Forum Główne > Urządzenia srk
Trochę o sygnalizacji kształtowej.
kacu:
No to tak jak myślałem. Dzięki.
A jeszcze dwa pytania o poprawność sytuacji:
1. Jest semafor wjazdowy A z tarczą przelotową ToB odnoszącą się do semafora drogowskazowego B, z kolei przy którym stoi tarcza przelotowa ToC odnosząca się do semafora wyjazdowego C? Wszystko oczywiście na jednym torze głównym zasadniczym na przelocie z prędkością 100km/h na wprost przez stację.
2. Tor przyperonowy z prędkością 100km/h z semaforem drogowskazowym A. Następnie głowica "zbierająca" tory z peronów, jazda tylko z ostrza. Za głowicą semafor wyjazdowy B. Następnie kolejna głowica z możliwością jazdy na wprost z prędkością 100km/h i na bok z prędkością 60km/h. Przy semaforze drogowskazowym A przy peronie stoi tarcza przelotowa ToB semafora wyjazdowego B.
Stosuje się takie coś? Czy to raczej głupoty co napisałem?
EN57-002:
--- Cytat: kacu w 07 Sierpień 2017, 21:13:04 ---No to tak jak myślałem. Dzięki.
A jeszcze dwa pytania o poprawność sytuacji:
1. Jest semafor wjazdowy A z tarczą przelotową ToB odnoszącą się do semafora drogowskazowego B, z kolei przy którym stoi tarcza przelotowa ToC odnosząca się do semafora wyjazdowego C? Wszystko oczywiście na jednym torze głównym zasadniczym na przelocie z prędkością 100km/h na wprost przez stację.
--- Koniec cytatu ---
Namieszałeś trochę. Jeżeli jest sem A i przy nim To do następnego sem. drogowskazowego, to na pewno to nie będzie ToB, najmniej ToD. Po za tym to nie tarcza przelotowa, a nadal "ostrzegawcza". Przy następnym sem. D może być tarcza ostrzegawcza do sem. wyjazdowego i też nie będzie to "ToC". Ale tak, jak najbardziej taka sytuacja może mieć miejsce, mało tego było to stosowane na większych stacjach.
--- Cytat: kacu w 07 Sierpień 2017, 21:13:04 ---2. Tor przyperonowy z prędkością 100km/h z semaforem drogowskazowym A. Następnie głowica "zbierająca" tory z peronów, jazda tylko z ostrza. Za głowicą semafor wyjazdowy B. Następnie kolejna głowica z możliwością jazdy na wprost z prędkością 100km/h i na bok z prędkością 60km/h. Przy semaforze drogowskazowym A przy peronie stoi tarcza przelotowa ToB semafora wyjazdowego B.
Stosuje się takie coś? Czy to raczej głupoty co napisałem?
--- Koniec cytatu ---
Hmm, jeżeli za krawędzią jest sem drogowskazowy, czyli jest jeszcze do pokonania jedna głowica.
Za głowicą rozjazdową, jeżeli już nie ma innej nie stawia się sem, chyba że jest to SBL lub odstępowy, ale chyba nie o to chodzi. Piszę to, bowiem, jeżeli głowica tylko 'zbiera" tory, to pozostają na końcu tylko dwa (przy szlaku dwutorowym) lub jeden szlakowy.
W takim razie musiały by być gdzieś z boku jeszcze tory grupy towarowej, by parametry stacji były zachowane, bo następna głowica, była by po prostu następną stacją i tam stałby już sem wjazdowy, a nie wyjazdowy.
kacu:
Tak, dokładnie, chodzi mi o głowicę włączającą tory z grupy towarowej która po prostu ze względu na długość składów jest dłuższa, co wymusiło zastosowanie dwu głowic następujących po sobie po jednej stronie stacji. Kolejnym względem jest brak miejsca "na długość", dla tego stacja jest rozbudowana na szerokość w przeciwieństwie do sporej ilości naszych stacji, gdzie jest grupa osobowa z "tranzytem" towarowym, głowica i grupa towarowa z równoległymi torami do "tranzytu" osobowego.
Mam nadzieję, że ktoś jeszcze rozumie mój słowotok ;)
Rocky777:
--- Cytat: Arkady_1 w 27 Luty 2011, 13:24:48 ---- czy znajdująca się przy kształtowym semaforze wjazdowym, tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wyjazdowego, jest oświetlona (Os1/Od1/Ot1/On) gdy semafor wjazdowy wskazuje sygnał Sr1 "stój"?
--- Koniec cytatu ---
hey czytałem z zapartym tchem ten wątek a odpowiedz jest jedna
Instrukcja Ie-1 (E-1) Rozdział II Paragraf 5 Punkt 11 Na To nieruchomej, której dysk jest odblaskowy, nie stosuje się sygnału nocnego.
Odświeżam nieco temat.
pozdrawiam
Paweł Piotr:
--- Cytat: Rocky777 w 15 Sierpień 2017, 16:28:06 ---
--- Cytat: Arkady_1 w 27 Luty 2011, 13:24:48 ---- czy znajdująca się przy kształtowym semaforze wjazdowym, tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wyjazdowego, jest oświetlona (Os1/Od1/Ot1/On) gdy semafor wjazdowy wskazuje sygnał Sr1 "stój"?
--- Koniec cytatu ---
hey czytałem z zapartym tchem ten wątek a odpowiedz jest jedna
Instrukcja Ie-1 (E-1) Rozdział II Paragraf 5 Punkt 11 Na To nieruchomej, której dysk jest odblaskowy, nie stosuje się sygnału nocnego.
Odświeżam nieco temat.
pozdrawiam
--- Koniec cytatu ---
Odświeżając temat kolega odpowiada "nie na temat" niestety. Pytanie o oświetlenie tarczy ostrzegawczej przelotowej, choć nieprecyzyjnie zadane, jest łatwe do odczytania, bo kolega wyszczególnił sygnały tej tarczy, mieszając przy okazji ze sobą sygnalizację świetlną i sygnalizację kształtową. Sygnał Os1 jest sygnałem na świetlnej tarczy ostrzegawczej, sygnał Od1/Ot1 jest sygnałem na dwustawnej i trzystawnej kształtowej tarczy ostrzegawczej, sygnał On jest sygnałem na nieruchomej (kształtowej) tarczy ostrzegawczej.
Odpowiedź zatem musi dotyczyć zarówno tarcz ostrzegawczych przelotowych świetlnych jak i tarcz ostrzegawczych przelotowych kształtowych.
Jeżeli tarcza ostrzegawcza przelotowa jest tarczą kształtową, jej oświetlenie podlega tym samym zasadom, jakie obowiązują dla tarczy ostrzegawczej semaforowej.
Jeżeli tarcza ostrzegawcza przelotowa jest tarczą świetlną, wówczas jej oświetlenie jest uzależnione od podawanego sygnału na semaforze, obok którego została umieszczona. Jeżeli semafor wskazuje sygnał Sr1, wówczas świetlna tarcza ostrzegawcza przelotowa przy nim umieszczona jest ciemna. Jeżeli semafor wskazuje sygnał Sr2 lub Sr3, to umieszczona przy nim świetlna tarcza ostrzegawcza przelotowa wskazuje sygnał adekwatny do wskazań tego semafora, do którego się odnosi.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej