potwierdzając tym samym poprawność tego wskazania?

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1390
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Stycznia 2012, 16:54:39 »
Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej)

A zresztą, jak w "grę" ma wejść zmiana składu? Co przewoźnik specjalnie doda 1 wagon albo go doładuje lub zmieni serię lokomotywy?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Stycznia 2012, 17:00:18 »
Miałem na myśli pociąg pasażerski na stacji pośredniej i przypadek wyłączenia hamulca w jednym czy w paru wagonach (awaria) a pociąg musi jechać dalej w niezmienionym składzie lecz ze zmniejszona masa hamującą poniżej wymaganej. Pozostało jeszcze przejechać pół Polski po różnych liniach kolejowych.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1390
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Stycznia 2012, 17:06:17 »
Pewno jest tak: odczepiamy wagon, ale co później z nim ? Ludzi przeniesiemy do zatłoczonego wagonu już, braki taborowe - na małej stacji odepną wagon i co, skąd wezmą podobny? A np odczepienie sypialnego w środku nocy bo się popsuł? I co ludzi budzić wypad na korytarz w wagonie klasy 2 albo 1 ? Lub w dobrym wypadku siedzieć? Albo przelokować nagle do innych ?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Stycznia 2012, 17:10:01 »
Przecież pociąg może jechać z wyłączonym hamulcem w wagonie (oby nie dwa ostatnie) ale trzeba obniżyć prędkość dla pozostałych np. 300km po różnych liniach kolejowych i poza obszar ujęty w Dodatku 1, jaki jest w dyspozycji ISDR-a.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Stycznia 2012, 23:56:39 »
Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej

Oprócz tego w "analizie" przy uruchamianym pociągu podaje się też serię, a nawet numer boczny lokomotywy. To wszystko znajduje się w wykazie wagonów w składzie pociągu, który przewoźnik ma obowiązek dostarczyć na posterunek ruchu gdzie rozpoczyna bieg.