Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 1409210 razy)

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #780 dnia: 29 Październik 2014, 18:48:48 »
Ja prowadząc manewry do posterunku SKP, nie zgłaszam manewrów na tor szlakowy i posługuję się jedynie sygnałami "do mnie" "ode mnie". Dalej za posterunek SKP nie miałem potrzeby prowadzić manewrów.
2) Po zamknięciu toru nr 2 (Z Wiliamowic do Liskowa) chcę aby dyżurny z Wiliamowic wyprawiał pociągi po torze lewym, ale dzwoniąc do niego i wybierając przycisk "Ruch dwukierunkowy" nic się nie dzieje. Nie wiem czy robię to we właściwy sposób.
O tym wcześniej już napisał @jageer. Chcąc aby Wilamowice puszczały pociągi po torze lewym, należy zgłosić zamknięcie toru nr 2, ewentualnie zgłosić otwartość toru nr 1.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 19:44:44 wysłana przez melis »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #781 dnia: 29 Październik 2014, 18:51:51 »
2) Po zamknięciu toru nr 2 (Z Wiliamowic do Liskowa) chcę aby dyżurny z Wiliamowic wyprawiał pociągi po torze lewym, ale dzwoniąc do niego i wybierając przycisk "Ruch dwukierunkowy" nic się nie dzieje. Nie wiem czy robię to we właściwy sposób.
Wprowadzając ruch dwukierunkowy należy podać nr toru, po którym ma być on prowadzony (tak sądzę)

Przy blokadzie dwukierunkowej (Lisków - Tęcza - Wilamowice) nie wprowadza się ruchu dwukierunkowego.
Ruch taki, wprowadza się jedynie na szlakach dwutorowych, wyposażonych w blokadę jednokierunkową, tak jak Lisków - Borek.

3) Brakuje mi możliwości wykonywania manewrów w stronę szlaku do Wiliamowic, szczególnie gdy jest duży tłok na stacji.
Jeśli dobrze myślę (laik mimo wszystko jestem) to należy wysłać zapytanie o zgodę na manewr na tor szlakowy, a po otrzymaniu zgody, rozkaz pisemny dla pociągu z pozwoleniem na manewr za sygnał S1 do km i z powrotem. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Manewry można robić. Polecenie "manewr za ..." i jedzie.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 18:55:45 wysłana przez MaKu »

Offline Bedziol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #782 dnia: 29 Październik 2014, 20:24:23 »
Te zwrotnice wchodzą w skład drogi ochronnej i ich przełożenie po podaniu wjazdu nie jest możliwe.
Faktycznie to może wyjaśniać ich niemożność przestawienia. Sprawdziłem czy dzieje się tak z drugim torem dla przyjazdu niewłaściwego i cóż się okazało: blokuje się część zwrotnicy 27 (lewa część), natomiast prawa przekłada się bez problemów. To trochę dziwne, że w skład drogi ochronnej wchodzi tylko połowa rozjazdu, ale nie jestem specjalistą ;).
O tym wcześniej już napisał @jageer. Chcąc aby Wilamowice puszczały pociągi po torze lewym, należy zgłosić zamknięcie toru nr 2, ewentualnie zgłosić otwartość toru nr 1.
W takim razie co z jazdą równoległą? Byłaby bardzo użyteczna z uwagi na małą przepustowość tego szlaku. Zdarza mi się wyprawiać pociągi z Liskowa zarówno po lewym jak i po prawym torze, ale później mam przerąbane jak się okazuje, że w Wilamowicach czeka kilka pociągów (wiem marny ze mnie dyżurny ruchu :), ale to dopiero początki)
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 20:37:12 wysłana przez Bedziol »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #783 dnia: 29 Październik 2014, 20:46:20 »
W takim razie co z jazdą równoległą? Byłaby bardzo użyteczna z uwagi na małą przepustowość tego szlaku. Zdarza mi się wyprawiać pociągi z Liskowa zarówno po lewym jak i po prawym torze, ale później mam przerąbane jak się okazuje, że w Wilamowicach czeka kilka pociągów (wiem marny ze mnie dyżurny ruchu :), ale to dopiero początki)
Tzn? Chodzi o wypuszczanie pociągów po dwóch torach jednocześnie? Czy jeden za drugim? W tym drugim przypadku, można na Sz i rozkaz pisemny z zaznaczeniem że wjazd na częściowo tor zajęty i ograniczenie prędkości. Z tym, że w takim układzie często jest kłopot z Tęczą, która trzyma dość długo drugi pociąg, mimo otrzymania informacji, że wyjechał. Takie rzeczy nie dzieją się natomiast, w kierunku Tw i Bk - pewnie dlatego, że nie ma tam p.o - gdzie można puszczać na widoczność zupełnie spokojnie. Ps: też jestem nowicjuszem i, dopiero co się uczę, tak więc chwilowo odpuszczam rozkazy i mrugam jak mi się kocioł robi z towarami. Ale w drugiej dobie obsługi programu, jest już u mnie znacznie lepiej.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 20:54:06 wysłana przez melis »

Offline Bedziol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #784 dnia: 29 Październik 2014, 20:49:42 »
Chodzi mi o puszczanie pociągów po dwóch torach jednocześnie z Wilamowic. Bo z Liskowa można to zrobić samemu.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 20:54:01 wysłana przez Bedziol »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #785 dnia: 29 Październik 2014, 20:55:28 »
Tego chyba program nie przewiduje ;) Może należało by dać kolejne pozwolenie z określeniem toru lewego tzn 1wszego. Edit: nie działa.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 20:57:46 wysłana przez melis »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #786 dnia: 29 Październik 2014, 20:57:20 »
No nie bardzo, bowiem to nie Ty sterujesz Wilamowicami. Jeżeli poc. ma wpisane w rozkładzie jazdy np. jazda torem 1, a następnie jest wpisany tor 2 to wpierw Wilamowice będą go wysyłać po torze lewym nr 1. Tak jest kilka poc. wpisanych w moim rozkładzie. Jeżeli jest planowo to Wilamowice puszczają po lewym, jak nie to one czekają na lukę.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #787 dnia: 29 Październik 2014, 20:59:08 »
No właśnie sprawdzałem. Wilamowice ot tak, nie puszczą po lewym tylko dlatego, że dajemy pozwolenie.

Offline Bedziol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #788 dnia: 29 Październik 2014, 21:16:06 »
Dobrze by było gdyby Wilamowice puszczały po obu torach, ale tylko jeśli damy AI pozwolenie na puszczanie torem niewłaściwym. Np. w sytuacji gdy mamy dużo pociągów opóźnionych z Wilamowic, a w przeciwnym kierunku nic nie wypuszczamy to moglibyśmy przedzwonić do dyżurnego i dać zgodę na wyprawianie pociągów torem lewym. Zawsze moglibyśmy tę zgodę odwołać.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #789 dnia: 29 Październik 2014, 21:25:19 »
To już kwestia do autora programu. Inna sprawa, czy w praktyce takie rzeczy się stosuje? Poza tym, z tym odwołaniem to już nie koniecznie tak kolorowo, jeśli Wilamowice wyprawiły by pociąg. Nie rozumiem "płaczu" ludzi, którzy mają ustawione usterki etc na maks, a potem lamentują - nie odnoszę się do Ciebie @Bedziol. Mi tam bez tych dodatkowych atrakcji, nudno nie jest mimo wszystko. Czasem w nocnej porze coś zmajstruję ;) Poza tym, każdy rozkład jest inny. Ten od MaKu rzeczywiście jest wymagający - innych nie znam jeszcze. Po tygodniowej służbie, przyjdzie kolej na następny. A w końcu może i ja, jakiś napiszę.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2014, 21:27:24 wysłana przez melis »

Offline Bedziol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #790 dnia: 29 Październik 2014, 21:35:52 »
Ja również nie podnosiłem sobie poprzeczki, to są moje spostrzeżenia z pierwszej doby symulacji. Głównym kłopotem w moim przypadku było wpuszczanie wagonów z TEFAMY na tor 8, a potem opad szczeny jak się okazywało, że mają jechać w stronę Tęczy ;). Musiały jechać po niewłaściwym, a potem wielki korek od Wilamowa.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #791 dnia: 29 Październik 2014, 21:39:11 »
Dlatego koledzy udostępnili dodatkowo, rozpis co z czym i do czego. A i rozkład warto dobrze czytać, tabliczki stosować, manewrową lokomotywę posiadać no i... trochę wyobraźni ;) S1. Dobranoc.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #792 dnia: 29 Październik 2014, 21:50:07 »
No nie bardzo, bowiem to nie Ty sterujesz Wilamowicami. Jeżeli poc. ma wpisane w rozkładzie jazdy np. jazda torem 1, a następnie jest wpisany tor 2 to wpierw Wilamowice będą go wysyłać po torze lewym nr 1. Tak jest kilka poc. wpisanych w moim rozkładzie. Jeżeli jest planowo to Wilamowice puszczają po lewym, jak nie to one czekają na lukę.

Trzeba tylko pamiętać, że takie wpisanie pociągu do rozkładu spowoduje wysyłanie go po torze lewym niezależnie od tego, czy faktycznie jest taka potrzeba (np. drugi pociąg opóźniony). Na chwilę obecną uzgadnianie z sąsiednią stacją wyprzedzania pociągów na szlaku nie jest przewidziane. Może uda się prosto zrobić coś takiego, żeby danie pozwolenia na tor lewy powodowało ustawienie dla danego składu toru lewego jako preferowanego (analogicznie jak zmiana kolejności torów w rozkładzie).

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #793 dnia: 30 Październik 2014, 09:32:48 »
O 16:00 mam dziwną sytuację. Wymusiłem z Bk wypuszczenie 888043 na skład 2270. Kilka min później Bk prosi o pozwolenie dla 888043 podczas gdy on już u mnie jest. Zdaje się, że na tym numerze powinny jechać dwie Sm-ki. W załączniku save. 16:02 Bk pyta o zgodę, a 888043 wjeżdża do mnie na Sz.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja 2
« Odpowiedź #794 dnia: 30 Październik 2014, 16:45:45 »
Zauważyłem, że czym dłużej symulator działa, tym jakby gorzej. Nie mogę na ten moment zwolnić blokady dla Lm. W ogóle blokada jest jakby w stanie "neutralnym"? Lm zgłasza, że nie może wysłać pociągu, po pewnej chwili wysyła jednak. Stan blokady po wysłaniu pociągu w załączniku razem z save.
Edycja: no chyba, że jest to jedna z tych awarii, które mają charakter przejściowy?
« Ostatnia zmiana: 30 Październik 2014, 16:51:39 wysłana przez melis »