Autor Wątek: Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.  (Przeczytany 2013 razy)

Offline matek123

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.
« dnia: 05 Czerwca 2022, 09:06:32 »
Cześć. Próbuję trochę się pobawić skryptem przejazdów w Maszynie i uznałem, że tu ktoś szybciej będzie wiedział. Czy podczas wyłączenia czujników SSP na torze zamkniętym z  powodu robót, TOPy dla toru czynnego będą pokazywać Osp2 czy Osp1?
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2022, 10:03:40 wysłana przez matek123 »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca 2022, 12:54:07 »
W obecnie eksploatowanych urządzenia ssp z TOP na szlakach dwutorowych istnieje możliwość wyłączenia czujników tylko po jednym torze (np. w przypadku zamknięcia toru), natomiast po drugim torze (czynnym w przypadku zamknięcia jednego z torów szlakowych) czujniki i TOP są w pełni sprawne i działają zgodnie z zapisami przepisów, to znaczy w stanie zasadniczym TOP są wygaszone, natomiast po najeździe pociągu na czujnik następuje sekwencja działania urządzeń ssp z odpowiednią sygnalizacją - w przypadku prawidłowo działających urządzeń TOP wskaże sygnał Osp 2, w przypadku przeszkód w prawidłowym działaniu ssp TOP wskaże sygnał Osp 1.
Paweł Piotr