Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 1399813 razy)

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #795 dnia: 01 Listopad 2014, 16:03:54 »
Wygląda na to, że mimo wyłączenia usterek, gdzieś one, w jakimś stopniu występują. A to dodaje klimatu.

Jak jest przewidziane zachowanie AI w stosunku do numeru wyprawionego już pociągu, gdy dochodzi np do sytuacji nadzwyczajnej, i pociąg ten ściagany jest do stacji wyprawiającej? Numer jego przestaje funkcjonować, w pamięci AI?
« Ostatnia zmiana: 02 Listopad 2014, 13:11:03 wysłana przez melis »

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #796 dnia: 02 Listopad 2014, 20:46:16 »
Parę ,,życzeń" ode mnie:
- Tm201 nie można podać przebiegowo (pisałem to tu już?)
- Blokada do L. Miasto - czasem chociaż L.M. dał pozwolenie świeci zła strzałka (ale semafor można postawić normalnie)
- czy dałoby się zrobić by manewry (albo chociaż luzaki) jadące za semafory P i O zatrzymywały sie tak jak przy ostatniej Tm przed W5, czyli zaraz za ,,słupem"?
- na Lisków Rynek nie ma zaznaczonych ,,końców" izolacji

A teraz ciekawsza sprawa: wjeżdzał poc 48100 (od Wilamowic) a z drugiej strony miał wyjechać 882021 (do Wilamowic)... Zawsze wcześniej dzwonię do SKP z poleceniem ,,otwórz przejazd"... Zabawiłem chwilę za długo z manewrami na innych torach... Gdy już ,,prawie"" postawiłem semafor rozwiązał się przebieg 48100 (czyli również utwierdzenie zamknięcia przejazdu). Myślałem że tak jak zwykle PSKP podniesie rogatki, tymczasem przebieg dla 882021 utwierdził się (ale semafor pozostał na ,,Stój"). Czy tak się powinno stać? I druga sprawa, gdy zamknąłem rogatki nie mogę podać semafora, czy nie powinno być tak że jeśli ,,ustała przyczyna" wygaszenia to można go podać spowrotem?

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #797 dnia: 02 Listopad 2014, 21:19:53 »
Parę ,,życzeń" ode mnie:
- Tm201 nie można podać przebiegowo (pisałem to tu już?)
Czasem działa.
- Blokada do L. Miasto - czasem chociaż L.M. dał pozwolenie świeci zła strzałka (ale semafor można postawić normalnie)
Bywa także, że od naszej strony nie można zwolnić blokady do LM. Sytuacja opisana wcześniej przeze mnie.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #798 dnia: 02 Listopad 2014, 21:44:18 »
A teraz ciekawsza sprawa: wjeżdzał poc 48100 (od Wilamowic) a z drugiej strony miał wyjechać 882021 (do Wilamowic)... Zawsze wcześniej dzwonię do SKP z poleceniem ,,otwórz przejazd"... Zabawiłem chwilę za długo z manewrami na innych torach... Gdy już ,,prawie"" postawiłem semafor rozwiązał się przebieg 48100 (czyli również utwierdzenie zamknięcia przejazdu). Myślałem że tak jak zwykle PSKP podniesie rogatki, tymczasem przebieg dla 882021 utwierdził się (ale semafor pozostał na ,,Stój"). Czy tak się powinno stać? I druga sprawa, gdy zamknąłem rogatki nie mogę podać semafora, czy nie powinno być tak że jeśli ,,ustała przyczyna" wygaszenia to można go podać spowrotem?

1. Wystarczy "poddzwaniać", czyli wysyłać sygnał jeden dla kierunku nieparzystego i dwa dla parzystego celem zamknięcia przejazdu. Po przyjeździe pociągu SKP sam otworzy przejazd.

2. Semafor wyjazdowy na szlak z blokadą półsamoczynną podać można raz. Tylko raz.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #799 dnia: 02 Listopad 2014, 21:50:55 »
1. Wystarczy "poddzwaniać", czyli wysyłać sygnał jeden dla kierunku nieparzystego i dwa dla parzystego celem zamknięcia przejazdu. Po przyjeździe pociągu SKP sam otworzy przejazd.
Ja zawsze daje sygnał parzysty. SKP zamyka przejazd od razu po otrzymaniu sygnalu, post nr3 najczęściej w chwili zbliżania się pociągu. Na dźwięk nie parzysty, post nr3 reaguje różnie cokolwiek.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #800 dnia: 03 Listopad 2014, 00:09:32 »
Ja zawsze daje sygnał parzysty. SKP zamyka przejazd od razu po otrzymaniu sygnalu, post nr3 najczęściej w chwili zbliżania się pociągu. Na dźwięk nie parzysty, post nr3 reaguje różnie cokolwiek.

W sumie ważne, że działa. Ale miej na uwadze, że puszczanie dzwonków dla kierunków nieparzysty/parzysty, ma znaczenie dla poszczególnych funkcji i działania AI. M.in. otwarcie i zamknięcie przejazdów, czy zwolnienie bloku pmskp.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #801 dnia: 03 Listopad 2014, 11:06:02 »
Nie zauważyłem, aby skp choć raz miało kłopot z tym. Post 3 na dźwięk nie parzysty często zamyka tylko po jednej rogatce dla przeciwnych stron, a czas zamknięcia jest różny, bez względu na odległość nadjeżdżającego pociągu. Pierwsze dwie doby, w ogóle prowadziłem ruch na zamkniętych rogatkach. Teraz właściwie będę mógł ocenić co i jak, starając się zachować przepisowość.

Offline Hufi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Skąd: Olsztyn
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #802 dnia: 04 Listopad 2014, 13:10:10 »
Witam!
Szukałem po słowach kluczowych ale nie znalazłem nic co by dotyczyło mojego "problemu" a raczej problemu z panią dróżnik przejazdową Laskowską z Posterunku 3. Jej zachowanie w dołączonym sav-ie wzbudza moje podejrzenia co do tego czy wczoraj wieczorkiem imienin nie było. Mianowicie - od momentu save moje postępowanie jest następujące: Obsługuję telefonicznie rozmowę z Testowem, podaję komunikat o wolnej drodze dla 84105 a następnie zajmuję się odjeżdżającym właśnie osobowym 89821. Dzwonię na Posterunek 3 (TFSN Lisków R.), rozmowa wygląda tak:
Cytuj
06:30 Post. 3: Posterunek 3, Laskowska.
06:30 Ls: Lisków, Hufi.
06:30 Ls: Pociąg 89821 odjeżdża.
06:30 Post. 3: Powtarzam: Pociąg 89821 odjeżdża.
06:31 Post. 3: Przejazd został zamknięty.
06:31 Ls: Przyjąłem.
06:31 Ls: Koniec.
I co ciekawe, nie mogę utwierdzić przebiegu od Q1 do 1M. W końcu zerkam w teren a tam na przejeździe opuszczone N1 i N2 a N3 i N4 podniesione!!
Wczytałem jeszcze raz save i przyglądałem się co się dzieje. Mianowicie, po moim komunikacie i jego powtórzeniu p. Laskowska zamyka N1 i N2, następnie N3 i N4 i podaje komunikat o zamknięciu przejazdu. I kilka sekund później N3 i N4 idą do góry. Wg okna usterek wszystkie S i N na Posterunku 3 sprawne. Czyli pozostaje "niesprawność poniedziałkowo-poranna" p. Laskowskiej czy może jest inna przyczyna? Dodam, że próba nakłonienia jej do ponownego zamknięcia telefonem "zamknij przejazd" nie skutkuje, pani odpowiada "Przyjęłam" i chyba dalej idzie w kimkę  :-\

P.S. Tak samo się pani zachowuje gdy zamiast komunikatu o odjeździe od razu mówię jej "Zamknij przejazd". Zamyka a następnie połowę otwiera. A gdy nie poinformuję jej o pociągu tylko zadzwonię wyłącznie do Lisków Miasto z informacją, że 89821 odjechał, to pani po czasie zamyka tylko N3 i N4 a następnie je otwiera.  :o
« Ostatnia zmiana: 04 Listopad 2014, 13:20:09 wysłana przez Hufi »

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #803 dnia: 04 Listopad 2014, 16:45:59 »
Na Lr  nie ma uzależnienia zamknięty przejazd--> podany semafor. Poinformuj autora programu, że musi zbadać jego AI alkomatem i alkotestem 8)

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #804 dnia: 04 Listopad 2014, 19:20:29 »
Na Lm podasz semafor bez względu na to, czy post nr 3 zamknie przejazd. A żeby zamykał prawidłowo, należy dać tam syg parzysty, czyli dwa króciutkie dzwonki i się rozłączyć. Syg nie parzysty, tzn jeden krótki dzwonek, też powoduje dziwne zachowanie. Ja stosuję tylko zasadę "dzwonków", bez podawania wjeżdża, odjeżdża. No oprócz SKP, bo zdarza się że w krótkim czasie, dwa pociągi lecą po krzyżówce.
Edit: sprawdziłem ten save. Podanie semafora przebiega bez problemowo. Kolejna rzecz to czas nakazu zamknięcia przejazdu. Przecież nie od razu dajesz taki rozkaz. Dobrym sposobem jest kierowanie się wskazaniami urządzeń ERP, co do km w którym, znajduje się pociąg.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopad 2014, 19:33:10 wysłana przez melis »

Offline Hufi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Skąd: Olsztyn
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #805 dnia: 05 Listopad 2014, 09:25:58 »
@melis - fakt, podam, jeśli będę miał "gębę na kłódkę" - sprawdziłem tego mojego save - jeśli tuż po rozmowie z Testowem i daniu zgody podam przebiegowo z Q1 do 1M to działa, utwierdza i podaje. Ale - jak tylko - jak napisałeś - podam 2 krótkie na Posterunek 3 - to: Pierwsze primo - zapory idą w dół, drugie primo - dostaję komunikat "Przejazd zamknięty" i od tego momentu już przebiegowe nie działa (świeci kontrolka zajętości grupy wybierającej i "rybka kicha") i trzecie primo - ultimo - ponownie pani Laskowska podnosi połówkę - chyba nie tylko zapór przejazdowych...  :o

« Ostatnia zmiana: 05 Listopad 2014, 09:33:06 wysłana przez Hufi »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #806 dnia: 05 Listopad 2014, 18:14:54 »
Co Ty opowiadasz mi tutaj, a? Już ok. Daję dwa syg na post 3. On zgłasza mi zamknięcie przejazdu, i powiedz czemu mi na tym save, semafor podaje z  Q1 do X? I jakoś u mnie przejazd jest cały zamknięty? Zajętość grupy to masz do X, bo jedzie już skład. W załączniku save, po odbyciu rozmowy z post 3. Proszę Cię... Żeby tak męczyć zaraz po pracy? ;) Apropo w każdym alkoholika upatrujesz?:D
Edycja:  uuu rzeczywiście dwie rogatki, zaraz są podnoszone. Ale z drugiej str. być może to efekt tego, że pociąg do przejazdu, dojedzie dopiero za conajmniej 3-5minut. Ja zawsze daję sygnał, gdy wiem, że pociąg jest już blisko przejazdu. Wtedy zawsze obie rogatki opadają i, bynajmniej nie podnoszą się.
Edycja po raz... wtóry. Niech ktoś bardziej biegły przejrzy ten save. Skład jest jeszcze nieco drogi od przejazdu w km 2.005 a SSP wskazuje ostrzeganie, podczas gdy na przejeździe, czarno i biało. Save ze swej str usunąłem. Save Hufiego w zupełności wystarczy.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopad 2014, 18:30:50 wysłana przez melis »

Offline Bedziol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #807 dnia: 05 Listopad 2014, 20:21:40 »
U mnie też czasami zdarzały się sytuacje z podniesieniem rogatek, ale nie przy każdym zamknięciu. Może to przejaw buntu AI w stosunku do dyżurnego, który każe kierowcom czekać zbyt długo ;).
Edycja: Sprawdziłem kiedy te zapory się podnoszą przy nowej symulacji i na save-ie od Hufiego. Obserwacje dotyczą pociągu 89821, ale prawdopodobnie dzieje się to przy każdym składzie wysłanym w kierunku Lm. Wypuściłem 89821 po telefonicznym zawiadomieniu posterunku 3 (metodą: "słucham", "pociąg taki i taki odjechał", "przyjęłam - przejazd zamknięty"). Ku mojemu zdziwieniu 2 rogatki zaczęły otwierać się gdy 89821 był na wysokości przejazdu w km 1.219. Możliwe, że takie zachowanie jest powodowane przez przejazd składu nad którymś z detektorów przejazdowych.
Edycja: Chyba wdałem się w melisa...
P.S.  ...  A gdy nie poinformuję jej o pociągu tylko zadzwonię wyłącznie do Lisków Miasto z informacją, że 89821 odjechał, to pani po czasie zamyka tylko N3 i N4 a następnie je otwiera.
Potwierdzam, i dzieje się tak w momencie przejazdu składu nad detektorem zamykającym przejazd w km 1.219, a otwarcie w momencie zjechania pociągu z przejazdu. Rogatki N3 i N4 przy post. 3 muszą być mentalnie związane z tymi na przejeździe w km 1.219, albo impreza u pani na post. 3 wykracza poza wszelkie granice rozumowania :D.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopad 2014, 21:38:30 wysłana przez Bedziol »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #808 dnia: 06 Listopad 2014, 15:13:25 »
Skład wysłany z Liskowa do Liskowa M-ta w km. 0.750 wzbudza zamykanie się rogatek N3 I N4 na Post.3 bez podania sygnału dzwonkowego. Po podaniu nieparzystego sygnału dzwonkowego, po zamknięciu półrogatek, w km. 1.500 na wysokości EON-u otwierają się rogatki N3 i N4. Przy podejściu poc. pod sem.wjazdowy rogatki zostają opuszczone i Post.3 zgłasza jego zamknięcie. Przy wjeździe na OT62 część [799] rogatki - teraz wszystkie - zostają opuszczone i pozostają w takim stanie. Wjazd poc. do Li.M-ta nie powoduje ich otwarcia.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopad 2014, 15:20:05 wysłana przez EN57-002 »

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #809 dnia: 06 Listopad 2014, 15:54:05 »
Dziwne, może p. Laskowska kogoś zapuszkowała jak na obrazku?  ;D

A teraz z innej beczki: przez pendriva przerzuciłem ISDR Lisków na drugi komp, no i nie ma pliku isdr.ini
Pobrałem ze strony- też nie ma i nie mogę wgrać żadnego rozkładu (oprócz defaultowego)!
« Ostatnia zmiana: 06 Listopad 2014, 16:08:19 wysłana przez DamDam »