@stanisław57, mylisz się.
Wprowadzenie ruchu dwukierunkowego przy obu torach czynnych po torze (patrząc od nas) niewłaściwym, a ruch jednotorowy dwukierunkowy przy jednym z torów zamkniętych co dwie różne sprawy.
Przykład...
Stacja, która w kierunku B nie posiada przejścia rozjazdowego z toru 1, na tor 2. Krawędzie peronowe znajdują sie tylko przy torze 1 i 2. Z kierunku A na stacje wjeżdża pociąg parzysty na tor 2 i defektuje. Po 30 minutach, kolejny pociąg parzysty się zbliża, więc bierze się go na tor 1, niestety dalszą trase kontynuować musi po torze niewłaściwym. Więc wprowadza się ruch "Przy obu torach czynnych, ruch dwukierunkowy po torze nr 1". Nie ma konieczności zamykania toru szlakowego nr 2. W tym momencie na torze bocznym, pociąg towarowy zgłasza gotowość odjazdu w kierunku parzystym... Co wychodzi? Osobowy sunie po lewym, towarowy po prawym...
Sytuacja jak najbardziej normalna, regulowana przepisami i dozwolona.