Forum Główne > Ruch kolejowy
Zepchnięcie pociągu ze szlaku
djuzi:
Witam!
Mam pewne wątpliwości, jak zgodnie z przepisami powinna wyglądać sytuacja:
- Na szlaku dwutorowym między stacjami A i B są 3 odstępy SBL.
- Pociąg nr 1 wyjechał ze stacji A i jest na ostatnim odstępie do stacji B (tor nr 1), a tam zdechł.
- Pociąg nr 2 wyjechał ze stacji A i jest na przedostatnim odstępie do stacji B (tor nr 1), czeka pod semaforem.
- Pociąg nr 3 wyjechał ze stacji A i jest na pierwszym odstępie do stacji B (tor nr 1), czeka pod semaforem.
Teraz: Trzeba zepchnąć pociąg nr 1 do stacji B za pomocą lokomotywy od pociągu nr 2. Jak powinna wyglądać taka procedura, jakie rozkazy, dla kogo i o jakiej treści.
Proszę o wypowiedź doświadczonych w temacie.
MaKu:
Jeżeli już to tak wygląda, to trzeba brać pod uwagę, że po pewnym czasie te pociągi ustawią się wręcz na jedym odstępie. Bo każdy z pod "Stój" na sbl-ce będzie podciągał powoli na przód.
Teraz...
Zależy jakie to byłyby pociągi. Bo jeśli będziesz chciał cofać pociąg nr 2, lub 3 do stacji A, a będą to pociągi towarowe tylko z maszynistą to dziękuje bardzo. Bez ustawiacza On odmówi cofania i koniec.
Jeżeli byłyby to "podobne pociągi", a nie kibel i lok, albo różni przewoźnicy, to najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba w takiej sytuacji pchanie pierwszego przez drugi tak jak stoją.
A w rzeczywistości, jeśli na szlaku nie utknął by żaden pasażerski co bym zrobił?
"Dzwoni sobie Pan do swoich i woła pomoc."
Droznik:
Hehe niech zgadnę linia numer 9 bo tam ostatnim czasem takie kwiatki się zdarzają :)
Co do procedur, żaden mechanik nie pojedzie na pomoc innemu pociągowi póki nie dostanie zgody od swego dyspozytora o akcji ratunkowej. Jeśli natomiast już dostał zgodę to nic innego nie robisz jak dyktować S dla pociągu drugiego o tym że pomijamy SBL i jedziemy zepchnąć tego pierwszego, potem wracamy, po swój i jedziemy dalej jak powinno być. Przy czym pamiętaj aby zamknąć 1 ponieważ wykonujesz cofanie pojazdu na szlaku a to już tylko na zamkniętym torze robisz. 3 pociąg tylko stoi i czeka kiedy udrożnią się odcinki i jedzie dopiero gdy ujrzy sygnał nakaz jazdy. Tor otwierasz wtedy gdy już zakończą się problemy i z 3 odstępu zjedzie już pociąg (czyli tego bliżej stc. B)
Ja innej opcji nie widzę chyba że coś jest nie tak ale wydaje mi się że innej opcji nie może byc
Arkady_1:
--- Cytat: MaK_86 w 09 Sierpień 2013, 13:17:05 ---Jeżeli już to tak wygląda, to trzeba brać pod uwagę, że po pewnym czasie te pociągi ustawią się wręcz na jedym odstępie. Bo każdy z pod "Stój" na sbl-ce będzie podciągał powoli na przód.
--- Koniec cytatu ---
Niekoniecznie. To akurat zależeć będzie od widoczności na szlaku. Jeśli stoję pod czerwonym na SBL i widzę w przodzie pociąg (choćby był kilometr przede mną) to będę stał i czekał aż mi zniknie z oczu, lub zmieni się sygnał na zezwalający.
--- Cytat: Droznik w 09 Sierpień 2013, 14:39:00 ---Co do procedur, żaden mechanik nie pojedzie na pomoc innemu pociągowi póki nie dostanie zgody od swego dyspozytora o akcji ratunkowej.
--- Koniec cytatu ---
Dlaczego? Jak mi dyżurny podyktuje S, że mam spychać/ściągać jakiś pociąg to mogę co najwyżej poinformować mojego dyspozytora, że jadę z bratnią ;D pomocą. Na szlaku rządzi dyżurny, a nie mój dyspozytor. Inna sprawa, że ja mogę odmówić spychania/ściągania innego składu pociągu jeżeli uznam iż zagraża to mojemu pociągowi.
Ja bym to widział tak:
* zamknięcie toru;
* S dla pociągu 2 na:
** unieważnienie SBL;
** jazdę po torze zamkniętym i zajętym;
** dojechanie pociągu 2 do składu pociągu 1 i połączeni składów;
** sprowadzenie (spychanie) pociągu 1 przez pociąg 2 w kierunku stacji B po zamkniętym i wolnym torze;
* S dla pociągu 1 z informacją, że będzie spychany przez pociąg 2.
Nie bez znaczenia jest co i czym będzie spychane. Jeżeli pociąg 1 to EZT, a pociąg dwa (jak wynika z treści) ma lokomotywę (elektryczną albo SM/SP/SU42, SP32), to prędkość spychania (na półsprzęgu) = 5 km/h. Dla innych lokomotyw może być potrzebny wagon pośredni (tako rzecze nasza wewnętrzna instrukcja). ;)
stanislaw57:
Pozostawiony skład pociągu trzeba jeszcze zabezpieczyć, a zdefektowany pociąg można ściągnąć z ewentualną asekuracją lokomotywą z tyłu, jeżeli to konieczne.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej