A pytanie brzmi, kiedy należy zmienić to osygnalizowanie na Pc2?
Prosta dedukcja. Przepis mówi, że pociąg ma jechać z sygnałem Pc2 na szlaku. Więc sygnał ten zmienić ma, na wyjeździe ze stacji. Czyli, między semaforem wyjazdowym a wjazdowym, potocznie mówiąc "na rozjazdach".
Stąd wtrącenie o miejscu zatrzymania pociągu (różnym: planowym postoju i nieprzewidzianym rjp), jeżeli jest ono istotne dla zmiany sygnałów Pc1 na Pc2, bo nie zawsze pociąg zatrzymuje się i odjeżdża spod semafora wyjazdowego.
Sądzisz, że należy zatrzymać pociąg, żeby zmienił jedno światełko na czole? Ekspres też zatrzymał byś? A może taki co ma 3200 ton na haku i podjazd pod 15 promili za wyjazdowym?
Nie, nie musi się zatrzymywać, żeby przełącznik "pstryknąć".
Czy można przepuścić pociągu bez zmiany osygnalizowania?
Pociąg z samej definicji, ma być osygnalizowany zgodnie z przepisami.