Autor Wątek: Sygnał Pc2  (Przeczytany 29963 razy)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Wrzesień 2013, 13:45:50 »
Czy postój techniczny czy inny, miejsce zatrzymania winno być maszyniście znane. Wskaźnik zatrzymania W4 mamy nie tylko przy peronach. W przypadku wyznaczonego wrjp postoju, pociąg pasażerski należy zatrzymać przed W4 odpowiednio aby ruch podróżnych był najdogodniejszy. Pociąg towarowy na torze bez peronów ale również z W4, gdzie ma zatrzymać się z powodu nieplanowego zatrzymania? Na pewno pod semaforem wskazującym S1 i może to być semafor drogowskazowy.Przy odjeździe pociągu z toru z peronem odjazd może być zezwolony sygnałem zezwalającym również na semaforze drogowskazowym. W przypadku postoju niehandlowego (techniczny) gdzie pociąg pasażerski ma się zatrzymać? Natomiast wyjazd na to lewy szlakowy jest związany z semaforem wyjazdowym ze wskaźnikiem W24 ale maszynista przed odjazdem otrzymuje rozkaz "N" lub przez st. ostatniego postoju czy wyznaczoną.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Wrzesień 2013, 15:59:30 »
Zacznijmy od tego, że dyżurnego ruchu nie obchodzi postój handlowy i wskaźniki W4. To czy drużyna pociągowa się tam zatrzyma, czy nie to już ich obowiązek.

Po drugie, po raz kolejny ciężko dojść do tego o co Tobie chodzi. Pisz poprawnie, nie poruszając kilku kwestii w jednym zdaniu.

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Wrzesień 2013, 18:14:23 »
W przypadku postoju niehandlowego (techniczny) gdzie pociąg pasażerski ma się zatrzymać?
W Dęblinie wymiana załóg odbywała się w peronach, zawsze podczas planowanego postoju. Wyjątkiem był ex Bystrzyca jeszcze wtedy do Poznania, wtedy mechanik prowadził bez zmiany od Lublina.
 
Natomiast wyjazd na to lewy szlakowy jest związany z semaforem wyjazdowym ze wskaźnikiem W24 ale maszynista przed odjazdem otrzymuje rozkaz "N" lub przez st. ostatniego postoju czy wyznaczoną.
YYY? Miesza kolega pojęcia. Po co W24 przy N? I co Pc2 to ma do zmiany załóg?

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Wrzesień 2013, 20:31:14 »
Z osygnalizowaniem czoła pociągu na Pc2 mamy chyba do czynienia kiedy nie ma lub blokada liniowa jest jednokierunkowa dla jazdy po torze lewym, więc rozkaz "N" w takich przypadkach jest chyba uzasadniony. A pytanie brzmi, kiedy należy zmienić to osygnalizowanie na Pc2? Stąd wtrącenie o miejscu zatrzymania pociągu (różnym: planowym postoju i nieprzewidzianym rjp), jeżeli jest ono istotne dla zmiany sygnałów Pc1 na Pc2, bo nie zawsze pociąg zatrzymuje się i odjeżdża spod semafora wyjazdowego. Czy można przepuścić pociągu bez zmiany osygnalizowania? Przepraszam jeżeli wrażam się nie jasno.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Wrzesień 2013, 21:03:13 »
A pytanie brzmi, kiedy należy zmienić to osygnalizowanie na Pc2?

Prosta dedukcja. Przepis mówi, że pociąg ma jechać z sygnałem Pc2 na szlaku. Więc sygnał ten zmienić ma, na wyjeździe ze stacji. Czyli, między semaforem wyjazdowym a wjazdowym, potocznie mówiąc "na rozjazdach".

Stąd wtrącenie o miejscu zatrzymania pociągu (różnym: planowym postoju i nieprzewidzianym rjp), jeżeli jest ono istotne dla zmiany sygnałów Pc1 na Pc2, bo nie zawsze pociąg zatrzymuje się i odjeżdża spod semafora wyjazdowego.

Sądzisz, że należy zatrzymać pociąg, żeby zmienił jedno światełko na czole? Ekspres też zatrzymał byś? A może taki co ma 3200 ton na haku i podjazd pod 15 promili za wyjazdowym?
Nie, nie musi się zatrzymywać, żeby przełącznik "pstryknąć".

Czy można przepuścić pociągu bez zmiany osygnalizowania?

Pociąg z samej definicji, ma być osygnalizowany zgodnie z przepisami.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Wrzesień 2013, 22:35:57 »
Tyle, że różnie są one interpretowane. Pociąg który zatrzymuje się czy nie, zasada zmiany sygnału Pc1 i na Pc2 winna chyba być ta sama. Semafory wyjazdowe są różnie usytuowane, stąd jeden pociąg będzie zmieniał sygnały w peronach a drugi może zrobić to za ostatnim rozjazdem? ISDR chyba winien wiedzieć, że pociąg wyjechał na szlak właściwie osygnalizowany?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Wrzesień 2013, 01:20:21 »
Nie rozumiem o co Ci chodzi. ISDR zawsze może krzyknąć na radiu, żeby mechu przełączył światełka. Nawiasem mówiąc, w nocy mimo nakazu jazdy na Pc2 po lewym na jednokierunkowej wolę mieć wszystkie reflektory zapalone, co poprawia widoczność szlaku.
Sz na Tm

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1326
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Wrzesień 2013, 07:13:22 »
Semafory wyjazdowe są różnie usytuowane, stąd jeden pociąg będzie zmieniał sygnały w peronach a drugi może zrobić to za ostatnim rozjazdem? ISDR chyba winien wiedzieć, że pociąg wyjechał na szlak właściwie osygnalizowany?

Zakładając, że masz szlaki SBL 1 kierunkowe i nastawnię z jednej strony, a z drugiej brak TUV/SKP - bo niby nie potrzebne, skoro jest SBL i go dajesz na lewy, to jak masz widzieć czy ma PC2? Dla mnie powinien zmienić na rozjazdach, które go kierują na tor lewy, nawet na ostatnim. Przełączenie hebelka, czy tam przełącznika zespolonego nie wymaga kilku minut...


Nawiasem mówiąc, w nocy mimo nakazu jazdy na Pc2 po lewym na jednokierunkowej wolę mieć wszystkie reflektory zapalone, co poprawia widoczność szlaku.

Jak nie widzisz nic to sobie lepiej umyj szyby w Pesie  ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Wrzesień 2013, 10:04:35 »
Czyli postawiono wymóg dla ISDR-a a nie dano narzędzi do jego realizacji. Maszynista nie powinien się bawić w kotka i myszkę z ISDR i ciąży na nim właściwe osygnalizowanie czoła pociągu ale przepis winien precyzyjnie określać zasady zmiany tego osygnalizowania, obserwacji w tym zakresie czego chyba brakuje w Ir-1 i chyba nie ma regulacji wewnętrznej.
« Ostatnia zmiana: 15 Wrzesień 2013, 10:06:20 wysłana przez stanislaw57 »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1326
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Wrzesień 2013, 10:22:19 »
Czyli postawiono wymóg dla ISDR-a a nie dano narzędzi do jego realizacji. Maszynista nie powinien się bawić w kotka i myszkę z ISDR i ciąży na nim właściwe osygnalizowanie czoła pociągu ale przepis winien precyzyjnie określać zasady zmiany tego osygnalizowania, obserwacji w tym zakresie czego chyba brakuje w Ir-1 i chyba nie ma regulacji wewnętrznej.

Taa... Dajmy kamery. I będzie jak na Bieżanowie: 2 monitory od sterowania Bieżanowa, 2 od Wieliczki, Centralka, SWDR, kontrola tablic i zapowiadania, ogrzewanie rozjazdów, oświetlenie przystanków, 4 monitory "monitoringu" peronów i 2 przejazdów.. Czy to jest takie fajne? Kilkanaście monitorów na nastawni...
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Wrzesień 2013, 14:23:18 »
Z pewnością nie! A czy obsada posterunków technicznych nie powinna być adekwatna do natężenia pracy?  Wiem, że nie od ISDR-a to zależy ...

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • GG: 1623302
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Sygnał Pc2
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Wrzesień 2013, 14:30:04 »
Tyle, że różnie są one interpretowane. Pociąg który zatrzymuje się czy nie, zasada zmiany sygnału Pc1 i na Pc2 winna chyba być ta sama. Semafory wyjazdowe są różnie usytuowane, stąd jeden pociąg będzie zmieniał sygnały w peronach a drugi może zrobić to za ostatnim rozjazdem? ISDR chyba winien wiedzieć, że pociąg wyjechał na szlak właściwie osygnalizowany?
Czy to naprawdę jest tak strasznie istotne w którym momencie mechanik zmieni światło na Pc2? Czy dla dyżurnego to różnica czy sygnał zostanie zmieniony przejeżdżając koło semafora wyjazdowego, czy 10 metrów dalej? A może tak sobie piszesz, aby tylko coś napisać?
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)