Autor Wątek: SHP dla semaforów.  (Przeczytany 10020 razy)

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
SHP dla semaforów.
« dnia: 20 Lipca 2013, 13:55:57 »
Czy ktoś ze znajomością tematu może mi odpowiedzieć jakie są reguły ustawiania SHP dla semaforów? Głównie chodzi mi o drogowskazy.
Otóż za lat moich trochę młodszych było to dla mnie jasne.
- przed tarczą ostrzegawczą (później również przed ToP);
- przed wjazdowym;
- przy wyjazdowym na szlak z SBL.
Zaś drogowskazów jakoś... nie ogarniam.
Są stacje gdzie przy drogowskazie brak SHP, są takie że SHP jest przed semaforem i są takie gdzie SHP jest przy semaforze.
Zależy to od czegoś, czy od czyjegoś "widzi mi się"?
Pozdrawiam
Arkady

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: SHP dla semaforów.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipca 2013, 14:50:15 »
Rozmieszczanie urządzeń punktowego oddziaływania

1. Urządzenia torowe punktowego oddziaływania kontrolujące tylko czujność maszynisty umieszcza się przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami spełniającymi również funkcję tarczy ostrzegawczej oraz przed tarczami przejazdowymi według następujących zasad:
1) urządzenia odnoszące się do sygnalizatorów ustawionych na szlakach. w tym również do semaforów wjazdowych i tarcz przejazdowych umieszcza się w odległości 200m (+-5m) przed sygnalizatorem;
2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości (+-5m) semaforów, jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.

2. W przypadku, gdy na posterunku ruchu przy torze niewłaściwym nie ma semafora wjazdowego to urządzenia torowe punktowego oddziaływania należy również stosować, umieszczając je w odległości 200m (+-5m) od miejsca przypuszczalnego ustawienia semafora i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej.

3. Jeżeli warunki lokalne uniemożliwiają zabudowanie urządzeń torowych punktowego oddziaływania zgodnie z zasadą określoną w ust. 1 punkt 1, wówczas za zgodą naczelnego dyrektora okręgu kolei państwowych można zabudować je w odległości mniejszej lub większej od wymaganej.

4. Urządzenia punktowego oddziaływania można umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania w celu skontrolowania czujności maszynisty lub ograniczenia prędkości jazdy.

5. Jeżeli odległość między kolejnymi urządzeniami punktowego oddziaływania, kontrolującymi czujność maszynisty wynosi więcej niż 10km należy zainstalować dodatkowe urządzenia w miejscu dogodnym do utrzymania np. w pobliżu przejazdu kolejowego, przystanku osobowego itp.
Trainz

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: SHP dla semaforów.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lipca 2013, 17:12:36 »
Dziękuję za odpowiedź.
2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości (+-5m) semaforów, jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.
Rozumiem, że to odpowiada najbardziej drogowskazom. Za ChRL zatem nie rozumiem czemu na takiej Wschodniej Osobowej SHP drogowskazów jest właśnie jakieś 200 metrów przed semaforem zamiast obok...
Pozdrawiam
Arkady

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: SHP dla semaforów.
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipca 2013, 19:14:55 »
W Łowiczu stając w peronach w kierunku Warszawy trzeba uważać, żeby nie stanąć na elektromagnesie, też jest z 50m przed drogowskazowym.

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: SHP dla semaforów.
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lipca 2013, 00:07:43 »
Warunki miejscowe i wyjątki za przyzwoleniem DOKP to kwiatki, które do dziś występują. Logiki w tym nie znajdziecie :)