Autor Wątek: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku  (Przeczytany 28638 razy)

Offline brian-82

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« dnia: 06 Marzec 2013, 09:39:51 »
Mam przyjemność zaprosić szanownych kolegów na wystawę makietowo-kolejową w Wołowie na Dolnym Śląsku.
Będą rozstawiać się koledzy modelarze. Będziemy mieć jedną dużą stację, bocznicę szlakową, bocznicę stacyjną, podg.
Wszystko w skali H0.
Model stacji ma sterowanie odzwierciedlające działanie przekaźnikowego srk E.
Chętnych do obejrzenia zapraszam.

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Marzec 2013, 19:00:27 »
A do Warszawy się wybierzecie?  ;)

Offline brian-82

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marzec 2013, 09:24:49 »
Na razie się nic takiego nie kroi ;P

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marzec 2013, 15:04:36 »
Rozumiem

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Marzec 2013, 17:46:58 »
Możesz nieco przybliżyć temat sterowania makietą? Jak odwzorowano urządzenia E? W jaki sposób rozwiązano kontrolę niezajętości torów?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Marzec 2013, 18:09:14 »
Będzie można pomrugać na lewy bez W24? :D
Oczywiście na następnym spotkaniu  8)

Brian masz foty pulpitu "w akcji"?

Offline brian-82

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Marzec 2013, 09:07:41 »
Przepraszam, że nie odpisywałem. Odreagowuję po Wołowie. Z drugiej strony jak tu odreagowywać, jak trzeba zap...zasuwać.
Czeka mnie przeróbka sterowania semaforami na makiecie klubowej, w międzyczasie przerabiamy napędy rozjazdów, a kolega wymienia "angliki" na Baeselery.
Co do zdjęć spróbuję popytać. Większość osób robiła zdjęcia pociągom, ale może coś się znajdzie.

Urządzenia E zostały odwzorowane funkcjonalnie. Tzn. nie ma fizycznych przekaźników, ale system się zachowuje jak E.
Pod makietą się mikrokontroler Atmela z programem, w którym symulowane są przekaźniki i ich obwody.
Z kontrolą niezajętości jest pewien problem. Ja wybrałem wariant z wykrywaniem poboru prądu przez tabor. Problem jest w tym, że normalnie zestawy kołowe w modelach są izolowane, bo szyny mają różny potencjał (przez nie idzie zasilanie). Lokomotywy i wagony z oświetleniem wnętrza pobierają prąd (izolacja zestawów jest więc bocznikowana przez coś), natomiast wagony towarowe nie. To powoduje, że tylko niektóre wagony powodują wyświetlenie stanu faktycznego na pulpicie. Ja np. w swoich wagonach instaluję oporniki bocznikujące izolację zestawów, żeby trochę urealnić zabawę.

Co do mrugania na lewy bez W24 to nie ma problemu. Możemy też pomrugać na prawy z W24 ;P i Sprowa jak nic.