Forum Główne > Inne

Sygnały na semaforach - Sposób ustalania.

(1/7) > >>

k7s5a2:
Witam.
Mam do Szanownego Grona następujące pytanie.
W jaki sposób ustawiane są obrazy sygnałów na semaforze.
Nie zauważyłem na żadnym z pulpitów kostkowych szczególnych przycisków do tego celu.
W jaki więc sposób realizowane jest np. podanie sygnału S10 "Jazda z szybkością nie przekraczającą 40 km/h, a przy następnym z najwyższą dozwoloną szybkością." Rozumiem, że np. S5 na blokadzie wyświetla się ponieważ semafor wjazdowy wskazuje S1 i działa to na zasadzie zależności. Lecz nie potrafię zrozumieć co determinuje np. ten przykładowy sygnał S10 podawany podczas odjazdu.
...
Mam także pytanie poboczne. W jaki sposób uruchamiany jest ewentualny S1a na linii średnicowej w Warszawie.
...
Pozdrawiam.

Paweł Piotr:
Obwód elektryczny świateł semafora kontroluje stan wszystkich urządzeń srk, które biorą udział bezpośredni (przejeżdżane w przebiegu) i pośredni (ochronne dla przebiegu) w określonym przebiegu. Urządzenia te dla poszczególnych przebiegów podaje tablica zależności. W zależności od tych stanów zasilanie elektryczne, które rozpoczyna się od użycia przycisku sygnałowego semafora, jest kierowane do odpowiednich komór świetlnych semafora. To w uproszczonym skrócie..

Zacha:

--- Cytat: k7s5a2 w 22 Wrzesień 2013, 21:36:49 ---Mam także pytanie poboczne. W jaki sposób uruchamiany jest ewentualny S1a na linii średnicowej w Warszawie.
...
Pozdrawiam.

--- Koniec cytatu ---
ZTCP był to chyba sygnał alarmowy i zależny był m. in. od wystąpienia pożaru w tunelu.

dp116:

--- Cytat: Zacha w 23 Wrzesień 2013, 01:17:28 ---
--- Cytat: k7s5a2 w 22 Wrzesień 2013, 21:36:49 ---Mam także pytanie poboczne. W jaki sposób uruchamiany jest ewentualny S1a na linii średnicowej w Warszawie.
...
Pozdrawiam.

--- Koniec cytatu ---
ZTCP był to chyba sygnał alarmowy i zależny był m. in. od wystąpienia pożaru w tunelu.

--- Koniec cytatu ---
Synał S1a - bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu. Występuje w przypadku pożaru. Najprawdopodobniej aktywowany przez czujnik dymu.

Sygnał występuje na semaforach na stacji Warszawa Centralna, p.o. Warszawa Śródmieście, p.o. Warszawa Powiśle, oraz w metrze.

Pr1:
Sygnał występuje na semaforach SBL przed (tunelem przy Powiślu) stacją Warszawa Centralna, tylko nie wiem jak to jest w kierunku Wschodnim. "Sczelam", że na ostatnim SBL przed wjazdowym, bo potem semafory wyjazdowe nie mają dwóch czerwonych i następny SBL też nie. na p.o. Warszawa Śródmieście w kierunku Wschodnim, p.o. Warszawa Powiśle w kierunku Zachodnim, oraz w metrze. Z tym że tunelem nazwać nie można części od Ochoty do Centralnego/Śródmieścia, bo to krótki odcinek, a dym ma i tak ujście, dziura nad WKD. Dalej to już jest ten właściwy tunel. Na Centralnym podobno i tak mają jakieś wywietrzniki, w razie wjazdu spalinówki, ale nie używane były ho ho ho i jeszcze dłużej.

Ciekawe jakie są procedury w razie zgłoszenia ISDR'om sygnału S1a? Bo jakby nie było, nikt normalny nie wejdzie do tunelu od tak i sprawdzi tylko trzeba sprawdzać ludzi, a ruch w tamtym rejonie jest, jakby to powiedzieć, dość duży. Jakby ktoś wymyślił że parowóz ma przejechać przez Śródmieście i wyświetliłyby się S1a....... byłaby niezła akcja  ;D Jak dobrze że mamy jeszcze Gdańską to co jakiś czas można zobaczyć w Warszawie trakcje parową, ale tak, to byłoby ciężko.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej