Forum Główne > Inne
Technikum
Lexx:
Witam serdecznie. Chętnie dołączę się do rozmowy ponieważ jestem na bieżąco. Miło też zacząć pierwszym postem w temacie nie związanym z symulatorem (jeszcze przyjdzie czas na zawracanie głowy autorowi :) ).
PKP PLK i jej zakłady to spory problem i bałagan. Obecnie ukończenie Techniku Kolejowego NIE daje 100% szansy na pracę w PLK. PKP PLK jest świadoma problemu jakim staje się średnia wieku, ale nie robi w tym kierunku nic. Obecnie żyjemy słowami "restrukturyzacja", "ograniczanie kosztów" i "zwolnienia grupowe". Kilka miesięcy temu byłem na rozmowie z naczelnikiem nadzorującym przyjęcia. Rozmowa toczyła się w miłej atmosferze, ale pojawił się problem pt. "Warszawa decyduje bo nie ma pieniędzy na nowe przyjęcia i szkolenia". Poinformowano mnie o tym i temat umarł śmiercią naturalną. Jakiekolwiek próby rozmowy z dyrektorem zakładu nie przyniosły żadnego rezultatu bo mają związane ręce.
Oczywiście żeby było śmieszniej od kolegi, który pracuje w tym zakładzie dowiedziałem się, że przyjęto nowe osoby na dyżurnych. Zapytacie się jak? Bardzo proste. Były to osoby, które przeszły z innych spółek PKP.
Mój kolejny kolega, który teraz jest po szkoleniu (wrocławski oddział CS) dostał się do PLK tylko dlatego, że wcześniej pracował jako manewrowy przez trzy lata.
Wspomniałem, że sytuacja się zmienia. Jesteś młody, ucz się proszę i spokojnie czekaj. Nie zniechęcaj się, a miejsce w PLK na pewno się znajdzie bo niedługo będą musieli odmłodzić kadrę. Głośno się o tym nie mówi, ale średnia wieku pracowników na liniach to 45-52 lat.
Technikum Komunikacji (dawne Technikum Kolejowe) w Poznaniu jest martwe. Praktycznie zero dla ISDR. Nie wiem czy to aktualne, ale jeszcze kilka lat temu Poznań douczał pracowników PKP PLK w trybie weekendowym. Vice dyrektor opowiadał mi, że przychodzili na lekcje ludzie którzy pracowali w PLK, a nie wiedzieli co to PKP. Czasem i tak bywa.
Pr1:
Dobrze. Mam teraz pytanie do ISDR-ów na służbie czynnej, którzy mają jakąkolwiek wadę wzroku.
Jak to jest ze wzrokiem?
Jednym okiem widzę doskonale (0,0), lecz drugim widzę (wg. badań które były rok temu) 70%. Wychodzi na to że mam wadę ok. -3,0, a w tej szkole w Łodzi już na samym początku chcą mieć badania zdrowotne, które "nie wykażą przeciwwskazań do wykonywanego zawodu". Czy to w jakiś sposób mi zagraża w niedostaniu się do tego technikum? II kategoria to ile dioptrii?
EDIT: PLK, ani nie odpisze na maila, ani nie odbierze telefonu. Czyli nic nie wiem od PLK. Nie udało mi się skontaktować.
jageer:
--- Cytat: Pr1 w 04 Grudzień 2012, 13:02:05 ---Dobrze. Mam teraz pytanie do ISDR-ów na służbie czynnej, którzy mają jakąkolwiek wadę wzroku.
Jak to jest ze wzrokiem?
Jednym okiem widzę doskonale (0,0), lecz drugim widzę (wg. badań które były rok temu) 70%. Wychodzi na to że mam wadę ok. -3,0, a w tej szkole w Łodzi już na samym początku chcą mieć badania zdrowotne, które "nie wykażą przeciwwskazań do wykonywanego zawodu". Czy to w jakiś sposób mi zagraża w niedostaniu się do tego technikum? II kategoria to ile dioptrii?
EDIT: PLK, ani nie odpisze na maila, ani nie odbierze telefonu. Czyli nic nie wiem od PLK. Nie udało mi się skontaktować.
--- Koniec cytatu ---
II Kategoria widzisz 8 linijek jednym okiem, drugim 6 (widzenie na tablicy 0,8/0,6 - przy -3 raczej bez korekcji tym okiem nie masz szans na widzenie 7 rzędów na tablicy...)/ Wytyczne co do korekcji masz w rozporządzeniu. Jakbyś miał -3 przy tym oku "chorym" to widzisz mało ostro daleko ;) Sprawdź u okulisty ile widzisz + komp to wszystkiego się dowiesz.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że widzisz 1.0/0.7 więc niby się łapiesz do II kategorii. Okulista Ci może podbić, ale nakazać pracować w okularach. Zresztą jesteś w wieku najgorszym dla rozwoju krótkowzroczności. Więc - wszystko się może zmienić.
Pr1:
Czyżby to było rozporządzenie ministra infrastruktury nr. 2332 z 2004 roku? Trochę przestarzałe ::)
No, okulista kazał mi zakrywać to "chore" oko jak np. oglądam TV. No to ja sobie włączam "MaSzynę" i jadę na jednym oku (z okularami) w takiej odległości jak normalnie, czyli ok 40-50 cm od monitora.
Lexx:
--- Cytat: Pr1 w 04 Grudzień 2012, 14:19:45 ---Czyżby to było rozporządzenie ministra infrastruktury nr. 2332 z 2004 roku? Trochę przestarzałe ::)
--- Koniec cytatu ---
Przepraszam, że odbiegnę od tematu, ale chętnie wyjaśnię to co napisałeś. Data wydania rozporządzenia nie ma nic wspólnego z starością dokumentu. Jak możemy zauważyć poniżej jest to dokument obowiązujący i jeżeli nie pojawiły się przesłanki to jest on jak najbardziej aktualny. Wyznacznikiem dobrej jakości aktów prawnych nie jest ilość pojawiających się zmian. Obecnie najwięcej zmian wprowadzonych do ustaw związanych z transportem kolejowym itp. wynika z prawodawstwa unijnego.
Dz.U. 2004 nr 232 poz. 2332
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 października 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinni odpowiadać funkcjonariusze straży ochrony kolei, zasad oceny zdolności fizycznej i psychicznej do służby oraz trybu i jednostek uprawnionych do orzekania o tej zdolności
Tekst ogłoszony: D20042332.pdf
Status aktu prawnego: obowiązujący
Data ogłoszenia: 2004-10-26
Data wydania: 2004-10-06
Data wejścia w życie: 2004-11-10
Data obowiązywania: 2004-11-10
Organ wydający: MIN. INFRASTRUKTURY
Hmm tylko z tego rozporządzenia wynika, że zawarte tam informację dotyczą pracowników SOK. Nie jest on właściwy.
Właściwym dokumentem jest: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz pojazdów kolejowych metra (Dz.U. 2011 nr 59 poz. 301 2011.11.02 z późniejszymi zmianami).
Dokument ten określa dla dyżurnego ruchu: Kategoria wzroku II, Kategoria słuchu I. Terminy badań okresowych co 2 lata.
Mój dobry kolega na tym poległ. Od razu okulistka mu powiedziała, że o pracy maszynisty czy dyżurnego ma zapomnieć bo jego wada jest zbyt poważna.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej