Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne
Dokumentacja
KRZAQ:
--- Cytat: jageer w 02 Styczeń 2011, 18:39:19 ---Dokładnie, zrobić poziomy: amator i profesjonalista 8) Bo raczej początkujący nie będą wypełniać dzienników ruchu. Ja obecnie przy prowadzeniu pełnej dokumentacji czasem nie wyrabiam.
--- Koniec cytatu ---
Musisz sobie szlakowego jeszcze posadzić przed kompem :D
jageer:
--- Cytat: KRZAQ w 02 Styczeń 2011, 22:50:01 ---
--- Cytat: jageer w 02 Styczeń 2011, 18:39:19 ---Dokładnie, zrobić poziomy: amator i profesjonalista 8) Bo raczej początkujący nie będą wypełniać dzienników ruchu. Ja obecnie przy prowadzeniu pełnej dokumentacji czasem nie wyrabiam.
--- Koniec cytatu ---
Musisz sobie szlakowego jeszcze posadzić przed kompem :D
--- Koniec cytatu ---
Tak ;) Jeszcze sobie zrobię pulpit z SKP i będę robić za SKP i pulpit zamykania rogatek na post 20 ;D
MaKu:
--- Cytat: jageer w 02 Styczeń 2011, 18:39:19 ---Dokładnie, zrobić poziomy: amator i profesjonalista 8) Bo raczej początkujący nie będą wypełniać dzienników ruchu. Ja obecnie przy prowadzeniu pełnej dokumentacji czasem nie wyrabiam.
--- Koniec cytatu ---
Wpakować tutaj całe instrukcje, a potem trzeba będzie dostosować cały symulator do tego, bo sami dobrze wiemy, że brakuje pare rzeczy.
No ale można by spróbować. Owego czasu, na jednym z serwisów kolejowych pisałem hasełka do encyklopedii.
M.in. na temat urzadzeń, blokad liniowych itp...
Zobaczcie, oceńcie to może się wykorzysta?
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=blokada
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=sbl
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=sygnalizacja
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=srk
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=ssp
brian-82:
Te opisy jak na poziom dla amatora mogą być.
Rzuciłem okiem na dotyczący sygnalizacji...
"...semafory na PKP są wskaźnikami..." - no comments
Poza tym myślałem, że sygnalizacja kierunkowa została zarzucona na rzecz prędkościowej w latach 50' (albo i wcześniej ?). Prędkość zmniejszona może być wyświetlona z różnych powodów, niekoniecznie związanych z kierunkiem jazdy (np. "anglik" w drodze przebiegu, łuki wymagające zwolnienia, niezachowana droga hamowania).
I jeszcze cytat:
"Nigdy semafor wyjazdowej z danej stacji nie wskaże od razu sygnału semafora świetlnego wjazdowego na następnej stacji."
Chcesz się założyć? ;)
"W zależności od drogi przebiegu elektryczne sprzęgło uruchamia drugie ramię." To o semaforach kształtowych. Do czego służy sprzęgło elektryczne to najpierw lepiej poczytać.
"Sygnał powtarzający może być trzy- i dwukomorowy." - sygnalizator powtarzający jest zawsze trzykomorowy, tylko czasem środkowa jest pusta (nie świeci)
To tyle się rzuciło w oczy po pobieżnym przejrzeniu. Może i podane opisy są użyteczne, ale wprowadzają ludzi w błąd.
uetam:
--- Cytat: brian-82 w 05 Styczeń 2011, 23:18:23 ---Poza tym myślałem, że sygnalizacja kierunkowa została zarzucona na rzecz prędkościowej w latach 50' (albo i wcześniej ?). Prędkość zmniejszona może być wyświetlona z różnych powodów, niekoniecznie związanych z kierunkiem jazdy (np. "anglik" w drodze przebiegu, łuki wymagające zwolnienia, niezachowana droga hamowania).
--- Koniec cytatu ---
Racja. Najczęściej chodzi tutaj właśnie o rozjazdy krzyżowe podwójne no i brak drogi hamowania pomiędzy semaforami. Na łuki generalnie daje się ograniczenia w WOSie ale widziałem dwa lub trzy przypadki w których semafor był na dwa własnie z powodu ostrego łuku.
--- Cytuj ---I jeszcze cytat:
"Nigdy semafor wyjazdowej z danej stacji nie wskaże od razu sygnału semafora świetlnego wjazdowego na następnej stacji."
Chcesz się założyć? ;)
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście, że to nie prawda. Bardzo często uzależnia się urządzenia na sąsiednich posterunkach tak, że semafor wyjazdowy na stacji A pełni równocześnie funkcję tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego na stacji B. Stosuje się to przewaznie przy bardzo krótkich szlakach gdzie po prostu nie ma fizycznie możliwości postawienia tarcz ostrzegawczych.
--- Cytuj ---"Sygnał powtarzający może być trzy- i dwukomorowy." - sygnalizator powtarzający jest zawsze trzykomorowy, tylko czasem środkowa jest pusta (nie świeci)
--- Koniec cytatu ---
Chcesz się założyć ?:)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej