Forum Główne > Inne

Czas pracy dyżurnego ruchu.

<< < (2/3) > >>

MaKu:
@Dróżnik - Tak, ale po części. Pamiętaj, że u Nas jest też inaczej. My podlegamy pod PUZP, następnie pod ZUZP a na koniec, treści nie ujęte w powyższych reguluje KP.

Wytłumaczenie tego komuś, kto nie za bardzo to ogarnia to dość żmudne zadanie...

Ale mniej więcej.
Przy równoważnym czasie pracy, zmiana może zostać wydłużona do 16 godzin pracy na skutek zagrożenia życia, katartrofy kolejowej lub na wniosek pracodawcy (dość szerokie pojęcie).

W praktyce, nie masz podmiany, zgłaszasz do przełożonego i masz obowiązek pełnić obowiązki dyżurnego ruchu do 16 godzin. W tym czasie przełożony jest zobowiązany do zapewnienia Tobie podmiany. Jeżeli w ciągu tych 4 godzin, nie uda mu się to, powinien przybyć na posterunek i pełnić obowiązki ISDR.

Jeżeli natomiast nie pojawi się podmiana, a przełożony także nie przybędzie, Ty musisz pozostać na nastawni, w celach zabezpieczenia mienia kolejowego. Z tym, że rozpoczynając 17 godzinę pracy, nie masz obowiązku, a nawet nie powinieneś już prowadzić ruchu pociągów.

Pr1:

--- Cytuj ---Ty musisz pozostać na nastawni, w celach zabezpieczenia mienia kolejowego. Z tym, że rozpoczynając 17 godzinę pracy, nie masz obowiązku, a nawet nie powinieneś już prowadzić ruchu pociągów.

--- Koniec cytatu ---
I zakładam, że także wsłuchiwać się w nieprzyjemne komentarze mechaników na radiotelefonie.

MaKu:
Mylisz się. Jeżeli chodzi o przepisowość pracy, BHP itp., maszyniści są jednymi z bardziej wyrozumiałych. Tym bardziej, że sytuację, kiedy "mechanikowi się godziny kończą" i chce na bok bo zamyka lokomotywę są dość częste. Więc sytuacja taka nie dziwi.

Jeżeli chodzi o przerwę w ruchu, spowodowaną losowymi zdarzeniami nie wprowadza dziwnych dyskusji. Nawet jeśli, to jeden drugiego potrafi uciszyć.

jageer:

--- Cytat: Pr1 w 04 Wrzesień 2013, 16:28:52 ---
--- Cytuj ---Ty musisz pozostać na nastawni, w celach zabezpieczenia mienia kolejowego. Z tym, że rozpoczynając 17 godzinę pracy, nie masz obowiązku, a nawet nie powinieneś już prowadzić ruchu pociągów.

--- Koniec cytatu ---
I zakładam, że także wsłuchiwać się w nieprzyjemne komentarze mechaników na radiotelefonie.

--- Koniec cytatu ---

Czyli teoretycznie jeżeli zostałbym ciągany po sądach, że siedziałem na budzie i pierdziałem w stołek po 16h zamiast działać to "wygram sprawę"...
Z drugiej strony na PLK jest to nieco inaczej. Bo jakby zatrzymać ruch pociągów na hucie (szczególnie stacja Wielkie Piece), to cykl pracy pieca zakłócę i by tam zlinczowali ludzi....

MaKu:

--- Cytat: jageer w 04 Wrzesień 2013, 17:02:12 ---Czyli teoretycznie jeżeli zostałbym ciągany po sądach, że siedziałem na budzie i pierdziałem w stołek po 16h zamiast działać to "wygram sprawę"...

--- Koniec cytatu ---

Przede wszystkim, to nie Ty byłbyś ciągany, tylko przełożony, że nie zapewnił ciągłości pracy nastawni.
Ty dostaniesz kilka złotych ekstra, za nadgodziny.


--- Cytat: jageer w 04 Wrzesień 2013, 17:02:12 ---Z drugiej strony na PLK jest to nieco inaczej. Bo jakby zatrzymać ruch pociągów na hucie (szczególnie stacja Wielkie Piece), to cykl pracy pieca zakłócę i by tam zlinczowali ludzi....

--- Koniec cytatu ---

Na PLK jest tak, jak napisałem wyżej. To, że piec wygaśnie, nie obchodzi Ciebie. Ty odbębniłeś swoje i dziękuje.
Nie zdajesz sobie sprawy chyba, jakie konsekwencje ciążyły by na Tobie, gdybyś w 17 godzinie pełnienia dyżurny spowodował wykolejenie, czy inny incydent kolejowy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej