Forum Główne > Urządzenia srk

Anomalie przy wygaśnięciu sygnału zastępczego

(1/2) > >>

mechatronik:
Witam kolegów.
Opiszę w skrócie sytuację jaką niedawno miałem.
Na jednej ze stacji zostałem wzięty na bok celem wyprzedzenia przez pociąg towarowy o wyższym niż mój luzak priorytecie ;)
Na torze głównym dodatkowym na tej stacji obowiązuje ograniczenie 20km/h. Dyżurny ruchu nie poinformował mnie o wyjeździe na sygnał zastępczy. Zajęty pisaniem papierów po jakimś czasie stwierdziłem, że zastępczy na wyjazd podany. Jako, że byłem stosunkowo daleko od semafora ruszając (pojazd spalinowy) zawołałem czy to aby na pewno dla mnie mruga na wyjazd. Po potwierdzeniu przez dyżurnego w miarę szybko osiągnąłem niecałe 20km/h. Będąc w odległości ok 50m od semafora zastępczy wygasł. Niby nic nadzwyczajnego -zdarza się. Na uwagę jednak zasłużył fakt, że normalnie jak zastępczy wygasa (tu podany przy sygnale S1) to czerwone nam zostaje… W moim przypadku było tak, że niemalże równocześnie po wygaśnięciu Szta zgasło światło czerwone a w miejsce zastępczego po niecałej sekundzie wyświetliło się Ms2… Zawołałem dyżurnego na radiu żeby zerknął na powtarzacz semafora na pulpicie i powiedział mi co widzi. Na to on zaczął się śmiać, że choinka mu się zrobiła i urządzenia pogłupiały. Dalsze postępowanie już wiązało się z rozkazem na wyjazd. Jednak mnie ciekawi co się pokopało skoro zastępczy to oddzielny obwód sygnałowy. Miał ktoś z Was taki przypadek?

uetam:
Dyzurny podal na semaforze sygnal zastepczy, nastepnie utwierdzil sobie droge przebiegiem manewrowym. Gdy zastepczy skonczyl sobie mrugac na semaforze podalo sie Ms2 zamiast sygnalu stoj. Jest to całkiem normalne a blad polegal na tym, ze po utwierdzeniu drogi manewrem powinien podciagnac przycisk zeby nie zadzialal przekaznik sygnalowy na semaforze.
W Testowie mozna sobie ta sytuacje odtworzyc podajac przykladowo E/m, pozniej podciagnac SzE aby zadzialal zastepczy i po chwili znow wcisnac przycisk SzE aby go wygasic.

djuzi:
Ja dodam tylko, że instrukcja zaleca jeśli to możliwe - zabezpieczenie w możliwy sposób drogi przebiegu przed podaniem sygnału zastępczego - w tym, używając do tego celu utwierdzenia drogi manewrowej.
Jednakże dyżurny powinien poinformować Cię o wyjeździe na sygnał zastępczy i przyczynie jego podania oraz - tak jak już mateu wspomniał - podciągnąć przycisk, aby "wygasić" sygnał Ms2, a pozostawić utwierdzenie drogi. Chyba, że podciągnięcie to wiązało by się z rozwiązaniem drogi manewrowej - nie wiem, jak tamte urządzenia były skonstruowane.

jageer:

--- Cytat: mateu w 11 Lipiec 2013, 17:33:19 ---Jest to całkiem normalne a blad polegal na tym, ze po utwierdzeniu drogi manewrem powinien podciagnac przycisk zeby nie zadzialal przekaznik sygnalowy na semaforze.

--- Koniec cytatu ---

Chyba, że ma przebiegi manewrowe zamykane, to by rozwiązał go podciągając przycisk i nie uzyskuje żadnego efektu. Najlepiej sobie utwierdzić "pod prąd".

Zacha:
Na zamykanych krótkie podciągnięcie przycisku nie rozwiązuje przebiegu tylko wygasza tarczę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej