Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 1360808 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #420 dnia: 03 Wrzesień 2013, 10:57:37 »

A po cholerę go informować jaki będzie sygnał w Borku, po drugie jakie osobne urządzenie ustawione z lewej strony toru? To nie jest przenośna latarnia z Sz oidp...

Chyba za bardzo przepisowo pracujecie  :P
A może po prostu my na drewnianych liniach nie wiemy jak i w jakich okolicznościach powinno się wypełniać tę rubrykę w rozkazie N.
Na dobranoc polecam lekturę -> http://kolej.krb.com.pl/ir1/ir1.html § 57
 :)

Na drewnianych liniach nie ma rozkazów  :P Po drugie, jak nie wiem na jaki sygnał zostanie przyjęty to nie wypełniam...

Dyżurni na PLK stawiają przelot w 99% przypadków i pociąg jedzie dalej i nim się nie przejmują, polecam popracować w jakimś większym zakładzie, gdzie kolej odgrywa dużą rolę (np huta) i ma się ciągle 5 loków w okręgu manewrujących, zestawiających składy. Nie ma połowy przepisów, nie ma rozkazów, zastępczych itp. Jeździ się na gębę i to jakoś wszystko funkcjonuje. A kolej tylko mnoży przepisy, które nic nie dają...

I nie mówcie, że prędkości są rzędu 20-40 km/h. Bo jakby pociąg z surówką z pieca wjechał w jakiś ze slabami, to też jest nieciekawie...
« Ostatnia zmiana: 03 Wrzesień 2013, 11:00:59 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #421 dnia: 03 Wrzesień 2013, 11:06:13 »
@up: Coś takiego jest możliwe? Sprawdzałeś i serio nie miał?
To było baaardzo dawno temu. Nie pamiętam jak ja do tego doprowadziłem.
Chyba zgłosiłem że przyjedzie pociąg, a w międzyczasie coś manewrowałem. SKP uznało manewrujący się tabor za przyjmowany pociąg i zgłosiło brak końcówek. Tak to jakoś pamiętam, ale głowy nie dam bo było to dawno dawno temu.
Pozdrawiam
Arkady

Offline MiKol91

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 86
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warmia Mazury
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #422 dnia: 03 Wrzesień 2013, 11:08:52 »
Sory, że tutaj napiszę bo nie mam możliwości nawet na PW do kogo kolwiek napisać ale nie mam pełnego dostępu do tego forum. Chyba tak nie powinno być.  ???

_________________________________________
Nagminne łamanie regulaminu, oraz brak chęci przyswojenia dokumentacji został wynagrodzony.
« Ostatnia zmiana: 03 Wrzesień 2013, 21:38:32 wysłana przez MaKu »
Pozdrawiam Marian ;)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #423 dnia: 03 Wrzesień 2013, 11:18:04 »
@up: Coś takiego jest możliwe? Sprawdzałeś i serio nie miał?
To było baaardzo dawno temu. Nie pamiętam jak ja do tego doprowadziłem.
Chyba zgłosiłem że przyjedzie pociąg, a w międzyczasie coś manewrowałem. SKP uznało manewrujący się tabor za przyjmowany pociąg i zgłosiło brak końcówek. Tak to jakoś pamiętam, ale głowy nie dam bo było to dawno dawno temu.

Jakoś jest, jak wyprawisz manewr na szlak OIDP.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #424 dnia: 03 Wrzesień 2013, 11:33:55 »
Mi tez kiedyś skp zgłosiło że brak końcówek, więc na stacji przerabiamy na manewry by zaraz znów zrobić skład podajemy sema i po kłopocie.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #425 dnia: 03 Wrzesień 2013, 21:23:57 »
Nie wiem, czy też tak macie ale robiąc TZP "po jedynce " od Zbyszka i  "po dwójce" z Wilamowic owe posterunki jadą do mnie bez pytania o zgodę. Po prostu zajmuje się szczelina i zgłoszenie, że taki, a taki skład wyjechał. Nic sobie nie robiąc z tego, że obowiązuje TZP.

A teraz taka prośba: włączcie oświetlenie dzień/noc, bo w nocy "razi w oczy".  ;)
« Ostatnia zmiana: 03 Wrzesień 2013, 21:31:15 wysłana przez PrC31 »
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #426 dnia: 03 Wrzesień 2013, 21:42:39 »
Nie wiem, czy też tak macie ale robiąc TZP "po jedynce " od Zbyszka i  "po dwójce" z Wilamowic owe posterunki jadą do mnie bez pytania o zgodę. Po prostu zajmuje się szczelina i zgłoszenie, że taki, a taki skład wyjechał. Nic sobie nie robiąc z tego, że obowiązuje TZP.

Też tak mamy, ponieważ jest to normalne na szlakach dwutorowych. :-)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #427 dnia: 04 Wrzesień 2013, 14:05:17 »
Tzp to nie to samo co wprowadzenie ruchu dwukierunkowego ;)
Sz na Tm

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #428 dnia: 04 Wrzesień 2013, 19:15:03 »
A teraz taka prośba: włączcie oświetlenie dzień/noc, bo w nocy "razi w oczy".  ;)

Tu jest mały problem, bo trzeba by "rozróżnić" szczeliny. Nie wszystkie na pulpicie się przyciemniają :)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #429 dnia: 04 Wrzesień 2013, 20:05:45 »
@Jageer: Żeby myśleć o szczelinach to najpierw (wypadałoby) zrobić z dnia noc, a tu pokrętło nie drgnie. Jak jasno za dnia to rozprawianie o szczelinach nie ma sensu, bo nie ma tego klimatu co nocą :D
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #430 dnia: 04 Wrzesień 2013, 21:08:11 »
Sygnał Sz po niewłaściwym do Borka nigdy nie wygasa... Też taki chce ;p !

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #431 dnia: 04 Wrzesień 2013, 21:38:53 »
W najnowszej wersji wygasa, przynajmniej u mnie.
-Mechaniku jazda na Sz.
-Dobrze.
-Podałam, świeci?
-Świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci, nie świeci.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #432 dnia: 05 Wrzesień 2013, 07:23:22 »
Zatrzymaj pociąg tak, żeby czoło przed sygnałem Sz, a Borek podawał już zastępczy. Pociąg może tam stać 2 godziny, a Sz nigdy nie wygaśnie...

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #433 dnia: 05 Wrzesień 2013, 09:01:55 »
Sygnał Sz po niewłaściwym do Borka nigdy nie wygasa... Też taki chce ;p !

Raz mieliśmy usterkę i mrugał 2 godziny, bo dopiero po tym czasie monterzy dotarli ;) Licznik nie przeskakiwał, nie dało się go "wygasić". Ale przyczyny nie pamiętam już.

@Prc31 - kiedyś pokrętło działało, ale to chyba w testowie ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #434 dnia: 05 Wrzesień 2013, 11:30:48 »
Zatrzymaj pociąg tak, żeby czoło przed sygnałem Sz, a Borek podawał już zastępczy. Pociąg może tam stać 2 godziny, a Sz nigdy nie wygaśnie...
Bo dyżurny z Borku podaje ten "SZ" cały czas od nowa do momentu aż pociąg nie wjedzie :)