Forum Główne > Ruch kolejowy
Tarcza manewrowa a tarcza zaporowa
axtomek:
Witam. Mamy tarczę manewrową podającą sygnał Ms1/Ms2 oraz dwukomorową tarczę zaporową podającą S1/Ms2/Sz. Rozumiem różnicę co do zasady pomiędzy tymi dwoma. Chodzi mi jednak o pewien szczegół. Kiedy przy torach stacyjnych stosuje się dwukomorową tarczę zaporową z możliwością podania sygnału Ms2, a kiedy manewrową? Czy dobrze rozumuję, że tor, przy którym stoi tarcza zaporowa może przyjąć pociąg bezpośrednio ze szlaku i dalej służyć do obsługi pracy manewrowej, a tor przy którym jest tylko tarcza manewrowa zasadniczo nie może przyjąć pociągu ze szlaku?
Slowcio1111:
--- Cytat: axtomek w 30 Styczeń 2014, 10:45:25 ---Kiedy przy torach stacyjnych stosuje się dwukomorową tarczę zaporową z możliwością podania sygnału Ms2, a kiedy manewrową?
--- Koniec cytatu ---
Tarczę zaporową dwukomorową stosuje się na torze, na który odbywają się normalne wjazdy pociągów ze szlaku, a później odbywają się tylko manewry (nie jazda pociągowa, jak w przypadku zwykłego semafora z możliwością podania Ms2).
Na tor z tarczą manewrową nie możesz normalnie przyjąć pociągu, chyba że na rozkaz pisemny ,,S". Czyli rozumujesz dobrze (według mnie).
[Jeżeli źle mówię, proszę o poprawę.] ;)
Zacha:
Z tym, że tarcza zaporowa może podać tylko Ms2. Tarczę, która budową się nie różni, a jedynie nazwą, mogącą podać również Sz stosuje się przy wyjazdach/wjazdach z toru lewego, bądź przy każdym przebiegu, gdzie urządzenia stacyjne nie są przystosowane.
Slowcio1111:
--- Cytat: Zacha w 30 Styczeń 2014, 17:52:45 ---Z tym, że tarcza zaporowa może podać tylko Ms2.
--- Koniec cytatu ---
Miałem na myśli, że oprócz Sz (ew. S1).
Paweł:
--- Cytat: Zacha w 30 Styczeń 2014, 17:52:45 ---Z tym, że tarcza zaporowa może podać tylko Ms2. Tarczę, która budową się nie różni, a jedynie nazwą, mogącą podać również Sz stosuje się przy wyjazdach/wjazdach z toru lewego, bądź przy każdym przebiegu, gdzie urządzenia stacyjne nie są przystosowane.
--- Koniec cytatu ---
Spotyka się również semafory o układzie czerwone-białe stosowane zamiast wyjazdowych na niektórych grupach torów, sygnalizujące przy pomocy Sz jazdę do semafora grupowego wyjazdowego, który wyświetla normalny sygnał zezwalający (jest to przebieg zorganizowany, zamknięta jest cała droga przebiegu, nie tylko za wyjazdowym grupowym). Pojęcie tarcza zaporowa świetlna nie jest już używane, zostało zastąpione przez semafor zaporowy, jednak i ten termin prawdopodobnie zostanie usunięty (i nie bardzo wiadomo jak taki semafor teraz nazywać).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej