Autor Wątek: Brak kontroli i brak drogi oporowej  (Przeczytany 3600 razy)

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Brak kontroli i brak drogi oporowej
« dnia: 10 Sierpnia 2022, 17:20:52 »
Czy gdy podczas braku kontroli położenia rozjazdu oraz braku drogi oporowej w suwaku (przez co nie można zabezpieczyć iglicy odlegającej zamkiem trzpieniowym) można puścić pociąg na zabezpieczonej tylko iglicy dolegającej spona iglicową?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Brak kontroli i brak drogi oporowej
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia 2022, 17:51:03 »
Jeśli mówimy o położeniu, to w odniesieniu do zwrotnicy rozjazdu, a nie rozjazdu. Rozjazd jest budowlą inżynierską i jego położenie zostało już ustalone w określonym układzie torowym i jest w tym układzie niezmienne. Zmienia się tylko położenie jego zwrotnicy (zwrotnic w rozjeździe krzyżowym). Jeśli nie można uzyskać w żaden sposób kontroli iglicy odlegającej i nie ma możliwości jej zabezpieczenia, jako odlegającej, jazda na ostrze tej zwrotnicy jest zabroniona. Przy zabezpieczeniu sponą tylko iglicy dolegającej, możliwa jest wyłącznie warunkowa jazda  z ostrza.
Paweł Piotr

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Brak kontroli i brak drogi oporowej
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpnia 2022, 17:53:44 »
A można wiedzieć co oznacza "warunkowa" jazda z ostrza? Że nie w każdym przypadku można jechać z ostrza?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Brak kontroli i brak drogi oporowej
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2022, 19:28:53 »
Iglica dolegająca została zabezpieczona, odlegającą należy brechą odsunąć, by założyć zamek, jeśli to jest niemożliwe, każda jazda z ostrza ( i tylko z ostrza ) jest jazdą warunkową, bo nie wiemy, jakie będą tego konsekwencje (uszkodzenie napędu, uszkodzenie zamknięcia, uszkodzenie iglicy, uszkodzenie ściągu itp.)
Paweł Piotr

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Brak kontroli i brak drogi oporowej
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Sierpnia 2022, 20:48:18 »
Czyli gdy przydarzy się wyżej opisana sytuacja pracownikowi posterunku ruchu, to nie powinien on puścić żadnego pociągu po tym rozjeździe, nawet z ostrza gdy nie będzie możliwe założenie zamka na iglicę odlegającą, nawet jeżeli iglica dolegajaca będzie zabezpieczona sponą, tylko czekać na monterow i czekać aż usuną usterkę? Dobrze rozumiem?