Forum Główne > Ruch kolejowy
wyznaczanie prędkości pociągu
jageer:
Pewno jest tak: odczepiamy wagon, ale co później z nim ? Ludzi przeniesiemy do zatłoczonego wagonu już, braki taborowe - na małej stacji odepną wagon i co, skąd wezmą podobny? A np odczepienie sypialnego w środku nocy bo się popsuł? I co ludzi budzić wypad na korytarz w wagonie klasy 2 albo 1 ? Lub w dobrym wypadku siedzieć? Albo przelokować nagle do innych ?
stanislaw57:
Przecież pociąg może jechać z wyłączonym hamulcem w wagonie (oby nie dwa ostatnie) ale trzeba obniżyć prędkość dla pozostałych np. 300km po różnych liniach kolejowych i poza obszar ujęty w Dodatku 1, jaki jest w dyspozycji ISDR-a.
Andrev:
--- Cytat: jageer w 22 Styczeń 2012, 16:54:39 ---Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej
--- Koniec cytatu ---
Oprócz tego w "analizie" przy uruchamianym pociągu podaje się też serię, a nawet numer boczny lokomotywy. To wszystko znajduje się w wykazie wagonów w składzie pociągu, który przewoźnik ma obowiązek dostarczyć na posterunek ruchu gdzie rozpoczyna bieg.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej