Autor Wątek: Kilka uwag  (Przeczytany 1772 razy)

Offline Najdos

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Świebodzin
Kilka uwag
« dnia: 30 Kwiecień 2024, 12:42:27 »
Cześć!
W trakcie kilkumiesięcznej zabawy z symulatorem nasunęło mi się kilka pytań i zauważyłem kilka nieprawidłowości:
1. Na stacji zasymulowano zatrzymanie pociągów po odbiór ostrzeżeń od dyżurnego peronowego. Zauważyłem jednak, że dotyczy to tylko pociągów towarowych. Inne jak PXJ, drezyny, lokomotywy luzem nie zatrzymują się. Czy to zamierzone działanie czy jakiś błąd?
2. Zatrzymywanie się opisane powyżej dotyczy także pociągów kończących bieg na stacji i manewrów (np. wciągania wagonów po rozładunku na torze 7).
3. Niektóre pociągi towarowe wleką się do stacji Skrzynki z prędkością 20-30 km/h lub rozpędzą się po wyjeździe z Tomaszowa do ok. 60 km/h i stopniowo zwalniają ledwo się tocząc na wjeździe do Skrzynek. Czasami przejazd trwa 20 minut.
4. Brakuje powiadomień telefonicznych od dróżników przejazdowych o usterkach na przejazdach przez nich obsługiwanych. Dowiaduję się o nich przypadkowo przeglądając listę usterek.
5. Na liście usterek znajdują się urządzenia ssp, nad którymi nie mam kontroli tj. 58,769 i 59,704 (powtarzacze znajdują się na posterunku Jeleń). O usterkach też dowiaduję się przypadkowo. Nie wiem czy jest taka możliwość, ale powinno być tak, że Jeleń zgłasza usterkę i powiadamia mnie o ograniczeniach. Jeżeli nie ma takiej możliwości w programie to może by zrobić jakieś wyskakujące okienko z powiadomieniem o usterce albo wyłączyć te przejazdy z możliwości wystąpienia usterki?
6. W oknie podglądu przejazdy 4,360 i 5,884 są przesunięte o ok. 20-30 m względem podanego kilometrażu.
7. Pociągi wjeżdżające na tor nr 7 zwalniają do 5 km/h, jednak gdy taki pociąg zatrzymamy podamy mu Rm1 lub Rm2 to po ruszeniu rozpędza się do 25 km/h. Jak wyjeżdża z toru 7 to od razu rozpędza się do 25 km/h.
8. Na pulpicie tory nr 16, 18, 28 nie są opisane (nie wiadomo który ma jaki numer, chociaż można się domyślić). Może tak jest w rzeczywistości, ale skąd dyżurny wie który tor ma jaki numer?
To na razie tyle z tego co zauważyłem. Jeżeli będą wprowadzane jakieś poprawki to powyższe uwagi poddaję do rozpatrzenia.
Pozdrawiam.

Offline WZLoviche

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Kwiecień 2024, 20:32:52 »
To ja na szybko odpowiem na pytanie 8, dyżurny stacji musi znać stację, na której pracuje.
Dlatego wykonywane są autoryzacje na dany posterunek.

Pozdrawiam, Alex.

Offline the_janeczek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Maj 2024, 03:34:13 »
Nie podpisanie torów 16, 18 jest zgodne ze stanem rzeczywistym.

Offline Lisu

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Kilka uwag
« Odpowiedź #3 dnia: Dzisiaj o 00:23:34 »
1. Zamierzone działanie. Trzeba było to odwzorować w trochę prymitywny sposób tzn. krótkie ograniczenie prędkości do 1km/h dla pociągów dłuższych niż 300m (czyli w zamyśle towarowych). Niemożliwe było objęcie tym ograniczeniem poszczególnych rodzajów pociągów.
2. Tak jak wyżej, jeśli skład ma 300m lub więcej to "odbiera ostrzeżenia" i niestety na manewry również to działa.
3. Wynika to z dosyć dużego wzniesienia na szlaku w kierunku Skrzynek.
4. U mnie działa poprawnie, dróżnicy z obu posterunków informują o wystąpieniu usterki
5. Fakt, błąd.
6. Wiem o tym, ale mierzyłem to i chcąc nie chcąc tak wychodzi. Kilometraż przejazdu jest rzeczywisty, umieszczony też jest dobrze.
7. Znany błąd, trochę nie udana próba odwzorowania ograniczenia które w rzeczywistości jest w regulaminie technicznym
8. Zapewne w rzeczywistości też nie ma opisu, ale jest szansa, że przeoczyłem.

Gdzieś tam na publikacje czeka poprawiona wersja, ale w takim razie jeszcze do poprawy są te usterki SSP na szlaku do Jelenia.