Autor Wątek: Jakiś nowy rozkład jazdy  (Przeczytany 129094 razy)

Offline marek_n0

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wołów
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Wrzesień 2012, 12:14:52 »
Zamień ,,l" na ,,ł" w rozklad MD.roz (rozklad MD.roz --> rozkład MD.roz).
« Ostatnia zmiana: 02 Wrzesień 2012, 12:16:34 wysłana przez marek_n0 »

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #46 dnia: 02 Wrzesień 2012, 13:08:09 »
Bardzo za to przepraszam  :( Będzie to poprawione obowiązkowo. Dzisiaj ok. 20:00 będzie poprawka (v1.5a)

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Wrzesień 2012, 20:47:37 »
Nie ma potrzeby, symulator rozpoznaje Ol49 i sam przypisuje te parametry (p=949 kW, m=145 t).
Ja mam pytanko odnośnie tej listy taboru, którą rozpoznaje program: czy jest w niej także SA136? Jeśli tak, to jakie dokładnie parametry są programowi wpisane?
Może warto udostępnić twórcom rozkładów taką listę? W dokumentacji czy gdziekolwiek. Wtedy będzie wiadomo, czy danemu taborowi wpisywać ręcznie parametry, czy tego robić nie trzeba ;)
:)
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Wrzesień 2012, 20:54:20 »
Lista wygląda następująco (jeżeli ktoś widzi błąd lub ma nowy pojazd, proszę pisać - ale bez przesady, żeby nie wpisywać np. wszystkich istniejących serii parowozów...):

1822 p=4400 m=83 vm=120
19WE p=2240 m=170 vm=160
BR232 p=2205 m=122 vm=120
Class 66 p=2420 m=126 vm=120
E189 p=6400 m=87 vm=140
ED59 p=2000 m=105 vm=160
ED73 p=1400 m=178 vm=120
ED74 p=2000 m=159 vm=160
EN57 EN61 14WE p=580 m=123 vm=110
EN71 ED72 p=1160 m=182 vm=110
EN75 ER75 p=2000 m=118 vm=160
EN77 p=2000 vm=160
EN81 p=560 m=53 vm=120
EP05 p=2032 m=82 vm=160
EP08 p=2000 m=80 vm=140
EP09 p=2940 m=83 vm=160
ET21 3E/1 3E p=1860 m=114 vm=100
ET22 p=3000 m=120 vm=125
ET40 p=4080 m=164 vm=100
ET41 p=4000 m=167 vm=125
ET42 p=4480 m=164 vm=100
EU06 EU07 EP07 p=2000 m=80 vm=125
EU43 E186 p=5600 m=85 vm=160
EU44 p=6000 m=87 vm=230
EW58 p=1640 m=147 vm=120
EW60 p=824 m=170 vm=100
MRD p=480 m=69 vm=130
Ok22 p=720 m=79 vm=100
OKz32 p=1470 m=118 vm=75
Ol49 p=949 m=145 vm=100
Pm36 p=1323 m=93 vm=130
Pt47 p=1200 m=97 vm=110
S200 p=993 m=117 vm=90
SA101 SA102 p=400 m=54 vm=90
SA103 p=350 m=49 vm=140
SA104 p=157 m=39 vm=90
SA105 p=250 m=24 vm=100
SA106 p=500 m=52 vm=120
SA107 p=190 m=23 vm=100
SA108 p=514 m=45 vm=100
SA109 p=380 m=45 vm=100
SA110 p=993 m=142 vm=120
SA131 p=500 m=81 vm=120
SA132 SA133 p=760 m=80 vm=120
SA134 p=780 m=78 vm=140
SA135 p=350 m=44 vm=120
SA136 p=764 m=110 vm=140
SM03 409Da p=110 m=24 vm=25
SM31 p=880 m=116 vm=80
SM42 SU42 SP42 Ls800 p=588 m=70 vm=90
SN61 p=368 m=58 vm=108
SN81 p=220 m=23 vm=90
SP32 p=746 m=74 vm=100
ST40 311D p=2130 m=117 vm=100
ST43 060Da p=1544 m=118 vm=100
ST44 M62 p=1472 m=117 vm=100
SU45 SP45 ST45 p=1250 m=102 vm=120
SU46 p=2250 m=105 vm=120
T448p p=883 m=72 vm=70
TEM2 SM48 p=880 m=116 vm=100
TKt48 p=785 m=98 vm=80
Ty2 Ty42 p=1200 m=147 vm=75
VT627 p=284 m=34 vm=120
WM-10 WM10 p=115 m=12 vm=100
WM-15 WM-15A WM-15B WM15 WM15A WM15B p=147 m=20 vm=80

Jeżeli chodzi o sprawdzenie, czy dany pojazd jest rozpoznawany, wystarczy włączyć debug TSRK (okno Debugowanie) i sprawdzić parametry widoczne nad pojazdem (Vm=... P=... m=...) - jeżeli są zgodne, to znaczy że jest, jeżeli nie, to znaczy że program sam je "wymyślił".
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień 2012, 21:00:57 wysłana przez Paweł »

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Wrzesień 2012, 21:09:23 »
Dzięki, dzięki. Lista się przyda :)
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #50 dnia: 08 Wrzesień 2012, 21:45:12 »
Rzuciłem bardzo pobieżnie okiem na listę parametrów lokomotyw i zauważyłem pewne drobne nieścisłości:
- SU46 ma podaną moc 2250, a w rzeczywistości taka jest moc tej maszyny wyrażona w KM - w kW powinno byc 3/4 z tego,
- Pm36 jest znacznie słabsza niż Pt47. Moc Pt47 gdy rozwinie w mairą dużą prędkość powinna być taka jak moc gagarina
-wydaje mi się też, że moc Ty2 jest trochę zawyżona.
Książka "Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych" podaje takie dane, ale jest tam dość trudno to wyszukać, a ponadto dla parowozów podawane są chatkterystyki dla węgla gorszego i lepszego i np. w powszechnym obiegu w internecie jest podawana moc Ok1  i Ok22 dla węgla słabszego, a moc Ol49 dla lepszego i wydaje się, że ta ostatnia jest znacznie mocniejsza.
Na PKP, przynajmniej w latach 80-tych to raczej wszystkie maszyny jeździły na węglu marnym.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #51 dnia: 08 Wrzesień 2012, 22:21:07 »
Przy SU46 jest błąd, natomiast moce parowozów są wpisane za wikipedią. W szczegóły nie wchodziłem, można zawsze poprawić, jednak w symulatorze p=const - jeżeli powoduje to duże rozbieżności, można dodać jakąś uniwersalną funkcję prędkości korygującą moc dla lokomotyw trakcji parowej (dla trakcji elektrycznej przykładowo moc jest zawyżana z uwagi na rozruchy przy wysokich prądach).

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #52 dnia: 09 Wrzesień 2012, 11:52:45 »
Ja do takich spraw z parowozami korzystam ze strony http://www.parowozy.com.pl
Do Ty2 i zawyżonej mocy Pm36 nic nie mam (wszystko jest dobrze), nawet Pm36 ma 1325kW.
Nie porównujmy lokomotyw spalinowych do parowozów, bo wyjdą flaki z olejem. ST44 ma 1472 kW (przed modernizacją!!), a Pt47 1200 kW. Jest więc różnica.

Wszystkie dane dotyczące mocy parowozów są uśrednione. W dawnych latach parowozy jeździły na różnych gatunkach węgla podczas testów itd. Panowie z Fabloka-Chrzanów i innych zakładów spisywali dane i uśredniali je. Nie było tak jak teraz, że lokomotywa jest testowana u przewoźnika. Kiedyś od ludzi robiących parowozy zależało zdrowie i życie obsługi parowozu i pasażerów. Jeden błąd i (jak to się mówi) kabum. Nikt nie poda dokładnej mocy, ponieważ zależy to od węgla, warunków pogodowych, ciśnienia, a czasami nawet wody, więc nie szukajcie super-hiper danych, bo takich nie ma.

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Wrzesień 2012, 19:52:35 »
Mam pytanie do użytkowników, odnośnie tworzonego przeze mnie rozkładu:
chcecie mieć w informacjach dodatkowych w SWDR podane długości pociągów? Normalnie ISDR ma dostęp do takich danych w zakładce "Trasa pociągu", w symulatorze jest nieodwzorowana, stąd moje pytanie.
Mój rozkład jest na ukończeniu, zostały drobne poprawki blacharskie, spisanie skomunikowań. Wpisanie takich info to kilkanaście minut roboty, więc z mojej strony nie ma problemu :)

EDIT: Jeśli tak, to czy wszystkich czy tylko towarowych?
« Ostatnia zmiana: 18 Wrzesień 2012, 19:57:35 wysłana przez Cezar »
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Online dawid plk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków-Łobzów odst.
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #54 dnia: 20 Wrzesień 2012, 22:51:50 »
Myśle że wystarczy tylko towarowych.  ;)

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #55 dnia: 23 Wrzesień 2012, 14:02:57 »
Takie dodatkowe pytanie... Dla ET41 przesyłka wyjątkowo ciężka to ile ton by było? :)
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #56 dnia: 23 Wrzesień 2012, 15:26:22 »
Lokomotywa ET41 posiada charakterystykę uniwersalną. Może prowadzić wyjątkowo ciężkie pociągi pasażerskie (o masie do 700 ton) z prędkością maksymalną 125 km/h lub pociągi towarowe o masie do 4000 ton z prędkością 70 km/h (teoretycznie możliwe jest ciągnięcie lokomotywą ET41 pociągu o masie do 5000 ton).

źródło: wikipedia

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #57 dnia: 23 Wrzesień 2012, 21:32:42 »
Na większości linii najdłuższe składy to max 600 metrów. Więc 42 wagony. Zakładając po symulatorowemu, to jakieś 120 osi.
Na tą długość i 4 osiowe wagony, maksymalne brutto to 3400~3500 ton. Więc do konstrukcyjnego max "jamnika" jeszcze sporo ;)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #58 dnia: 23 Wrzesień 2012, 22:26:49 »
600 metrów? Wow. To zanim opuści obwód ItT to już będzie na it198  ;D

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« Odpowiedź #59 dnia: 25 Wrzesień 2012, 07:00:44 »
Jak jest taki dlugi to nie ma szans na ew. zatrzymanie na stacji (chyba, ze przed wjazdowym podzielic na kilka mniejszych, ale to niedozwolone prawda?